חדשות    

מהן ההטבות המגיעות לסטודנטים

להיות סטודנט זה הוצאות על לימודים, דיור ובילויים. אבל גם מגיעות לכם הטבות מתחבורה, עד ארנונה ואפילו בבנקים

​סטודנטים? נמאס לכם מהוצאות גבוהות על לימודים ומגורים לצד הכנסות נמוכות? המדינה, המוסד הליומדי וחברות שונות נותנים לכם הטבות שכדאי לבדוק.

 

תחבורה

בתחבורה הציבורית בישראל מגיעה לסטודנטים הנחה של עד 50% מהמחיר הרגיל בקניית כרטיס חופשי שנתי או חופשי סמסטריאלי באוטובוסים. אם אתם נוסעים פחות, מגיעה הנחה גם בקניית כרטיסיית נסיעות או במסגרת הסדרים אחרים.

לא כל תלמידי המוסדות להשכלה גבוהה זכאים להנחה. כדי לברר אם מגיעה לכם הנחה ואת אופן קבלת ההנחה בתחבורה הציבורית פנו לחברות התחבורה השונות או לאתר התאחדות הסטודנטים.

סטודנט ללא מנוי חופשי סמסטריאלי/שנתי לאוטובוס זכאי להנחה של 33% ברכישת כרטיס נסיעה בקווי רכבת ישראל.  וכן ברכבת הקלה עם כרטיסייה זכאי ל

  • הנחה של 33% ברכישת כרטיסייה (למשל רכישת כרטיסייה של 12 נסיעות במחיר של 8 נסיעות).
  • הנחה של 30% ברכישת כרטיס הלוך חזור

בעלי רכב פרטי יכוליםי לפנות לחברות הביטוח ולמצוא ביטוח רכב מוזל לסטודנטים. בנוסף, שימו לב גם לשיתופי פעולה בין התאחדויות הסטודנטים  לחברות הדלק עבור הנחה.

ביטוח

במסגרת דמי הרווחה שמשולמים בחלק ממוסדות הלימודים מגיעים לכם דמי ביטוח שמכסים מפציעות ונזקים בארץ ובחו"ל. בררו  מול מוסד הלימודים בנוגע להסדר הביטוח עבור התלמידים ולבקש לראות את הפוליסה.

 

ביטוח לאומי

גם סטודנט שלא עובד צריך לשלם דמי ביטוח לאומי וביטוח בריאות. אם אתם מועסקים, התשלום מנוכה מהשכר וניתן לראותו בתלוש השכר. אבל אם לא, צריך לפנות לביטוח לאומי ולהסדיר את התשלום. סטודנטים זכאים להנחה בדמי הביטוח הלאומי וביטוח הבריאות, והתשלום הוא 124 שקל לחודש (במקום 168 שקל) פרטים נוספים ניתן למצוא באתר הביטוח הלאומי.

 

ארנונה

חלק מהרשויות המקומיות מציעות הנחות בארנונה. הנחה לסטודנטים בארנונה יכולה להגיע ל- 80% התלוי בגובה ההכנסה החודשית הממוצעת. כדי לקבל את ההנחה, יש להגיש את הטפסים הרלוונטיים​ למחלקת הגבייה ברשות בה מתגוררים. אפשר למצוא אותם באתרי הרשויות המקומיות או בהתאחדות הסטודנטים.

בנקים ואשראי

. בהרבה בנקים  מציעים לסטודנטים חשבון סטודנט הכולל הנחה על חלק מהעמלות ואפילו פטור. אף שלא כדאי לקחת הלוואה, בכל זאת טוב לדעת שבנקים רבים מציעים לסטודנטים הלוואות בריביות נמוכות עם פריסה נוחה.

מסים

סטודנטים זכאים לנקודת זיכוי ​מס במהלך השנה שלאחר סיום לימודי התואר הראשון או בשנה שלאחריה, בשווי 2592 שקל.  מס גםמסיימי תואר שני או לימודי מקצוע מקבלים את ההטבה. פרטים על הטבות אפשר לראוץ  באתר רשות המיסים.

מי שסיים לימודים לתואר ברפואה או ברפואת שיניים החל משנת 2007 ועד סוף שנת 2013, זכאי לנקודת זיכוי במשך 3 השנים שלאחר סיום הלימודים, ולחצי נקודת זיכוי בשנתיים שלאחר מכן

הטבות לבעלי הפרעות קשב וריכוז

בוגרים עם הפרעות קשב וריכוז שנקבעו להם לפחות 20% נכות רפואית, עשויים להיות זכאים לסיוע במימון לימודי תואר או מקצוע. במסגרת הסיוע משולמת קצבה חודשית לסטודנטים הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה ולמי שלומדים במוסדות לימוד והכשרה מוכרים המעניקים תעודה מקצועית

אגרת נישואין

אם אתם סטודנט עד גיל 30, בעל תעודת לימודים ממוסד לימודי מוכר בישראל או תלמיד ישיבה עד גיל 30, כולל תלמיד מכינה צבאית או ישיבת הסדר, אתם זכאים ל-40% הנחה באגרת הרישום ברבנות.

אמהות סטודנטיות

  1. אן הלומדת בהיקף של 24 שעות שבועיות ומעלה באחד ממסלולי הלימודים הבאים
    • קורס להכשרה מקצועית בפיקוח משרד ממשלתי, או לימודי מקצוע הדורש רישוי או רישום על פי דין.
    • אולפן לעולים חדשים.
    • לימודים לתואר ראשון במוסד אקדמי מוכר, כולל מכינה, השלמה והסבה לתואר (לימודי רפואה במוסד אקדמי מוכר ייחשבו לימודים לתואר ראשון לכל אורכם).
    • לימודים המוכרים על-ידי משרד החינוך לצורך תעודת הוראה.
    • לימודים לתואר הנדסאי או טכנאי (כולל מכינה, השלמה והסבה לתארים אלה) במוסד המוכר על ידי המכון להכשרה בטכנולוגיה ובמדע או על-ידי משרד החינוך.
    • לימודי סיעוד בבתי ספר המוסמכים על-ידי משרד הבריאות (ראו רשימה באתר המשרד).
    • קורס להכשרה מקצועית בתזונה במרכז הדרכה ארצי של משרד הבריאות.
  2. אם הלומדת לימודים לתואר ראשון מוכר באוניברסיטה הפתוחה, בהתקיים כל התנאים הבאים:
    • הלימודים הם בהיקף של 3 קורסים לפחות בסמסטר.
    • הקורסים הנלמדים מזכים בנקודות זכות לתואר.
    • משך תקופת זכאותה לתמיכה לא תעלה על שלוש שנים.

בילויים

לא צריך להכביד על הכיס עם עוד הוצאות על בילויים בלי שבדקנו אותן. בתי עסק רבים ובהם בתי קולנוע, תאטראות, מסעדות, פאבים ומוזאונים מציעים הנחות שונות לסטודנטים. לפני שיוצאים כדאי לבדוק אם יש בו הטבות לסטודנטים. אפשר גם לשאול בקופה. לימוד נעים

תכניות סיוע לסטודנטים