חדשות    

לסמסונג מתקפל החדש יהיה מסך אחד

סמסונג הייתה הראשונה להציג סמארטפון היברידי מתקפל – סמסונג פולד, ועכשיו היא משיקה דגם חדש. הסמסונג החדש יהיה בתצורת צדפה.

החידוש הוא שלטלפון החדש יש מסך בודד ולא שניים. סמסונג  לא חשפה את השם והמפרט. בשוק מוערך כי יהיה לו מעבד ביניים ולא מעבד עילית רב עוצמה כדי להוזיל את מחירו. למסך שלו תהיה מצלמה בחריר, בתצורה דומה לשל הגלקסי S10 והנוט 10. לפי פטנט שרשמה סמסונג ונחשף באוגוסט, כנראה שיהיה זה טלפון בעל תצוגה של 6.7 אינץ' כשהוא פרוש.

מהסרטון שהעלתה סמסונג אפשר להסיק שהממשק יתאים את התצוגה למצב המסך, וכך היא תשתנה תוך כדי קיפול.

באירוע ההשקה הציגה החברה גרסה חדשה לממשק האנדרואיד שלה, וערכת פיתוח לסייענית החכמה ביקסבי שנשענת על ממשק ויזואלי – כנראה בניסיון למשוך מפתחים מתחילים. החברה הודיעה שתשיק חנות אפליקציות ייעודית לביקסבי, שתהיה זמינה בארה"ב וקוריאה – שתי המדינות היחידות שביקסבי דוברת את שפתן.

בנוסף הציגה שני מחשבים ניידים מתקפלים אף הם. נייד ה-Galaxy Book Flex יגיע בתצורת 2 ב-1 עם ציר גמיש המאפשר להעביר את הנייד למצב “טאבלט” כשהוא כולל תמיכה בעט המגע S Pen ומציע שליטה באמצעות מחוות, בדומה ל-Galaxy Note 10. הנייד יופעל על ידי מעבדי ה-Ice Lake בייצור 10nm של אינטל, כאשר בדגם ה-15.6 אינץ’ הוא יוכל להגיע גם עם כרטיס GeForce MX250 יעודי.

Galaxy Book Ion יגיע עם מעבדי ה-Comet Lake בייצור 14nm של אינטל ובתצורה רגילה של מחשב נייד, כאשר החברה מנצלת את הגודל של דגם ה-15.6 אינץ’ על מנת לאפשר למשתמשים אפשרויות שדרוג נוספות בדמות מקום לכונן SSD נוסף ואפשרות להרחבת הזיכרון.

היום החברה הודיעה על רווח נקי של 6.1 טריליון וון (5.2 מיליארד דולר) לרבעון השלישי לעומת תחזיות כלכלנים לרווח של 5.5 טריליון וון. מוקדם יותר החודש דיווחה סמסונג על צניחה של 56% ברווח התפעולי, אך היום אמרה כי היא חוזה שהביקוש לשבבים יתאושש בהדרגה ברבעון הרביעי של השנה. החברה חוזה הוצאות הון של 29 טריליון וון, רמה דומה להוצאות ההון שלה בשנה שעברה.

סמסונג נוט 10 החדש – מסך גדול יותר אבל קל יותר