שוק ההון    

לקוחות אמזון פריים יקבלו משלוח בתוך יום

לאחר פרסום הדוחות שלה הצהירה אמזון שתשקיע 800 מיליון דולר במהלך שיזרז את השירות עבור מנויי אמזון פריים ליום אחד בלבד

האמזון שמה לה לאסטרטגיה לזרז את המשלוחים המגיעים אליכם הביתה, ולא מדובר רק בהשקעה ברחפנים. יותר מעשור לאחר שאמזון יצאה לדרך עם מועדון אמזון פריים – ובו איפשרה משלוח חינם בתוך יומיים, ומשכה מיליוני משתמשים היום היא אפילו משפרת את השירות. אמזון מציעה לחברי מועדון אמזון פריים משלוח בתוך יום אחד בלבד.

אמזון משקיעה במהלך 800 מיליון דולר. "אנחנו עובדים כרגע על פיתוח תוכנית המשלוחים הראשית שלנו, שהייתה תוכנית של משלוח בתוך יומיים, לתוכנית משלוח של יום אחד". הצהיר סמנכ"ל הכספים של אמזון, בריאן אולבסקי בשיחה עם משקיעים על רקע פרסום תוצאות הרבעון הראשון של החברה ב-2019.

עם השנים היתרון של משלוח בתוך יומיים המעיט מערכו. זאת כאשר קמעונאיות ענק כמו וולמארט התאימו את עצמן אל אמזזון וסיפיקו אף הן משלוח בתוך יומיים.

כאמור, השירות מיועד ללקוחות אמזון פריים. כבר שנה שהמחיר עבור המינוי לאמזון פריים הוא 119 דולר לשנה, לאחר שהעלתה מחירים. זו הייתה הפעם הראשונה שאמזון ייקרה את המחיר זה ארבע שנים.  מנכ"ל החברה ג'ף בזוס כתב  כי הוא רוצה להעניק לצרכן ערך כל כך טוב, עד כדי כך שזה יהיה "חוסר אחריות לא להיות חבר במועדון". נכון להיום יש לחברה למעלה מ-100 מיליון מנויים משלמים עבור השירות.

ומה לגבי הרווחים? סמנכ"ל הכספים של החברה בריאן אולסבסקי הסביר  כי החברה מצפה לפגיעה בשורת הרווח שלה ברבעון השני, על רקע השינוי המהותי שהיא מבצעת בתוכנית המשלוחים ללקוחות הפריים.

מניית אמזון עלתה במסחר המאוחר לאחר שאמזון הודיעה על רווחי שיא רבעוניים – זו הפעם הרביעית ברציפות. ובכל זאת, ירדה המניה מאוחר יותר לירידות מתונות במסחר המאוחר, לאחר שהחברה הצביעה על רווח תפעולי קטן מהצפוי ברבעון השני. אמזון לא מסרה מתי יחל השירות בפועל.

אמזון השיקה סטרימינג מוזיקה בחינם

גף בזוס ואמזון – מי האיש ומה העקרונות שהובילו אותו להיות האיש העשיר בעולם