חדשות    

לפני מיתון? באפט: "קצב הכלכלה הואט"

מה שמשתקף מכל העסקים, ובמיוחד מעסקי הרכבות, זה שהכלכלה צומחת בקצב איטי יותר. אמר

. "אכן נראה שקצב צמיחת הכלכלה האט", אמר וורן באפט, יו"ר ומנכ"ל חברת ברקשייר האת'וויי ל-CNBC.

הייתי אומר בזהירות שהמגמה הזאת כמעט מובהקת, אבל לא מעבר לכך". באפט הוסיף שההאטה ב-BNSF, חברת הרכבות שבבעלות ברקשייר מרמזת על צמיחה מואטת, אם כי חלק מהמידע עשוי להיות מושפע מגורמים עונתיים, כמו מזג האוויר.

באפט מצטרף לחששות האנליסטים הגוברים שהצמיחה הכלכלית בארה"ב עשויה להיעצר. כך שוק המניות הפך תנודתי יותר וירדו תשואות האוצר. התשואה לעשר שנים שמשמשת חיווי לתהליכים כלליים יותר ירדה בן לילה לרמתה הנמוכה ביותר מאז דצמבר 2017. הפער שבין תשואות אגרות החוב לעשר שנים ולשלושה חודשים הפך לאחרונה לשלילי. התנהגות כזאת של תשואות האג"ח מרמזת על כך שמיתון אולי עומד בפתח.

באפט אמר"אכן נראה שיש האטה. אני לא מאמין שיש היפוך מגמה, אבל מה שמשתקף מכל העסקים, ובמיוחד מעסקי הרכבות, זה שהכלכלה צומחת בקצב איטי יותר".

על המיתון הצפוי אמר:"ובכן, אני פשוט מקווה שאזכה לראות עוד כמה תקופות מיתון, שאזכה לחיות זמן רב מספיק", ענה באפטצוחק. "אני לא יודע כמה תקופות מיתון עברתי בחיי", הוסיף באפט, "אבל הן חלק מהמערכת הקפיטליסטית, ועוד יהיו כאלה בעתיד"

למרות זאת, ציין "זה לא משנה שום דבר בפעילותנו. גם אם הייתה נורה אדומה מהבהבת, עדיין היינו ממשיכים להשקיע באותה דרך"

"גם אם היו מהבהבות נורות אדומות, אפילו אור אדום עז, היינו ממשיכים להשקיע באותו האופן", הוסיף המשקיע הנודע שציין כי המקום הטוב ביותר להשקיע את כספך הוא ארה"ב. "אלוהים בירך את אמריקה",סיכם.

הצריכה הפרטית וההכנסה האישית בארצות הברית צמחו בקצב מתון מהצפוי בתחילת השנה והאינפלציה הואטה.

באפט על אורקל:;אני לא חושב שאני מבין לאן הענן מתקדם;

צפויה האטה בנדלן בארצות הברית

מניות הבנקים בארצות הברית: רעות לטווח הקרוב, טובות לטווח הארוך

.