חדשות    

לאחר שנים פינוי בינוי במתחם סינג סינג באילת ביוזמת הרשות

עיריית אילת הצבעה

שכונת סינג סינג באילת  נחשבת זה זמן רב בלתי ראויה למגורים. בעשר הנשים האחרונות מנסים  לקדם התחדשות עירונית שם  ללא הצלחה –  בשבוע שעבר מועצת העיר אילת אישרה סוף סוף את קידום הפרויקט במסגרת של פינוי־בינוי במסלול רשויות, שבו הרשות המקומית מובילה את המהלך יחד עם היזם שנבחר, חברת ענב. המתחם נכלל ברשימת המתחמים לפינוי־בינוי שיזמה העירייה ואושרו על ידי משרד הבינוי והשיכון.

החסם העיקרי עד כה היה שהיה צריך קרקע משלימה ליזמים כדי שהפרויקט יהיה כלכלי. ההערכה היא שכדי להפוך את התוכנית לכלכלית צריך לבנות שבע דירות על כל דירה שנהרסת, ובסך הכל כ־1,500 דירות.

העירייה משתפת פעולה עם רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ועם הרשות להתחדשות עירונית,  משום שרק שיתוף פעולה בין הגופים מאפשר את הפרויקט. האופציות שנבחנות כעת גם על ידי הרשות להתחדשות עירונית הן קרקע משלימה לשימושים אחרים בתוך העיר, השלמה כספית ליזם או קרקע משלימה מחוץ לאילת. באילת מקווים גם להרוויח מפיצויים  על סגירת שדה דב.

למרות מצבו הקשה של המתחם, פועלת בו כבר כשלוש שנים חברת היזם ענב, והיא החתימה עד כה כ־80% מבעלי הדירות. לדברי אפי כץ, מנכ"ל החברה, ההערכה היא כי בזכות המעבר למסלול רשויות יזכה המתחם לקידום מהיר יותר, לפטור מהיטל השבחה ותוספת לקרקע המשלימה כדי שהפרויקט יהיה רווחי.

מתחם סינג סינג ממוקם ברחוב שדרות התמרים, ומורכב מקבוצה של ארבעה בניינים בני שלוש קומות, שנבנו בשנות החמישים של המאה הקודמת. שטח המגרש שעליו ממוקם המתחם הוא 9 דונמים, והוא מאוכלס בצפיפות רבה, 224 דירות. שמו של המתחם הודבק לו על שם של בית הסוהר סינג סינג הידוע לשמצה בארצות הברית, הממוקם כ־60 ק"מ מצפון לעיר ניו יורק. הדמיון לבית הכלא נובע בין היתר מהמרווח בין המבנים, שממנו משתלשלות מדרגות ברזל המשמשות כניסה לדירות, וכן מצינורות הגז והמים שעוברים במרכז המבנה, הסדקים בקירות והטיח המתקלף.

מהנדס העיר אילת אסף אריכא: "המסלול היזמי הקשה על קידום הפרויקט. במסלול רשויות יהיה קל יותר להתערב לטובה, כי ברור לנו שתידרש קרקע משלימה, ויכול מואד להיות שהיא לא תהיה למגורים". עוד אמר שבעירייה גיבשו תוכנית אסטרטגית שתאפשר היתכנות כלכלית גם לפרויקטים מסוג זה, והם מקווים כי היא תהיה פורצת דרך גם עבור מקומות אחרים בפריפריה.

שדה דב נסגר, הטיסות לאילת יוצאות מטרמינל 1

עוד חברת קורקינטים שיתופיים – הפעם באילת ובים המלח