תיירות    

מה מקום הטיסה הטוב ביותר עבורכם

מעודכן ל-02/2019

לא כל אחד יכול להרשות לעצמו טיסה במחלקה ראשונה, שם הכיסאות פחות צפופים, יש יותר שליטה בנושאי תאורה ורעש, ובכלל השירות מושלם. למרבה המזל, גם במחלקת הנוסעים הזולה יותר אפשר למצוא פתרונות.

מי שנזקק תכופות לשירותים יעדיף כיסא מעבר וכמובן שאם ימצא, גם כיסא קרוב לשירותים. כיסאות ליד המעבר טובים למי שצריך לנוע הרבה, לרוץ ממקום, או לאלו עם חברים או בני משפחה שמשום מה קיבלו מושב מרוחק יותר.

לאוהבים להתרווח ולישון מומלץ לרכוש כרטיס למושב ליד החלון, כך אפשר להישען על החלון ולא להטריד נוסעים אחרים בחיפוש מקום נוח לראש.

המחפשים שקט כדאי שימצאו מושב כמה שיותר מרוחק מהמטבחון, משום שזה קרוב לדיילים ולפעילות השוקקת של המטוס.

לרגישים לקור מומלץ להימנע  ממושבים ליד יציאת החירום, משום שאלו מאפשרות לאוויר הקר מבחוץ להיכנס למטוס. אבל לאלו שכן מחפשים קצת מרווח לרגליים כדאי להשתמש במושבי יציאת החירום, משום שאלו מחויבים להיות במרחק גדול יותר בין המושבים למקרה של פינוי.

מי שמעוניין להימנע ממערבולות אוויר שיישב בקדמת המטוס, שם תנודות אלו מורגשות פחות. קדמת המטוס טובה גם למי שרוצה משקה או חטיף מועדף, משום שתנועת הדיילים היא מקדימה לאחור.

חברות הטיסה עם הכי הרבה מקום לרגליים

לפי אתר הזמנת הטיסות Skyscanner  אלו חברות התעופה עם הכי הרהב מקום לרגליים:

במקום הראשון  חברת התעופה קטאר איירווייס (Qatar Airways). נוסף על המרווח הנדיבבחברה לא גובים תשלום נוסף עבור מי שמבקש לשבת במושבים בעלי מרווח נדיב יותר, למשל ביציאות החירום.

אבל בחברות התעופה אייר אינדיה וטורקיש איירליינס, כן יגבו תוספת תשלום על מושבים מסוג זה: 25-22 שקלים על כל סנטימטר נוסף. ובכל זאת, מחיר זה נמוך יחסית לחברות תעופה אחרות.

מה חמש חברות התעופה שבהן יהיה לכם הכי מרווח? כל החברות הללו מציעות מרווח של 86.3-78.7 ס"מ, אך הניקוד הסופי ניתן בהתאם לשקלול בין המרווח למחיר כרטיס הטיסה הממוצע.

למרות שחברת אל על לא נכללה במחקר, חיפוש בנתוני אתר Skyscanner מעלה כי המרווח שמציעה חברת התעופה הלאומית עומד על 91-81 ס"מ (תלוי בסוג המטוס). עם זאת, מדובר בנתון שאינו משקלל את המחיר.

1. קטאר איירווייס (Qatar Airways)
2. אייר אינדיה (Air India)
3. דלתא איירליינס (Delta Air Lines)
4. איתיחאד איירווייס (Etihad Airways, אבו דאבי)
5. טורקיש איירליינס (Turkish Airlines)

 

מה זה מסי נמל? ואיך זה מייקר את כרטיס הטיסה שלכם?

הזמנת כרטיס טיסה באינטרנט – ככה תבדקו שלא עובדים עליכם

איך לחסוך בטיסה לחל?