תיירות    

מהן מלכודות תיירים ואיך להיזהר מהן

טיול בדנמרק
מעודכן ל-07/2019

נסעתם לחופשה בחו"ל, עכשיו אתם תיירים והציידים מחפשים אתכם. הם יודעים שאתם לא מבינים שום דבר בכלכלה המקומית וכך קל יותר לגבות מכם כסף. יש מחיר אחד למקומי ומחיר לתייר. זה לא הוגן, זה לא חוקי ברוב המקומות המתקדמים אבל זה קל. מהן מלכודות התיירים הנפוצות ואיך להימנע מהן?

מוניות

הגעתם לשדה התעופה, אין לכם כוח להתברבר בתחבורה הציבורית, לשכור אוטו זה גם בלגן. האופציה המהירה למקום הלינה היא מונית. אבל זו גם האופציה הנפוצה למלכודות תיירים .כמו בארץ גם בחו"ל יש מוניות מורשות ומוניות חאפרים. שימו לב שהמונית עומדת בטור ולא מחוץ לשורה, שיש לה אותם סממנים כמו של שאר המוניות. ואל תגיבו לכל מי שפונה אליכם עבור נסיעה.

מונה או קביעת מחיר? קל יותר לעקוב אחר המונה. אבל גם כאן לעיתים נהגים משחקים במונה או מאריכים את הדרך. לכן בחו"ל נוודא מחיר קודם, ורק לאחר שנגלה שהמחיר אינו גבוה נסכים לעלות למונית.

אם בחרתם במלון, כדאי גם לקבוע איתו מראש העברה למקום היעד. התברר שבכמה מקרים נהגים לקחו בכוונה תיירים למלון שגוי, כך ששילמתם סכום מיותר על המונית וגם נאלצתם לשלם על מלון שסגר דיל עם הנהג.

מסעדות ותפריטים

הגעתם למסעדה מקומית, מגישים לכם את התפריט שרק באנגלית. פתאום אתם מגלים שבשביל גספאצ'ו אתם צריכים למשכן את הבית. בקשו לראות גם את התפריט המקומי. היום באמצעות האפליקציות ואתרי תרגום כמו גולגל טרנסלייט תוכלו בקלות לזהות אם מדובר באותה מנה ומה מחירה למקומיים. אם מדובר במסעדה שבה אתם רואים שבוודאות יש בה רק תפריטים באנגלית, מדובר במסעדת תיירים ומראש מחירה גבוה.

אם כל המרכז התיירותי כדאי להתרחק ממנו ולאכול באזורים של המקומיים, בשכונות ולא איפה שכתוב במדריך ולחסוך הרבה יורו או שקלים

שכירת רכב

שכרתם רכב, ראיתם שהדלק מלא רק עד 80%, החלטתם לחסוך על מילוי הדלק. יכול להיות שכלל לא חסכתם. כשתגיעו לחברת ההשכרה, זו עשויה לחייב אתכם במחירים מנופחים על דלק. החזירו מכל מלא ולא יהיה אפשר לחייב אתכם על דלק.

יש חברות שעשויות לטעון ששרטתם את הרכב או שהמכה שהייתה שקיבלתם את האוטו לא הייתה שם. קודם כול רשמו את הבעיות בזמן שכירת הרכב, לאחר מכן תצלמו. כך שאם תהיה בעיה כלשהי תוכלו להוכיח שלא אתם גרמתם לנזק.

כניסה לחניות ולערים עתיקות

הרבה פעמים חאפרים מנסים לכוון אתכם לחניות. אל תתפתו להיכנס לחניה בלי לשמוע כמה המחיר, לכמה זמן, 10 דולר ליום ו-10 דולר ליום זה לא אותו דבר. בכל מקרה, אל תיתנו מזומן ביד. העדיפו מכונות. כמו כן שימו לב שבערים עתיקות רבות באירופה אין כניסה לתיירים אלא למקומיים בלבד. הקנס יכול להגיע גם ל-700 יורו. אין שילוט בהרבה מקרים. תצטרכו לחפש על המקום לפני שתיסעו לשם.

כרטיסים וספסרים

בין אם אתם נוסעים ברכבת, באוטובוס או הולכים להופעה או למשחק אל תסמכו על זר שמוכר לכם כרטיסים. העדיפו מכונות אוטומטיות, לקנות בתחנות המרכזיות או בקיוסקים שמוכרים אותם. לא תרצו להיתקע עם כרטיס לא תקף.

כרטיסים להופעות ולאירועי ספורט קונים רק בסוכנויות מורשות או באתרים ידועים המיועדים לכך. בטח  לא מאדם זר.

יחצנים ומסיבות

תיירים צעירים אוהבים מסיבות ויחצנים גוררים אותם למסיבות לכאורה חינם, אבל אם יש יחצן אין חינם. מהר מאוד תגלו שיש חיוב לקניית משקה, ושזה יכול לעלות גם מאות דולרים או יורו לבקבוק או לכוס.

מלונות

אם אתם רוצים מלון, תוכלו  לפנות ישירות למלון וכך לחסוך את דמי התיווך שהמלון משלם על הפרסום. העדיפו מלון שלא מבקש כרטיס אשראי כפיקדון, כך שלא ישמש ליותר מפיקדון. אפשר לשאול את המקומיים איפה יש מקום זול לישון בו,כך שיורדת המילה מלון יורדים איתה גם המחירים.

חלפנים

בטיול בחו"ל אתם לא מודעים לשער המקומי. חלפן כספים מקומי מיומן עשוי בהחלט להעניק לכם סכום נמוך בהרבה ממה שמגיע לכם בלי שתרגישו. העדיפו לעשות את הצ'יינג' בארץ ולשלם בכרטיסי אשראי. אם אין ברירה, השתמשו בכספומטים של בנקים מוכרים.

פנצ'ר, כיוסים וגניבות נוספות

לפי הטלגרף הבריטי, אחת ההונאות הנפוצות היא אדם העוצר כדי לסייע לכם להחליף את הגלגל, אך בעצם גונב לכם את התיק מהרכב התקוע. עדיף לזמן איש מקצוע מוכר ורשמי או לנעול את כל הציוד בתא המטען במקום.

אם מישהו מפיל כסף, שוכח משהו ברכבת, אל תרוצו  אחריהם ואל תרימו את הכסף. עד מהרה התברר שפיניתם  מקום לכייס לגנוב לכם את התיק או לכייס לכם ארנק. לכן גם העדיפו לשמור כסף בכיסים פנימיים.

כל הדרכים לחסוך במהלך טיול לסלובניה

מדריך לחיסכון בטיול בפריז

טיול לפראג: איך ניתן לחסוך?