תיירות    

למה חברות התעופה מתקמצנות על המשקה?

מעודכן ל-01/2020

פעם היה ברור שכשמזמינים כרטיס טיסה, מקבלים גם אוכל ושתייה, היום עם המעבר הגדל ללואו קוסט, שתייה הפכה לשירות פרימיום עבור הטסים שצריכים לשלם עליו. עם זאת בטיסה "רגילה" תקבלו משקה, לפעמים מוגז, במחיר הכרטיס המקורי.  אבל אתם תקבלו הרבה יותר קרח ממשקה. אז למה הם נותנים לנו כמות כל כך קטנה של משקה המזכירה יותר  את הפחיות הגמדיות שמוכרים מדי פעם?

הסיבה פשוטה:  ישנו מספר קבוע של משקאות במלאי של המטוס, הנקבע לפי מספר הנוסעים אבל גם לפי מספר המקום לפחיות וגם לפי מספר הטיסות. חידוש מלאי של מטוס הוא דבר לא פשוט, אי אפשר לעצור בפיצוצייה הקרובה או לקבל מהספק מזון ושתייה בכל טיזסה. לא רק שתייה, גם חטיפים וארוחות. לכן הם קובעים את קצב חידוש המלאי שאיטי יחסית לבית קפה או קמעונאית מזון.

ובכל זאת, כידוע לנו במטוס אין מקום רב לפחיות ואם המטוס עוצר ביותר מקטעים, יש סיכוי גדול יתר לקץ המלאי. לכן הדיילים מחשבים את כמות המלאי ובטיסות הראשונות שמים יותר קרח משתייה. לא תמיד תקבלו את המשקה שלכם, למשל אם הדיילים חושבים שחסרים משקאות ומשקה אחד יעורר את כל המטוס.

איך תקבלו משקה מוגז?

אם תשבו  אחרונים בקצה המטוס, הדיילים יודעים אם יש להם או אין להם פחיות נוספות. במקרה זה אם יש לדיילים מספיק היצע סיכוי גדול שתקבלו פחית שלמה. אפשר תמיד לבקש עוד אבל לא תמיד לקבל. אפשר גם להביא שתייה משלכם מבעוד מועד שתעלה קצת יותר אבל תרווה את צימאונכם.

כמה עולה משקה בלואו קוסט?

מחיר כריך עם שתייה קלה או חמה בריינאייר יחל ב-36 שקלים. בוויזאייר ובאיזי ג'ט יש דילים של כריכים ושתייה יחד שמחיריהם מתחילים ב-30 שקלים.

בעבר מצאו ב-ynet הבדל מהותי לטובת ריינאייר במבחר הרחב יחסית של סוגי המזון שנמכר בטיסה . אבל בהרבה לואו קוסט תשלמו סכום אסטרונומי אפילו על מים.

מהו מחיר מנה לאירוע: מחיר מנה בחתונה, ברית ובר או בת מצווה

מחירים שפויים בבתי חולים? משרד הכלכלה יוזם הפחתת מחירי המזון במקומות ציבוריים