מובייל וגאדג'טים    

מחקר חדש: הסוללה של אייפון נמוכה ב-30% ממה שהבטיחה היצרנית

מעודכן ל-05/2019

במחקר חדש נקבע כי זמן הסוללה של אייפון הכי רחוק ממה שהבטיחה היצרנית. לסוני הביצועים הכי טובים

הסוללה של האייפון קצרה מאוד בניגוד להבטחת היצרניות.  כך לפי מחקר של ארגון הצרכנים הבריטי ?Which. המחקר בחן את ההבדלים בין זמן הסוללה שמבטיחות יצרניות מובילות, ובין זמן הסוללה של הטלפונים בפועל. גם HTC הטייוואנית הציגה נתונים טובים יותר מבמציאות.

איך המחקר עבד? החוקרים הציבו טלפונים עם סוללה מלאה, חייגו למספר והשאירו את המכשירים מחוברים עד שהסוללה אזלה. ככל שהשיחה ארוכה יותר, הסוללה חזקה יותר. שימושים אחרים קשים יותר לכימות בגלל הגיוון בזלילת הסווללה שלהם.

המחקר כלל תשעה דגמי אייפון מהשנים האחרונות, ובמהלכו גילו החוקרים שזמני השיחה נמוכם בכ-30% ממה שהבטיחה אפל.

גם זמן הגלישה נבדק; הבדיקה כללה גלישה אל אותו אתר ופעולות פשוטות באתרים – כמו לחיצה עח וניווט באתר. המכשירים הכי טובים הם של סוני, ו הם הציגו זמן שימוש ממוצע של 16 שעות, אף שהיצרנית התחייבה  לכ-12.6 בלבד.

אחרי סוני סמסונג ונוקיה: מכשירי סמסונג הציגו זמן שימוש בפועל של כ-23.3 שעות לעומת כ-21.1 שעות בממוצע בהצהרות היצרנית. נוקיה הציגה נתון מעט יותר נמוך 18.2 שעות בפועל לעומת כ-16.9 שעות בפרסומים הרשמיים. הנתון של HTC עמד על כ-19.6 שעות לעומת 20.5 שעות שהחברה דיווחה. אצל אפל ההבדלים היו המשמעותיים ביותר ועמדו על כ-14.8 שעות שימוש בפועל לעומת כ-19.4 שעות שדווחו בפרסומי החברה.

 

תגובת אפל:  אין בידיה את מתודולוגיית הבדיקה המדויקת של ?Which וניתן לבחון את המתודולוגיה שלה עצמה  ברשת. HTC מסרה שהבדלים בין אופי השימוש והגדרות המכשיר מניבים הבדלים גדולים בביצועי הסוללה.

במה תלוייים ביצועי סוללה

 ביצועי סוללה תלויים במשתנים רבים;  פריסת האנטנות של ספקית הסלולר, האפליקציות שרצות ברקע, בהירות המסך, ההתראות שהגדיר המשתמש .

צריכת האנרגיה תלויה גם בחומרת המכשיר (מהירות המעבד, גודל המסך וכדומה), בסוג השימוש ובמערכת ההפעלה. באופן כללי, מרבית הסמארטפונים מאפשרים חיי סוללה שנעים בין חצי יום ליומיים לכל היותר, וכדאי לתאם ציפיות וגם לשאול חברים בעלי מכשיר. כמעט ולא ניתן למצוא כיום מכשירים בעלי סוללה נשלפת וזאת בעיקר בגלל העמידות למים שצריכה גוף נטול חריצים ככל הניתן.

לאחרונה דיווחה אפל שהמכירות של האייפון ממשיכות לרדת. בעוד שירותי הסטרימינג והמחשוב הלביש עולים. זו לא יכולה להיות בשורה טובה.

משטחים אלחוטיים לאייפון – אילו יש, כמה עולה?

אייפון חיסלה את ה-SE ב-250 דולר

דריו התאימה את מערכת ניטור הסוכר שלה לאייפונים החדשים