מדריכי כרטיסי אשראי    

מועדון הנוסע המתמיד של אל על – כמה נקודות מקבלים? ומה זה שווה?

מועדון הנוסע המתמיד של אל-על הוא אחד ממועדוני הלקוחות הגדולים ביותר בארץ. המועדון לצד מחזיקי כרטיס האשראי של אל-על פליי-קארד כולל כ-2 מיליון לקוחות – 1. מיליון מתוכם ישראלים והיתר תושבי חו"ל. במועדון החליטו לאחרונה על שינוי תנאי הצבירה והמימוש של הנקודות. מדובר על שינוי שיחול באפריל 2019 לחברי המועדון ולמחזיקי כרטיס האשראי פליי קארד.

מועדון הנוסע המתמיד כולל חמישה סוגי חברות: מתמיד, כסף, זהב, פלטינה וטופ פלטינה – מדובר בעצם על סוג של מעמדות, כאשר המעמד נקבע לפי תדירות הנסיעות, המרחק והמחלקה בה טסים. כרטיס האשראי פליי קארד (כרטיס בשיתוף עם דיינרס) הושק ב-2014 וכולל שני סוגי כרטיסים: פליי קארד ופליי קארד פרימיום.

היקף המועדון, על פי נתוני אל על,  עומד על 280 אלף כרטיסים לכ-250 אלף לקוחות. היקף העסקאות מוערך במעל 20 מיליארד שקל עסקאות בשנה. כשמנתחים את העסקאות מגלים – ההוצאה החודשית הממוצעת בחודש היא 9.5 אלף שקל; הוצאה של 4.5 אלף שקל  בפליי קארד; והוצאה של 23 אלף שקל לחברות פרימיום. על פי השיטה באל על – 10% ממחזור הסליקה מומר לנקודות אל על.

חברי המועדון יכולים להמיר את הנקודות האלו לטיסות בונוס. כמו כן, ניתן לרכוש עם הנקודות בדיוטי פרי (במטוסי אל-על) וניתן גם לממש עבור לינה בבתי מלון. עסקה משתלמת, וייתכן שעכשיו אפילו עוד יותר. המועדונים המתחרים של חברות תעופה זרות מאפשרים התאגדות של מספר חברות תעופה יחד. אל-על רוצה גם לחבור לגופים נוספים ואז יהיה הרבה יותר מגוון לחברי המועדון.

אל-על משנה במקביל את שיטת הצבירה (השיטה הקודמת מורכבת ומבלבלת).  הצבירה החדשה מבוססת מחיר. אין משמעות למרחק ועוד, רק למחיר – ובצדק.  מי שמוציא יותר כסף צובר יותר נקודות, כשלקוחות במעמד גבוה יותר צוברים יותר. לפי השיטה החדשה, לקוחות היוקרה יקבלו 25% יותר. על פי הנמסר מהחברה –   על כל 8 דולר שלקוחות פרימיום ישלמו  ממחיר הכרטיס הם צוברים נקודה, לעומת צבירה של נקודה על כל הוצאה של 10 דולר לנוסע המתמיד במעמד הבסיס. השינוי הזה ישפיע כמובן על צבירת הנקודות כשבגדול הטיסות בעלות נמוכה יתוגמלו פחות מטיסות בעלות גבוהה.

ומה המשמעות?  ובכן, מחזיק בכרטיס האשראי פליי קארד של אל-על נדרש למחזור עסקאות של 538 אלף שקל כדי לצבור כרטיס בונוס לניו-יורק במחלקת תיירים. אם הוא מגיע למחזור של 1.1 מיליון שקל עסקאות הוא יוכל לקבל כרטיס  בונוס במחלקת עסקים לניו-יורק.
באל על מסבירים כי שיפרו  את התנאים  מול המתחרים. לגישתם, מחזיקי פליי קארד בקו לניו-יורק נדרשים כיום לכמות הנמוכה של קטעי טיסה למול המתחרה המוביל. המטרה היא ליישר קו עם טרנדים שקיימים בתעשיית התעופה.