לימודים    קריירה    

מה התארים הכי משתלמים ששווים את ההשקעה

pixabay

מעודכן ל-10/2019

החלטתם כמו רוב הישראלים לעשות תואר ומתלבטים במה לבחור. זה קשה, כי בישראל שיעורי האדקמאים מהגבוהים בעולם, ובשנים האחרונות מתפתחת התודעה שהתארים כבר לא משמשים אותנו כמו פועם ועוזרים למצוא מקומות עבודה. לכן יותר פונים אל קורסים קצרי טווח בעיקר במקצועות הטכנולוגיים שבהם השכר מרקיע שחקים והלימודים קצרים יותר. אם בכל זאת בחרתם ללמוד תואר, אלו המקצועות הרווחיים ביותר.

התארים הרווחיים ביותר

תעשיית ההייטק כל כך נבדלת משאר התעשיות שיש לה מדד שכר שונה משל שאר התעשיות. מפתחי תוכנה הם  מהמבוקשים ביותר ובעלי תארים ובעיקר מאוניברסיטאות נחשבות מבוקשים אפילו קצת יותר.. שלוש שנים לאחר התואר בוגרי  מקצועות טכנולוגיות מידע ותקשרת – הייטק  – מקבלים יותר מ-300% תוספת לשכר ממוצע של תלמיד תיכון. לאחר מכן הנדסה עם 250% יותר. במדעי החברה והרוח ירוויח רק 35% יותר מבוגרי תיכון. בוגרי סיעוד מרוויחים 43% יותר וחינוך 47% יותר. לאחר חמש שנים מקצועות התכנות והמחשבים עדיין מובילים אבל  ברפואה חל זינוק בשכר של 40%. לאחר הנדסה התואר המרוויח ביחס לתלמיד תיכון הוא מנהל עסקים ואחריו רפואה. אחריהם משפטים ומדעי הטבע

בוגר הנדסת חשמל ואלקטורניקה בתפקיד מפתח שבבים ירוויח 18 עד 19 אלף שקל כבר בהתחלה לאחר שיסיים ללמוד. לעומת זאת, כלכלן מתחיל עם תואר ראשון יתחיל בשכר של 5,000 עד 8,000 שקל בחודש, וזה צפוי לעלות עד 10 אלף שקל לאחר שנתיים ניסיון. גם בוגרי מנהל עסקים או שיווק שיעסקו במרקום או בניהול שיווק ישתכרו כ-6,000 עד 8,000 שקל בחודש אחרי התואר,כך לפי נתונים של יחידת המחקר של קבוצת נישה. בתעשייה וניהול שכר 9-12 אלף שקל שכר התחלתי.

מה מוסדות הלימוד המשתלמים ביותר

לפי נתוני הלמ"ס, שכרם הממוצע של בוגרי הנדסה באוניברסיטאות לאחר שלוש שנות עבודה היה כ-17.5 אלף שקל בחודש בממוצע – לעומת כ-16.3 אלף שקל לבוגרי הנדסה בכלל המוסדות. הבוגרים המשתכרים  בשכר הגבוה ביותר הם בוגרי הטכניון, האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת תל אביב. בוגרי תואר במדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה נהנו מהשכר הגבוה ביותר מיד עם קבלתם לעבודה בשנה הראשונה שלאחר הלימודים . גם בבינתחומי השכר גבוה, אך כיוון שמדובר בגוף פרטי, עלות הלימודים יקרה יותר ופחות משתלמת מהמוסדות הציבוריים.

בחלוקה לתחום בוגרי משפטים בתל אביב זוכים למשכורות הגבוהות ביותר בענף  ובוגרי מינהל עסקים בבינתחומי בענף. אחריו רופין. מינהל עסקים הוא תחום חריג, ובו לא האוניברסיטאות מובילות, כנראה בשל החשיבות של ניסיון קודם. עוד חריגה היא של האונברסיטה הפתוחה בתחום מדעי הטבע, שבו בוגרי התחום מובילים בהרבה על בוגרי האוניברסיטאות האחרות, כנראה גם כן בגלל האפשרות לצבור ניסיון.

מה הקורסים הכי משתלמים

המקצועות הרוחחים ללא תואר הם קורסי ההיטק השונים, פיתוח תוכנה, סייבר, דאטה ועוד. גם חשמלאים יכולים להגיע לשכר שש ספרתי  מיד ע םקבלת התועדה. כמו כן מפעילי עגורנים

מה הקורסים הרווחיים בהייטק

תחום מחשוב הענן והסייבר הוא התחום הלוהט היום עם  12–20 אלף שקל ללא ניסיון. פיתוח למובייל אף הוא רווחי היום מאוד ואפשר להגיע אחרי כמה שנים ל-25 אלף שקל בחודש. גם תחום דאטה גדל מאוד בשנים האחרונות ויוצר ביקוש, שבו אפשר להגיע ל–10-15 אלף שקל ללא ניסיון.

מה הכישורים הנדרשים לעבודה ב-2019

המלגות של משרד המדע

בזמן הלימודים: לצבור ניסיון או כסף?

יותר ויותר סטודנטים לרפואה לומדים בחו"ל. כמה זה עולה?

 

 

איך עושים הסבה לתכנות?

 

 

 

לימודי משפטים – כל מה שצריך לדע