חדשות    

למה מועדון הלקוחות המשותף למקס ולפוקס לא מתרומם

פוקס קרדיט צילום יחצ

בשנה שעברה נחנך מועדון לקוחות פוקס בשיתוף מקס, לשעבר לאומי קארד.  באותה תקופה מקס רצו בכלל את המועדון של שופרסל, אך אותו הפסידו לכאל. במקס סמכו על מועדון פוקס, עם יותר ממיליון לקוחות, שיביא להם את הקהל.

אלא שששנה חצי אחר כך רק12   אחוזים, 170 אלף לקוחות בלבד, הגיעו לכרטיס של מקס. לעומתם  שופרסל וכאל הגיעו ל־500 אלף לקוחות בשנת הפעילות הראשונה של המועדון המשותף (2018). נכון לרבעון השלישי של 2019, מחזיקים בכרטיס האשראי של שופרסל וכאל כ־565 אלף לקוחות. רמי לוי השיק אף הוא מועדון אשראי עם ישראכרט בתחילת 2018, שבו כיום 400 אלף לקוחות.

עם זאת, בפוקס לא מסתייגים ממקס וציינו בתקשורת שהם שבעי רצון מהיקף השימוש החודשי. המטרה של פוקס היא להפוך את כרטיס האשראי למגזר עיקרי בהכנסות, גם אם כעת הדרך רחוקה מכך. אף שביחס לקמעונאיות המזון הגדולות יש לה פחות לקוחות, פוקס היא קמעונאית האופנה הגדולה בישראל. פוקס גם עוסקת בעוד מגזרים מלבד האופנה, ולכן עברה את המשבר שעובר על התחום בקלות יחסית. ייתכן שבעתיד כרטיס האשראי יפנה גם לשילב, רשת ציוד התינוקות שבבעלות הקבוצה, וכן שהחברה תיכנס גם לתחום המזון.

האינטרס של חברות האשראי

למקס, כמו לחברות אשראי אחרות, אינטרס במועדונים החוץ בנקאיים, בעיקר לאחר שהחברות הגדולות נפרדו מהבעלות של הבנקים. בכרטיסי המועדון החוץ־בנקאיים חברות כרטיסי האשראי מקבלות פוטנציאל למאגר לקוחות עצום, שלו ניתן להציע הלוואות, בנוסף לעמלות הסליקה וההנפקה של הכרטיס.

למה מועדון פוקס לא מתרומם

על אף מספר הלקוחות הגדול של פוקס,  הן היקף הוצאות והן שווי השימוש נמוך מאוד לעומת הוצאות המזון. ואם ההיקף נמוך יותר, ההנחות קטנות יותר.

סיבה נוספת היא שבענף האופנה אין כמעט שחקניות שהנפיקו כרטיס אשראי. הרשתות המעטות שהנפיקו כזה כרטיס, H&O והמשביר לצרכן, עשו זאת לפני שנים רבות לפני משבר האופנה, ולפני גילוי הסחר המקוון וקניות בחו"ל, מה שצמצמם את מספר הלקוחות שלהן.

בנוסף המועדון הקיים של פוקס אטרקטיבי בפני עצמו ואינו מצדיק כרטיס אשרא. למשל למועדון הנוכחי  10% צבירה לעומת 12% באשראי. לישראלים גם הרבה יותר מכרטיס אשראי אחד, כך שכדי לשכנע אותם להוסיף עוד אחד צריך אטרקציה מלהיבה במיוחד, ובטח שלאור המעבר לאפליקציות התשלום.

 

פוקס ולאומי קארד במועדון לקוחות משותף – DREAM CARD; כמה זה עולה ומה מקבלים? לא כזו מציאה!

מועדון תמורה – כרטיס אשראי לחברי ארגון המורים