חדשות    

מהי עלות חקירות נתניהו

הבוקר, בעקבות דיונים על אלימות במשפחה עקב רציחתה של מיה סלה על ידי בעלה, כמה ח"כים מהליכוד ציינו כי עלות חקירות נגד נתניהו  באה על חשבון דברים כמו אלימות במשפחה. נתעלם מחוסר הטקט ומהציניות הבוטה, וננסה לברר כמה עולה לחקור ראש ממשלה בישראל בכמה תיקים שונים.

לפי נתניהו בכמה תגובות שונות, הוצאו 250 מיליון שקל על החקירות נגדו, ולטענתו על דברים שוליים. אף בעתירה של סנגוריו של נתניהו נכתב כי הוצאו עשרות מיליוני שקלים על החקירה נגדו. המשטרה הכחישה וכן כתבים שסיקרו את הפרשה.

לפי מדור משרוקית בגלובס, דווח בערוץ 20 כי מקור בכיר במשטרה העריך כי "עלות החקירות בתיקים בהם חשוד ראש הממשלה נאמדת בכרבע מיליארד שקל מכספו של משלם המסים".

אז ענתה דוברת המשטרה: "הסכום ההזוי הזה לא נשען על שום אמת-מידה ולא על רציונל מקצועי". אומנם המשטרה לא סיפקה נתונים על עלות של חקירה שעוד בעיצומה, אבל כל תקציב החקירות המודיעין והמחלקה לזיהוי פלילי של המשטרה בשנת 2017 היה 82 מיליון שקל. המשטרה דיווחה כי תקציבה השנתי של משטרת ישראל כולה, על 31 אלף שוטריה, 30 אלף מתנדביה, 74 תחנות משטרה, 7 מחוזות, צי מסוקים, מטוסי כנף, ספינות שיטור, פעילות נרחבת בחו"ל ללחימה בארגוני הפשיעה, טכנולוגיות מתקדמות, בינוי, תשתיות ועוד – עומד כולו על כ-11 מיליארד שקל לשנה כך שלא הגיוני שהמשטרה תוציא יותר מתקציבה השנתי על כמה חקירות ובעוד בפער כזה. זה לא מנע מח"כ דוד אמסלם לנקוב אף במספר 500 מיליון שקל.

החישוב של רבע מיליון שקל הוא משחק עם הנתונים ומחשב בתוכו נתונים קבועים כמו משכורות השוטרים שכמובן לא הוקצו במיוחד לחקירה. בינתיים  הסוגיה  שעולה על הפרק אם המשטרה צריכה לחשוף את ההוצאות על  החקירות בכלל או שכדי להגיע לחקר האמת המשטרה יכולה להוציא כמה שהיא חפצה. עד למועד פרסום כתבה זו לא נחשפו נתוני המשטרה.

האם לחברה שבה השקיע נתניהו היתה טכנולוגיה יחודית? אלי ציפורי מחלץ מהדוחות תשובה – כן!

נתניהו – "לא הרווחתי אפילו שקל מרכישת הצוללות"