חדשות    

למרות שלחצי מהישראלים דירוג אשראי גבוה, הם לוקחים הלוואות בריביות גבוהות

קרדיט: pixabay

כחצי מהישראלים זוכים לדירוגי אשראי גבוהים,עם זאת רבים מבעלי הדירוג הגבוה לווים בריביות גבוהות שמגיעות ל־8%־12%. הנתונים מאפליקציית קפטן קרדיט, שדגמה 50 אלף איש על פי נתוני בנק ישראל.

מאגר נתוני האשראי של בנק ישראל מאפשר לנו להכיר נתונים שעד כה היו מעורפלים, בעיקר לגבי יכולת ההחזר של הלווים. עם פתיחת המאגר יש יותר ויותר נתונים המעידים על יכולת זו ומשמשים את חברות הדירוג.

מאגר נתוני האשראי של בנק ישראל עלה באפריל השנה ושיפר  את האפשרות לדעת מה מצב ההלוואות של הציבור בישראל, שהיקפן עומד כיום על מעל ל־150 מיליארד שקל. המאגר כולל נתונים על כ־5 מיליון ישראלים, ובהם קריטריונים שונים

קפטן קרדיט היא אפליקציה של דן אנד ברדסטריט, אחת מלשכות הדירוג המרכזיות כיום, שמאפשרת לכל אחד לדעת את דירוג האשראי שלו. בקפטן קרדיט ביצעו מדגם שמתבסס על נתונים של 50 אלף איש, ולפי הערכות תואם פחות או יותר את תמונת המצב של כלל האוכלוסייה.

מהנתונים עולה שהרבה לווים כדי לכסות המינוס, אך כשהמינוס חוזר לווים שוב ומסתבכים בשרשרת הלוואות. עוד עולה מהנתונים שלמעל 70% יש חמישה כרטיסי אשראי לפחות, שעליהם משלמים עמלות שונות. המינוס בישראל עומד בממוצע על 25 אלף שקל.

לפי דירוג דן אנד ברדסטריט, כ־50% מהאוכלוסייה מוגדרים כבעלי חוסן פיננסי חזק או התנהלות פיננסית טובה. שם גילו שיש לקוחות עם דירוג טוב שבכל זאת לוקחים הלוואות בתנאים גרועים בריבית 8%-12%. כמה מדורגים דירוג שלילי חמור?   כ־12% מהציבור מתנהל באופו כושל הכולל צ'קים שחזרו או הלוואה שהגיעה לטיפול משפטי.

אם אתם רוצים לשפר את דירוג האשראי שלכם, שלמו את החובות והחזירו הלוואות בזמן. הימנעו מחזרת צ'קים. ובכלל העדיפו לצמצם הוצאות במקרה הצורך עוד לפני שמקבלים הלוואה.

איך מחושב דירוג אשראי של מדינה ואיך של ישראל

דירוג אשראי אישי – מה זה ואיך זה ישפיע עליכם?

האם אפשר לדעת מה דירוג האשראי שלי?