מעודכן ל-05/2019
מפנ"א (מרכז פניות נהגים ארצי) מרכז את כלל פניות הציבור בנושא דוחות התעבורה – איך הוא יכול לסייע לכם?
אזרחים רבים במדינת ישראל, מקבלים לתיבת הדואר בביתם, דוחות תעבורה ולא תמיד ברור להם למי לפנות.
במסגרת המגמה לשיפור השירות לאזרח, הקים משרד התחבורה מרכז פניות נהגים ארצי (מפנ"א), אשר אמור לרכז את כלל פניות הציבור בנושאי דוחות התעבורה.
עד למועד הקמתו של מפנ"א בשנת 2010, הטיפול באלפי הפניות של האזרחים, היה באחריות משטרת התנועה, באמצעות התחנות המקומיות של כל מחוז, כך שנוצר מצב של עומס פניות על תחנות המשטרה וחוסר טיפול הולם כלפי האזרחים.
על פי הרישומים, מפנ"א – מרכז לפניות נהגים ארצי, מקבל בשנה כחצי מיליון פניות של אזרחים – טלפוניות, כתובות ומקוונות. ריכוז כוח האדם במטה אחד וניהול מסודר של מרכז פניות נהגים ארצי, מאפשר למשטרה לטפל ביתר יעילות בפניות.
הנושאים שבהם מטפל מפנ"א
להלן דוגמאות של בקשות ו/או פניות בנושאים שבהם מטפל מפנ"א – מרכז פניות נהגים ארצי:
▪ בקשה להמרת דוח תנועה באזהרה.
▪ בקשה לביטול דוח בגין תו נכה.
▪ טענה לאי המצאות במקום עבירה.
▪ בקשות של הרשעות שונות המתקבלות מאזרחים החיים בחו"ל.
▪ התיישנות של דוחות תנועה.
▪ בקשות כלליות אודות דוחות.
▪ דוחות של חברות / תאגידים וציי רכב.
▪ בירור טענה לאי קבלת דואר.
▪ אובדן של דוחות.
▪ פטירת נאשם שנשלח אליו דוח.
איך פונים למפנ"א – מרכז פניות נהגים ארצי ?
כאמור, כל נהג יכול לפנות למפנ"א – מרכז פניות נהגים ארצי, בכל בקשה הקשורה לעבירות תנועה, דוחות תעבורה באמצעות הדרכים הבאות:
▪ כתובת מפנ"א – ת.ד. 120 פ"ת מיקוד 49100
▪ טלפון לפניות למפנ"א – 9666*