מובייל וגאדג'טים    

מדריך האימוג'ים השלם

מעודכן ל-01/2020

אימוג'ים, או בעברית רגשונים, הם התמונות הקטנות שנועדו להביע רגש בכל שיחה דיגיטלית. הסמיילי הוא אולי האימוג'י הכי מוכר והכי ותיק, אבל האימוג'ים עברו דרך ארוכה, התפתחו והשתכללו, וכיום הם מופיעים בתכתובות בסמארטפון, בפייסבוק במוצרי גוגל ועוד, ומספקים מגוון אדיר של אפשרויות להציג תמונות ולבטא רגשות.

עם זאת, לעתים אנחנו מגזימים בכמות שלהם או בהבנה שלהם. את המסר שכל אימוג'י אמור להעביר קובע תקן היוניקוד הבינלאומי לייצוג טקסט במערכות מחשב, אבל בסופו של דבר, כמו דברים אחרים בשפה מדוברת, ההקשר והמשתמשים קובעים מה האימוג'י אומר הלכה למעשה. כיום יש רבים שאינם מסתפקים באימוג'ים המובנים ויש אפליקציות היוצרות אימוג'ים חדשים, אבל עדיין האימוג'ים המובנים הם בסיס לתקשורת בדיגיטל.

אז מה אומר כל אימוג'י?

חיוך רחב ?

חיוך בפנים צהובות ועיניים פתוחות מאוד וכן לעתים חושף שיניים מעיד על מצב רוח טוב והיתולי. שימו לב שיש חיוכים רחבים עם עיניים סגורות או רגילות ויש לו גם גרסת חתול:?

חיוך רחב עם פה פתוח?

חיוך רחב עם פה פתוח הוא גם מהגרסאות הוותיקות של האימוג'ים, הפרצוף צהוב, העיניים פתוחות, לפעמים הוא מופיע עם לשון. הוא מביע שמחה כללית ומצב רוח טוב.

חיוך פתוח עם עיניים מחייכות?

גם החיוך הזה הוא מהוותיקים. בניגוד לקודמים, החיוך מופיע עם עיניים סגורות. גם בחיוך זה נחשפות השיניים הקדמיות. גם כאן בחלק מהפלטפורמות יופיע עם לשון. גם כאן מדובר בשמחה ושעשוע אבל אולי עם יותר חיבה.

פנים זורחות עם שיניים חשופות?

הפנים הצהובות עם עיניים סגורות ושיניים עליונות חשופות  מביע מגוון רגשות, מצב רוח טיפשי, גאווה, חום או שעשוע.

חיוך פתוח בעיניים מכווצות ?

עוד פנים צהובות עם פה פתוח, אלא שפה העיניים מכווצות ומזכירות את סימני הגדול מ- וקטן מ- במתמטיקה. מעיד על התרגשות או צחוק לבבי או סתם "מגניב".

חיוך רחב עם זיעה קרה?

עוד חיוך צהוב עם פה פתח ושיניים חשופות , הפעם אגל זיעה מעל העין או לצדה. שימו לב, זו לא דמעה, זה אגל זיעה. מטרתו הייתה תחילה לתאר עצבים או אי-נוחות, אך בהמשך  עבר לתאר קריאת התרגשות או הקלה כמו אדם המנגב זיעה ממצחו.

צחוק מתגלגל על הרצפה ?

הפעם הפרצוף יופיע באלכסון עם עיניים סגורות ושתי דמעות מצדי העיניים. מוכר באינטרנט בקיצור ROFL. מדובר בצחוק היסטרי או התפקעות מצחוק. בגרסה הקודמת של מיקרוסופט היו לו גם ידיים ורגליים.

דמעות אושר?

פרצוף צהוב מחייך עם שתי דמעות כחולות מצדיו מציין דמעות אושר, ואין לבלבל אותו עם אגלי זיעה או דמעות עצב.

חיוך רגיל ?

מהסמיליים הוותיקים. מראה חיוך, שמחה או אושר.

פרצוף הפוך?

פרצוף עם פה למטה ועיניים למטה מעיד על סרקזם, אירוניה או מבוכה, כאילו אומר: טיפשון שכמותי. בתמונות נראה אותו לפעמים עם ידיים מורמות. ?

פרצוף קורץ ?

גם פרצוף מחייך עם עין אחת סגורה הוא מהסמיליי הוותיקים. יכול להעיד על בדיחה, פלירטוט, משמעות סמויה ועוד.

פרצוף מחייך עם הילה ?

פרצוף זה עם עיניים סגורות והילה כחולה המקיפה את הראש העיד במקור על תפילה או ברכה אך כיום מעיד בעיקר מעיד על היתממות, התנהגות מלאכית.

פרצוף מחייך עם עיניים לבבות ?

פרצוף מחייך עם עיניים לבביות, לפעמים חושף שיניים, מעיד על אהבה רבה לאדם או דבר וכן להערצה.

עיני כוכב ?

עיני כוכב ושיניים חשופות מעידות על התרגשות רבה או ציפייה. צבע הכוכבים משתנה מפלטפורמה לפלטפורמה. גם כאן מדובר בהערצה, כמו הערצת כוכבים, רושם רב, או עניין רב.

פרצוף קורץ מנשק ?

הנשיקה בפרצוף הקורץ מופיעה פעמים רבות כלב אדום. לרוב זו קריאת להתראות או לילה טוב או הבעת חיבה יתרה.

פרצוף מנשק עם שפתיים מכווצות ?

בניגוד לפרצוף הקודם פרצוף עם שפתיים מכווצות מעיד על הבעת תודה והתרגשות אבל גם הפתעה, ניחום, הערצה או כמו אדם שאומר "אין מה לראות פה".

פרצוף מלקק מעדן ?

פרצוף מחייך עם לשון בצד ועיניים סגורות מעיד על רעב או טעים לי. בהשאלה רומז גם להתייחסות לאדם מושך. לרוב כשהעיניים פתוחות הכוונה טעים לי וכשסגורות – על תיאבון.

פרצוף עם ידיים ?

הידיים שברוב הפלטפורמות מצויות לצדי הפרצוף אינן מעידות על התרגשות. מדובר בחיבוק לכל דבר ועניין. מביע תמיכה, חיבה או הודיה.

אימוג'ים מיניים

כמו בכל שפה מילים תמימות הופכות בהקשר מסוים למיניות, וזה קורה גם בשפת האימוג'ים. הנה כמה מהם:

איבר מין זכרי:

?

?

זקפה:

?

עשינו סקס:

?

עכוז:

?

הזמנה לשלישייה:

?

המדריך יתעדכן בהמשך

אימוג'ים חדשים ל-2020

איך רושמים פטנט, כמה עולה וכמה אפשר לקבל על הפרה – המדריך המלא

פייסבוק רוצה לבטל את הלייקים שלכם