שוק ההון    

לאומי – פוקס מתומחרת באופן שמרני; מחיר היעד 97-103 שקל – גבוה ב-20% ממחירה בבורסה

פוקס קרדיט צילום יחצ

בלאומי שוקי הון חושבים שהשוק ממעיט בערכה של פוקס ומתמחר אותה באופן שמרני. בלאומי נותנים למניה מחיר יעד הגבוה ב-15-22% ממחירה בבורסה כעת. לדברי כלכלני לאומי, פוקס ממשיכה 'להפתיע' את השוק כל פעם מחדש עם תוצאות חזקות. בלאומי חושבים שהסיבה להפתעה היא החשש של השוק מהאיום של מעבר הקניות בחו"ל דרך המסחר המקוון וגידול מתמיד של נסיעות הישראלים לחו"ל.

בלאומי עדיין רואים אפסייד משמעותי במניית פוקס, גם תחת הנחות שמרניות. מחיר היעד של לאומי לפוקס  עולה מ-97 שקל ל-103 שקל למניה, וההמלצה עדיין משקל יתר. בלאומי מציינים, כי חרף העלייה במניה השנה, מכפיל הרווח, שעומד על 8.4 ,עדיין נמצא כ-40% מתחת לממוצע שלו בין 2017-2013.

המניה של פוקס עולה כעת במסחר בבורסה בכ-1.25% לשער של 84.7 שקל למניה, נמוך בכ-15% מהרף התחתון של מחיר היעד וכ-22% מהרף העליון שלו. מחיר המניה משקף לחברה שווי שוק של 1.145 מיליארד שקל.

עיקרי ההמלצה של לאומי:

במבט על 100% מהפעילות, המכירות ברבעון גדלו כ-30% מול הרבעון המקביל. היו מספר גורמים לצמיחה החזקה, כאשר העיקרי (כ-40%, להערכת לאומי) הוא איחוד שילב לתוך החברה. מעבר לכך, הגידול בשטחי המסחר במותגים היותר חדשים, עיתוי החגים, וביצועים חזקים בללין תרמו לגידול במכירות.

הרווח התפעולי ברבעון זינק ב 101%. התרומה הכי משמעותית הייתה במגזר אופנה ואופנת הבית, שנהנתה מעיתוי החגים, פיחות הדולר, התרומה מלאומי קארד, וירידה הוצאות התפעול כאחוז מהמחזור. גם תחום האחרים תרם משמעותית לגידול ברווח התפעולי הן בשל הוספת שילב.

אופנה ואופנת הבית. המגזר הציג צמיחה של 5.5% ברבעון, כאשר שטחי המסחר הממוצעים גדלו ב-5.2% . הגידול נבע מתוספת של 7 חנויות בהשוואה לרבעון המקביל, אך מנגד המכירות למ"ר ירדו ב-2.7%, והמכירות בחנויות זהות ירדו ב1.1%. מתחילת השנה המכירות למ"ר ירדו ב-3%, והמכירות בחנויות זהות ירדו ב-1.3%. נתוני ריס מראים ירידה של 1.6% בתשעת החודשים הראשונים של השנה. סביר כי מדובר מהשפעת המעבר לקניות בחו"ל, אך לא כזו שמעידה על משבר, ואתגר שהחברות הגדולות והטובות בשוק ידעו איך להתמודד אתו.

המגזר הציג שיעור רווח של 6.1% בהשוואה ל-2.9% ברבעון המקביל. חלק מהשיפור נבע מהכנסות שנרשמו מלאומי קארד (להערכתנו כ-0.6%), חלק מהשיפור ברווחיות הגולמית (משיעור של59.1% ל-61.2%) עקב פיחות הדולר, וחלק בשל ירידה בהוצאות התפעול כאחוז מהמחזור (מ-56.2% ל-55%9). במבט קדימה, הרווחיות ב-2019 והלאה צפויה להיפגע מתיסוף הדולר – נכון לעכשיו נראה כי התיסוף יכול לפגוע ברווחיות בכ-1.5%.עם זאת, ההשפעה תיקח זמן בשל חוזים קיימים וגידור. כמו כן, הרווחיות הגולמית ב-2019 תהנה משנה שלמה של הכנסות מלאומי קארד, כך שנכון לעכשיו אנו צופים רידה של 0.8% בשיעור הרווח הגולמי תוך שנתיים. אנו צופים יציבות בהוצאות התפעול כאחוז מהמחזור.

ללין ממשיכה להציג תוצאות חזקות במיוחד. המכירות ברבעון עלו 16.3% על רקע גידול של 6.2% במכירות של חנויות זהות, וגידול של 4.8% בשטחי המסחר. הרווח התפעולי זינק 44.3% ,וזאת לאור הגידול בחנויות הזהות וסגירת החנויות בניו יורק. החברה פתחה 6 חנויות בחו"ל במהלך השנה. תחום האחרים ממשיך להתרחב עם הצירוף של שילב (50%) החל מהרבעון הנוכחי.

בלאומי מציינים כי כי ב-2017 שילב הציגה מכירות של 259 מיליון שקל ושיעור רווח תפעולי של 6%. בלאומי מסבירים שאם מנטרלים את שילב על פי המספרים של 2017 ,אזי המכירות בתחום עלו 74%, ושיעור הרווח התפעולי היה דומה לרבעון המקביל. הגידול במכירות נבע בעיקר מתוספת של 33 חנויות ברייטלורס שמרכזת את מותגי הספורט בקבוצה. נזכיר כי התחום גם מרכז את פעילות X Terminal ,שנכון לעכשיו הפסדית.

למרות החששות שהרבעון הרביעי (והחשוב בשנה) יהיה חלש, נזכיר כי התרומה של המטבע, לאומי קארד, שילב, ושומות המס בסאקס שנרשמה ברבעון ארבע 2017, יתמכו בתוצאות של הרבעון הבא.