מדריכי צרכנות    

לימודי שחייה לילדים – מה כדאי לדעת וכמה עולה?

מעודכן ל-07/2019

חום יולי אוגוסט שולח רבים לים ולבריכות השחייה, כי אין דבר מרענן יותר מטבילה במים צוננים בימי הקיץ הלוהטים. אולם לצד ההנאה אורבת סכנה: בכל שנה אנו עדים לשורה של מקרי טביעה שמסתיימים בנזק בלתי הפיך ואף במוות לכן כדאי להקדים תרופה למכה וללמד את הילדים לשחות. איזה מסגרות קיימות? מאיזה גיל מתחילים וכמה תשלמו? התשובות בכתבה

אחד הבילויים המועדפים על ילדים בקיץ הוא הבריכה. ואולם עם כל הכיף שבעניין, בריכה עלולה להיות הרת אסון, גם לילדים שיודעים לשחות. מנתוני ארגון "בטרם לבטיחות ילדים" עולה כי בשנת 2018 מתו 36 ילדים בישראל עקב טביעה – כאשר שליש מהם טבעו בבריכות שחייה; זאת לעומת 16 ילדים ב-2016 ושבעה ב-2017. הפתרון הטוב ביותר לצד השגחה צמודה הוא כמובן ללמד את הילדים לשחות – מוקדם ככל האפשר.

ישנם בתי ספר שמציעים לימודי שחייה בבריכה הקרובה למוסד, אך הסידור לא מתקיים בכל בית ספר ולכן לא כל התלמידים זוכים ללמוד שחייה במסגרת זו. במקרים שבהם אין אפשרות ללימודים מטעם המוסד החינוכי, האופציות הקיימות הן קורס שחייה קבוצתי או שיעורי שחייה פרטיים – בהתאם לילד ולתקציב. בכל מקרה, לימוד שחייה הוא מיומנות לחיים שכל הורה חייב לתת לילד שלו, זהו לכל הדעות החוג החשוב ביותר שיש, שכן הוא מציל חיים.

מתי כדאי להתחיל?

באשר לגיל שבו מומלץ להתחיל ללמוד – הדעות חלוקות. חלק מהמורים טוענים כי הגיל המומלץ להסתגלות למים הוא חמש, אז אפשר להוריד את המצופים ולהתנסות בקורס או בחוג לאורך השנה. לטענתם בגילים צעירים קורס של מפגשים בודדים לא משיג שינוי משמעותי שנשאר לאורך זמן, ויש להמשיך מספר שנים בחוגי שחייה כדי לשמר את ההתקדמות. מנגד, מדריכים אחרים סבורים כי ככל שמקדימים, כך המצב טוב יותר, ולדבריהם כדאי להתחיל ללמד ילדים שחייה כמה שיותר מוקדם, אפילו בגיל שלושה חודשים.

מה צריך לבדוק כשרושמים ילד ללימודי שחייה?

יחס – חשוב לראות את המדריך ולוודא שמתייחסים לילד בכבוד ומחייכים אליו כשהוא מגיע. הכי חשוב שהילד ירצה להגיע שוב ושוב. כשלילד כיף בשיעור ויש לו חוויה טובה, הוא ירצה להתמיד. לפני הרישום יש לבוא ולצפות במדריכים, כדי להתרשם אם יש להם גישה טובה לילדים, ואם הם עדינים, חייכנים, ומתאימים ללימוד הילד שלכם.

אישורים ועמידה בתקנות – חשוב לבדוק שיש רישיון עסק לבריכה, לוודא שכל המדריכים הם בעלי תעודת מדריך שחייה ושיש למקום ולצוות ביטוחים מתאימים על פי חוק.

בדקו מה מצב העזרה הראשונה והאם יש במקום אביזרי עזר ללימוד שחייה – כמו מצופים, חגורות, קרשים ועוד.

מספר הילדים בקבוצה – גודל הקבוצה הוא פרמטר שתלוי ברמת הכניסה של הילד בתחילת הקורס ובסוג הקורס שאליו נרשמים. בדרך כלל, ככל שהילדים צעירים יותר הקבוצות קטנות יותר. גודל קבוצה סביר הוא בסביבות 5-3 ילדים כשמדובר בהסתגלות למים ו-7-5 ילדים כשמדובר בלימוד שחייה.

כמה תשלמו?

טווח המחירים של שיעורי שחייה נע בין 650 שקל ל-1,500 שקלים לקורס של 12 שיעורים קבוצתיים ברמת מתחילים.

קורס שחייה בן 10 שיעורים קבוצתיים ברמת מתקדמים יעלה 1,000-430 שקלים.

המחירים משתנים לפי האזור, המקום, איכות המדריכים והניסיון.

כמה עולה כניסה לבריכה

קורס גלישת גלים – מה זה בעצם, כמה זה עולה, מי יכול ללמוד ואיך?