רכב ותחבורה    

מה הדגמים של הקורקינטים השיתופיים ומה הכי טוב

בישראל פועלות ארבע חברות השכרת קורקינטים באמצעות אפליקציה, בירד, ליים, ווינד וליאו אלא שלכולן אותם תעריפי השכרה. אז מה ההבדלים? בעיקר בשעות הפעילות ובדגמים. האם יש דגמים טובים יותר מאחרים?

תוכן עניינים; ניתן להקליק על הקישור הרלבנטי

בירד

עד אוגוסט השנה הסתמכה בירד בעיקר על קורקינטים של שיאומי, שבסך הכול אמינים ובמחירים טובים. אבל תביעה נגד שיאומי ובירד גרמה לריקול ענקי במחסניה. במקום החליטה בירד להוציא קורקינט בפיתוחה. הדגם נקרא bird one.

הקורקינט החשמלי Bird One מגיע עם סוללת 12800mAh עמידה ומוגנת שמציעה חיי סוללה כפולים מאלו של כל קורקינט שיתופי אחר,    זמינות זמן ההטענה של הסוללה עומד על 4-6 שעות. טווח הנסיעה של הקורקינט הוא עד 48 ק״מ, והמהירות המקסימלית אליה הוא יכול להגיע היא 29 קמ״ש – גבוה ב-4 קמ"ש משל המתחרות. מי שחפץ יכול לקנות את הקורקינט באתרים מחו"ל ב-1300 דולר אומדן.

ליאו

גם ליאו, בבעלות  משותפת של כפיר בן שושן ואייל ברקוביץ, הוא דגם שפותח במיוחד בשביל ההשכרה.

הקורקינט השיתופי של ליאו הוא דגם של אינוקים שפותח במיוחד לצורך השכרה, והוא לא יימכר במקביל. מחירי הקורקינטים שאינוקים משווקת נעים בין 5,000 –  שקל ל-8,000 שקל. הקורקינטים של ליאו מצוידים בסוללה נשלפת – להבדיל משל המתחרות הגדולות הנדרשות להטענה בבתים של משתמשים.

ליים

ז כשליים נכנסה היא טענה שהקורקינטים שלה הם היחידים שתוכננו למטרות שיותופית, אך מאז כאמור בירד עברה  לדגם משלה וליאו הישראלית  נכנסה עם דגם משלה. Lime מייצרת את הקורקינטים השיתופיים שלה ביחד עם Segway-Ninebot, חברת הבת של שיאומי.

. הדור החדש שם דגש על בטיחות הרוכב, כאשר הוא הרבה יותר גדול ומגיע עם גלגלי 10 אינץ׳, בולמי זעזועים משופרים, סוללה גדולה יותר ב-20%, עמידות משופרת מפני מים, משטח רגליים גדול יותר ותצוגת צבעונית שבהמשך אפילו תאפשר ניווט באמצעות GPS

ווינד

ווינד, החברה הגרמנית, פעילה בישראל פחות מהאחרות, בדומה לליים, היא משתמשת בקורקינטים של סגוויי. בווינד טוענים שהמודל של הקורקינטים השיתופיים פותח במיוחד לצורכי השיתוף – יש להם טווח סוללה ארוך יותר, הסוללות ניתנות להחלפה ועם יכולת טובה יותר לרכיבה בעלייה. בנוסף, הם  מתכוונים להתאים את הקורקינטים שלנו לצרכים המיוחדים של כל עיר.

אז מה הכי טוב

נכון לעכשיו נראה שבירד מציעה את הדגם המשוכלל ביותר במהירות ובהטענה. כמובן שהתחרות צמודה וכל הזמן נראה שדרוגים ושיפורים בין החברות, והתחרות תתכנס בסופו של דבר לשירותים שמציעה האפליקציה עצמה ולא הדגם עצמו.

כמה תעלה נסיעה של 10 דקות בקורקינט ואיך לשלם פחות

קורקינטים שיתופיים גם בפתח תקווה: ליים ובירד נכנסות לעיר

מה הדגמים של הקורקינטים השיתופיים ומה הכי טוב

הסדרה בתחום הקורקינטים – יוגבלו מספר הקורקינטים בתל אביב

קורקינטים חשמליים – לשכור או לקנות?

 

קורקינטים חשמליים - הכל על האפליקציות

קורקינטים חשמליים – הכל על האפליקציות