רכב ותחבורה    

מהן האפליקציות הכדאיות לנהג המונית והאם הנהגים יחזרו לתחנות המוניות

מונית
מעודכן ל-01/2019

 פעם גט היוותה תחרות עבור תחנות המוניות, היום הנהגים מתלוננים על  דמי מנוי גבוהים ונסיעות מיותרות ומעדיפים לקחת לקוחות מהרחוב. בינתיים נכנסות אפליקיות חינמיות, כמו יאנדו ורקסי, עבור הנהג וגם התחנות מהוות תחרות

נסו לתפוס מונית בגשם בשעות העומס, למרות כל האפליקציות ספק אם תצליחו, פחות נהגים רוצים לעבוד עם האפליקציות הגובות דמי מינוי גבוהים ומטרטרות אותם . כל יום קמה אפליקציה חדשה שלא משפרת את המצב לנהגים. הם עובדים יותר שעות ומרוויחים פחות.  אבל ההוצאות גדלות.  לדעת הנהגים האפליקציות לא מביאות בשורה חדשה.הרבה נהגים כבר מעדיפים לחזור לתחנות, שם אפשר להסביר דברים שלא ניתן באפליקציה. אילו אפליקציות בכל זאת יש בשוק ואילו טובות לנהגים.

תוכן עניינים; ניתן להקליק על הקישור הרלבנטי

גט

כשגט נכנסה היא הציעה לנהגים יותר נסיעות, ובסכומים קטנים יותר מששילמו לתחנות המוניות .זו גם הייתה הקלה עצומה לצרכנים אלא שבינתיים  דמי המינוי עלו, הנהגים נחשפו לסנקציות נגד מי שלא ענה או ביטל נסיעה, וההכנסות ירדו. רבים תיארו זאת כשוק עבדים.

הנהגים הגיבו בשביתה איטלקית והעדיפו לקחת נוסעים מהרחוב במקום להיענות לאפליקציה. בגט כאמור הגיבו בסנקציות נגד הנהגים.  אחד הנהגים הסבירו שמה שקורה שבפועל הנהגים חוששיים מקנסות, מתוזזים ממקום למקום, ממתינים לנוסעים ובכלל לא בטוח שירוויחו מהנסיעה.

עלות לנהג: 1100 שקל בגוש דן, 600 מחוץ לגוש דן

מספר הנהגים: 8000

רקסי

לחלל זה נכנסה רקסיי, שהצהירה  על דמי עמלה אפסיים לנהגים. ברקסי הצהירו שהרווח יבוא מפרסומות ומשירותים שבדרך, כלומר לא יתמקדו רק בתחום המוניות. לטענת החברה, יפעלו לביטול מתווכים גם בתחומים אחרים. הבעיה היא שהחברה צופה רווח רק בעוד חמש שנים ולא משקיעה מספיק בפרסום ולכן היא לא מוכרת מספיק והרווח הפוטנציאילי לנהגים נעלם באנונימיות.

אומנם בחברה כבר יש 5,00 נהגים ו–100 אלף משתמשים, אבל החברות האחרות מקשות על הנהגים

עלות לנהג: אפסית

מספר נהגים: 5,000

 

יאנגו

עוד אפליקציה שנכנסת היא יאנגו מבית התוכנה הרוסי יאנגקס. אך הנהגים חוששים שהחברה תרצה לצרף גם נהגים פרטיים ולא לעבוד עם נהגי המוניות בלבד. ביאנגו אומרים כי הם מתייחסים גם לנהג ולא רק לנוסע כלקוח עם שעות עבודה. לקוח הקצה והנהג הם באותה רמה. אם הנהג שעובד איתי עובד גם עם תחנה, יש לו מחויבות למותג, חשוב לו שלקוחות יהיו מרוצים. תחנת מוניות היא מקום עבודה לכל דבר, הנהגים באים לשם בבוקר והולכים בערב, ובעזרת יאנגו הם יכולים ליהנות גם מהיתרונות של תחנה וגם מהיתרונות של האפליקציה, אומרים בחברה

כמו כן אמרו שלאפלקציות אחרות אין את העומק הטנולוגיי  זו אפליקציה שצריכה לשקלל את אורך הנסיעה, את עלות הנסיעה ועוד הרבה משתנים. אם אין לך את החלק הטכנולוגי, אי אפשר לעשות אפליקציה שתהיה גם מגניבה לנהג וללקוח הקצה.

עלות לנהג:  חינם בשלב ראשון

מספר נהגים: כ-5000

 

אובר

אובר שבעולם מבוססת על מודל שיתופי עם נהגים פרטיים  ובארץ זה המודל היחיד שלה שבו עובדת רק עם נהגי מוניות. רוב הנוסעים תיירים. אבל דמי המנוי הם רק מאחוזים מהנסיעה, כלומר לא נסעת, לא שילמת.

עלות לנהג: 7% מדמי הנסיעה

מספר הנהגים: כ-200

קליק למונית

גם קליק למונית חינמית עבור הנהג אבל יש לה רק מאות בודדות של נוסעים וכמו רקסי לא מוכרת מספיק.

עלות לנהג: אפסית

מספר נהגים:  כמה מאות

תחנות המוניות

יותר נהגים פונים כאמור לתנחנות המוניות שיום גובות 800-500שקל, פחות מגט בגוש דן. והן נהנות גם ממתן שירות שהן הנהגים והן הלקוחות מתלוננים על היעדרו. הנהגים אומרים שחייבים לשלב בין אפלייקציה לתחנה. האפליקציות לא נותנות פתרון למקרי ביטולים, למקרים שבהם צריך  לדבר עם מישהו אנושי. ואולי זו התשובה, השילוב בין השתיים.

יאנדקס השיקה את שירות המוניות – תחום לגט ולרקסי

RAXI – אפליקציית הזמנת מוניות ללא עמלה

כמה עולה נסיעה במונית?