קריירה    

לדפוק כרטיס או שעות גמישות? גם וגם – על שעוני נוכחות חכמים

מעודכן ל-09/2019

גמישות בעבודה היא הדבר הכי חשוב לעובדים והם גם צודקים, לפי מחקרים אחרונים הם נאמנים יותר ופוריים יותר כשהשעות  גמישות. בעבודה חשובה הגמישות בעיקר להורים ולדור ה-y המחוזרים בהזדמנויות עבודה שונות.

אם בעבר זה היה קשה, הטכנולוגיה, ובעיקר האינטרנט והסמארטפונים, מאפשרים כעת לעבוד מכל מקום. לצד העבודה בשעות גמישות ובמקומות לפי דרישה גםהיטשטשו הגבולות בין העבודה לשעות הפנאי, כיוון שהמעסיקים מבקשים לבדוק דברים הקשורים לעבודה גם מחוץ לשעות העבודה הקבועות. מעסיקים אחרים דווקא החליטו להגביל את העבודה מרחוק מתוך חוסר אמון בעובדים.
הבעיה שנותרה היא איך לעקוב אחר שעות העובדים, בעיקר בעבודות לפי שעה. למעשה, העברת כרטיס היא חלק מהמלחמות הגדולות של ארגוני עובדים מסוימים במעסיקים.  עם זאת, אחד התנאים לקבלת מענקים מהרשות לחדשנות הוא דיווח שעות והתקדמות בפרוייקטים ולשם כך צריך לדפוק כרטיס. גם העובד מרוצה מכך כי יכול לקבל מענקים בעצמו.
שעון נוכחות מותאם לשעות גמישות
 שעוני נוכחות או שעוני דיווח שעות בימינו הם חכמים יותר ותומכים בחוויית העובד ובחיבור שלו לארגון.
שוק שעוני הנוכחות נאמד בשנה שעברה  בשיעור 1.95 מיליארד דולר והוא צפוי לזנק ל-4.03 מיליארד דולר בסיכום 2025 – קצב גידול שנתי ממוצע  של 9.5% בין 2019 ל-2025.

אז מה זה אומר שעון גמיש לעובד גמיש?  כיום השעון נמצא לא רק במשרד אלא גם באפליקציה המקלה לעבוד מכל מקום. מסוף הנוכחות החדש גםמזהה את תחומי העניין של העובד, למשל אם יש קבוצה או חוג שאליו הוא שייך, ומתזכר אותו להגיע לשיעור היום. או מתממשק לקבוצת הפייסבוק של העבודה ומחליף מסרים רלוונטיים לאותו עובד.

כך או כך שעוני הנוכחות היום מאפשרים לדווח באמצעות סמס, טלפון, אינטרנט, אפליקציות ועוד ובאמצעות שיטות זיהוי מתקדמות.

ביל גייטס ומחקר חדש: ההטבה הכי טובה לעובדים שעות גמישות

שכר המינימום עלה – לעובדים זה (דווקא) לא בהכרח טוב; המקרה של שופרסל וויקטורי

חולמים להפוך לעצמאים? אולי כדאי שתחשבו על זה שוב