חדשות    

השוואת הבנקים הגדולים מראה: ההוצאה החודשית הממוצעת לחשבון הכי יקרה – בבינלאומי

בנק ישראל

הבנק שגובה את הסכום הגבוה ביותר על עלות פעולה בערוץ ישיר הינו בנק איגוד; הבנק שגובה עלות פעולה באמצעות פקיד/ עמלת מינימום חודשית בשיעור הגבוה ביותר - בנק מסד

בנק ישראל מפרסם היום את הדיווח החצי שנתי על עמלות הבנקים, שהוגש היום לוועדת הכלכלה של הכנסת. הדוח מבוסס על דיווח של הכנסות בפועל של הבנקים ושל חברות כרטיסי האשראי מעמלות שנגבו על ידם במחצית הראשונה של שנת 2014.

מדוח בנק ישראל עולה כי במחצית הראשונה של שנת 2014, העלות החודשית הממוצעת לחשבון עו"ש למשקי בית במערכת הבנקאית , על פי פרופיל פעילות אחיד , הסתכמה בכ- 13.0 ש"ח, בהשוואה לסך של כ- 13.8 ש"ח בשנת 2013.

השוואה על-פי פרופיל הפעילות האחיד בחשבון עובר ושב (פעולות על ידי פקיד ופעולות בערוץ ישיר) מעלה כי קיימת שונות גבוהה בין הבנקים: בכלל המערכת הבנקאית, בנק ירושלים הוא הבנק הזול ביותר בפער משמעותי מיתר הבנקים (עלות חודשית של כ- 0.6 ש"ח), ולעומתו הבנקים: מרכנתיל וערבי ישראלי הם היקרים ביותר (עלות חודשית של כ- 19.9 ש"ח וכ- 16.8 ש"ח, בהתאמה). מבין חמשת הבנקים הגדולים, בנק הפועלים הוא הזול ביותר (עלות חודשית של כ- 12.1 ש"ח), ולעומתו הבנק הבינלאומי הוא היקר ביותר (עלות חודשית של כ- 16.2 ש"ח).

עוד עולה מהדוח, כי במחצית הראשונה של שנת 2014, ההוצאה החודשית הממוצעת בפועל של שירותי חשבון עו"ש נפוצים של משקי בית במערכת הבנקאית, הסתכמה בכ-12.5 ש"ח, בהשוואה לסך של כ- 13.5 ש"ח בשנת 2013. הירידה בהוצאה החודשית הממוצעת בפועל מקורה, בין היתר, בהפחתת עמלת המינימום בניהול חשבון, מסכום מצטבר של שתי פעולות פקיד לסכום עמלת פקיד אחת בלבד, אשר נכנסה לתוקף בתאריך 1.4.2014.

בהשוואה בין הבנקים: בכלל המערכת הבנקאית, ההוצאה החודשית הממוצעת לחשבון בבנק ירושלים היא הזולה ביותר (כ- 0.8 ש"ח) ובבנק פאג"י היא היקרה ביותר (כ- 23.9 ש"ח). מבין חמשת הבנקים הגדולים, ההוצאה החודשית הממוצעת לחשבון הזולה ביותר נמצאה בבנק דיסקונט (כ- 11.9 ש"ח), והיקרה ביותר – בבנק הבינלאומי (כ- 15.5 ש"ח).

בהשוואה בין חברות כרטיסי אשראי: במחצית הראשונה של שנת 2014, ההוצאה החודשית הממוצעת בפועל של החזקת כרטיס אשראי (מסוג – מקומי, בינלאומי וזהב) במערכת הבנקאית, הסתכמה בכ- 7.4 ש"ח, בהשוואה לסך של כ- 7.0 ש"ח בשנת 2013. שונות גבוהה נרשמה ביחס לעמלה בפועל בגין החזקת כרטיס אשראי: בעלות החודשית הממוצעת לכרטיס בגין כרטיסים מסוג מקומי, בינלאומי וזהב – ישראכרט היא הזולה ביותר (כ- 5.9 ש"ח) , ואילו כ.א.ל. היא היקרה ביותר (כ- 9.4 ש"ח).