חדשות    

למה אין קורקינטים בניו יורק

בניו יורק לא מרשים לקורקיקנטים לנסוע ברחובות, חוששים מתאונות קטלניות, האם גם היא בסוף תצטרף לטרנד?

למרות ההצפה שלהם בכל מקום, הרשויות בניו יורק לא סבורות שהצפופה בערים מוכנה לקורקינטים. חברות כמו בירד וליים, שמשכירות קורקינטים בערים  ובמדינות אחרות, נשארות מחוץ לניו יורק, כי זה לא חוקי. רכיבה על קורקינט חשמלי תעלה לכם 500 דולר או בהחרמת הקורקינט. עם זאת, בערים רבות הקורקינטים חוקיים, בארצות הברית ומחוצה לה. גם בניו ג'רזי, שכנתה של ניו יורק,  הפכו חוקיים רק לאחרונה. בערים אחרות קבעו תקנות מחמירות, לאחרונה אף תל אביב הצטרפה אליהן.

בניו יורק חוששים שהקורקינטים מסוכנים מאוד לאזורים צפופים כמו מנהטן, שכבר כך כמה כלי רכב שונים נוסעים בהם. בינתיים לא נראה שזה יקרה, ראש העיר מתנגד והצהיר שכבר עדיף לעשות כושר.

עם זאת, לוביסטים מנסים לשכנע את המנהיגים המקומיים. החברות הוציאו בארבעת החודשים הראשונים של השנה לפחות 475 אלף דולר על לובינג למען שימוש בקורקינטים ואופניים חשמליים, ברמת המדינה והעיר, לפי מסמכים של מדינת ניו יורק.  מי שכן רוצה לאשר את הקורקינטים הוא מושל מדינת ניו יורק. דיון ציבורי בנושא צפוי להתקיים ב–7 ביוני.

רוכבים קובעים מציאות בשטח

למרות התקנות, ישנם תושבים שמחזיקים בבעלותם קורקינטים.  והם מספרים שאין כל כך מדיניות אכיפה בנושא וזאת למרות תאונות קטלניות בקורקינטיםץ

 מחקר על תאונות קורקינטים שנערך באחרונה באוסטין מצא כי כמעט מחצית מ–190 הרוכבים שנפצעו בתאונות כאלה סבלו מפגיעות ראש. פחות מ–1% מהרוכבים חבשו קסדה בעת התאונה וכמעט שליש רכבו תחת השפעת אלכוהול, לפי דו"ח של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן. מחברי המחקר המליצו שהעיר תחנך את הרוכבים לחבוש קסדות ולרכוב במהירות המותרת.

בעקבות המחקר אסרה  ניו יורק קורקינטים ואופניים חשמליים ברובם,  אך בכל זאת מותר לנסוע באופניים חשמליים שמצריכים את הרוכב לפדל. אפילו סיטי בייק, תל אופן של ניו יורק, נאלצה להוריד  את כל אלף האופניים החשמליים שלה מהכביש, בגלל חשש מבעיות בבלמים. עוד הדיון נוגע לשליחים ויש הצעות להקל את התקנות עבורם.

גם חברות שיתוף המוניות אובר וליפט המתחרות רוצות לנגוס בענף הצומח של הקורקינטים והאופניים החשמליים בארה"ב. ליפט קנתה בשנה שעברה את סיטי בייק, ואובר קנתה את ג'אמפ בייקס. הן כמובן מתעניינות בביטול התקנות.עם זאת, נראה שלשימוש בקורקינטים חשמליים בחוק אין מספיק תמיכה במושב הנוכחי, שמסתיים ב–19 ביוני.

איסורים ותקנות על קורקינטים בעולם

בתל אביב, כאמור, אושרו תקנות המסדירות את מקומות החניה המותרים, את  הגיל ואת הרכיבה לצד תקנות ארציות על מהירות ומשקל הקורקינטים ותנאי נסיעה בלילה. בין היתר.

בלונדון יש איסור גורף על נסיעה בקורקינטים בדרכים ציבוריות, בשל הסיכון הגובר בהן. במחקר שנערך לארונה התברר כי יעיל יותר להסדיר את התחום בשלל תקנות מאשר איסור גורף.

מה מצב הקורקינטים לקראת הרגולציה

גם ב.מ.וו נכנסת לתחום הקורקינטים החשמליים