מדריכי כרטיסי אשראי    

מהם כרטיסי קאשבק (CASHBACK)?

pixabay
מעודכן ל-02/2023

כרטיסי האשראי הם אמצעי התשלום המוביל – השימוש במזומנים הולך ופוחת והשימוש בכרטיסי האשראי הולך וגדל; ועל הרקע הזה, חברות כרטיסי האשראי מעוניינות שתבחרו בכרטיס שלהן – ככל שיהיו להן יותר אנשים ויותר פעולות/ קניות, הן ירוויחו יותר.

בדרך הן מציעות לכם הרבה פיתויים – הנחות, נקודות, חברות מועדון – זה כדאי, וזה נובע מהכח של "המועדון" לקבל הטבות גדולות במקומות מסוימים (רבים). ומכאן שכרטיס אשראי/ כרטיס מועדון, זה סוג של winwin לכל הצדדים – מנפיקות הכרטיס מרוויחות, אנחנו הצרכנים מקבלים תנאים טובים (אבל חשוב לבדוק את העלות של הכרטיס), והחברות המספקות הנחות/ הטבות נהנות מגידול בהיקף העסקאות.

הטבה נוספת שהתפתחה בזמן האחרון היא החזר כספי. קניתם בסופר ב-500 שקל, קיבלתם החזר של 15 שקל (רק לשם המחשה), וזה לא רק בסופר, זה במקומות רבים. זה אפילו בכרטיסים מסוימים בכל הרכישות דרך הכרטיס.

החזר כספי – קאשבק (cashback) 

המושג קאשבק, החזר כספי לבעלי כרטיס אשראי, הוא בעצם גרסה דומה לשיטה ישנה: הוא שכלול מודרני לכרטיסי החברים ולנקודות בטיסה ובכרטיסי אשראי. כלומר בעלי העסקים מרוויחים מהפרסום של חברות האשראי. אלא שהפעם הבסיס הוא תוכנית השותפים המוכרת מהאינטרנט שבה אתרים מפרסמים זוכים לעמלות ממכירת המוצר. יתרון השיטה הוא שהמפרסם מקבל כסף רק על מכירה בפועל וזה מחליף שיטות קודמות כמו חשיפה או לחיצה על קישור.

כשמדברים על אתרים הכוונה היא לאתרים שנרשמים כמשווקים ונותנים הנחה ללקוחותיהם שלהם. למשל חנות נרשמה כשותפה, מפרסמת, היא מקבלת עמלה של 8% ונותנת הנחה של 5% והיא מרוויחה 3%. במצב כזה – כולם מרוויחים. חברת כרטיסי האשראי נהנית מגידול בעסקאות, הספק נהנה מגידול בהיקף העסקאות (אם כי במרווח נמוך יותר), והלקוחות זוכים להנחה.

בעוד שחלק מחברות האשראי מציעות הנחה זניחה המתקזזת עם העמלות ודורשת מכם פעולה, לחיצה על לינק וכדומה, כרטיסי אשראי קאשבק אינם דורשים כל פעולה ומזכים אתכם בהחזר מעצם חיוב הכרטיס אוטומטית.

הכרטיסים בתחום

לאומי קארד טוטאל פייבק – 

 

עלי אקספרס ישראכרט –  הכרטיס נותן הנחה קבועה מידי חודש על רכישות ב-AliExpress

מותנית ברכישות בכרטיס (עד 150 דולר החזר בחודש).

15% הנחה בעלי אקספרס בשימוש בכרטיס בסך 3,500 שקל ומעלה

10% הנחה בעלי אקספרס בשימוש בכרטיס בסך 1,500- 3,499 שקל

5% הנחה בעלי אקספרס בשימוש בכרטיס בסך 500 – 1,499 שקל כאמור ההנחה היא במעמד החיוב כך שאם יש קופונים, קשבק נוסף וכו’ – זה  מתווסף!

לאומי Super Pay-Back  של  לאומי קארד –  בניגוד לטוטאל פייבק הוא משווק רק  עבור קניות ברשתות המזון:  שופרסל, יש, רמי לוי, מגה בעיר, ויקטורי, יינות ביתן, חצי חינם, אושר עד, יוחננוף, טיב טעם, כולל קניות אונליין.

פועלים קאשבק – מועדון קאשבק פועלים מאפשר ללקוחות בעלי כרטיסי אשראי של בנק הפועלים מתשלובת ישראכרט, אמריקן אקספרס וויזה ליהנות מהחזר כספי. בהתאם לבית העסק שבו נקנו. באתר הפועלים נראה הנחות בטווח 5%-7% וכן 50% במחירי המוצר השני. היתרון הוא שהם עובדים עם הרבה בתי עסק.

חברות האשראי מרוויחות לקוחות מרוצים, בעלי העסקים נהנים מפרסום לעסק שלהם מגוף גדול עם המון לקוחות והלקוחות נהנים מהחזרים. מומלץ

כמה כללי זהירות וחיסכון לכרטיסי אשראי

הונאת כרטיסי אשראי – מה זה? ואיך נמנעים מכך?