שוק ההון    

לאומי ממשיך להמליץ "תשואת יתר" על מניות הגז; חיובי ביחס לסיכוי ליצוא

קידוח גז ימי

בלאומי שוקי הון ממשיכים להמליץ על סקטור הגז ב"משקל יתר", על בסיס תחזית חיובית ביחס לסיכויי היצוא – המהווה את לשון המאזניים לתמחור המניות.בלאומי רואים את הסקטור ככלל אטרקטיבי, כאשר מבחינת התמחור ישראמקו ורציו אטרקטיביות יותר.

בלאומי הותירו את ההמלצה למניית ישראמקו על "משקל יתר" והורידו קלות את מחיר היעד ל-52 אגורות. כמו כן, גם ההמלצה למניית רציו נשרה ללא שינוי על "משקל יתר" תוך העלאה משמעותית של מחיר היעד ל-3.42 שקל למניה. גם ההמלצה למניית דלק קידוחים נותרה על "משקל שוק", בעיקר בשל עליה קלה במחיר ושינויים מינוריים במודל ה-NAV ,שכולל כעת את ההשקעה בצינור של EMG ,אשר בשלב זה אינה מוגדרת על-ידינו כמניבה מחיר היעד של דלק קידוחים הוא 11 אגורות ליחידה.

כלכלני לאומי כותבים בסקירה שבפורסמה כי אין ספק שיבוא של גז מישראל אינו קיומי למשק המצרי, כפי שהיה לפני כמה שנים, אבל הוא מתמזג היטב עם התוכניות הממשלתיות להפוך להאב אנרגיה.

באשר למצריים, אומרים בלאומי כי היא רשמה הישגים ברמה הבינלאומית, לא רק בזמני שיא של פיתוח מאגר "זור", אלא גם בהקמת תחנות כוח ופיתוח תשתיות. כיום, איש כבר אינו מרים גבה כאשר מצריים מדברת על "האב" אזורי ועל פוטנציאל יצוא של חשמל לאתיופה וסודאן.

בלאומי מניחים הסתברות הצלחה של כ-80%-75% ביצוא, לעומת הסתברות מוערכת של 55% שהשוק רואה לנגד עיניו – כפי שמשתקףלטענת כלכלני לאומי במחיר מניית רציו.

עליית התשואות מהווה ללא ספק גורם ממתן בהערכות השווי, והתשואות הדולריות הגלומות בחשיפה לחוב של לוויתן מהוות ללא ספק חלופה מעניינת. עם זאת, טוענים כלכלני לאומי, עליית מחירי הנפט והחששות מפני עליות חדות של Pick Oil בשנים הקרובות, לצד הביקושים הגלובאליים לגז הנוזלי בשנים הקרובות, מקזזים במידה רבה את סיכון עליית התשואות ותומכים להערכתנו בהתממשות היצוא בעשור הקרוב.

בטווח הבינוני-ארוך, ממשיכים בלאומי להאמין בנחיצותו של האב אזורי בינלאומי, עם תשתיות LNG עצמאיות, לצורך מימוש הפוטנציאל הטמון במאגרי הים התיכון המזרחי. בלאומי מציינים כי בשל השפעתו המכרעת של היצוא על מאגרי תמר ולוויתן, וזליגת סיכון השוק ביניהם בהיעדר ערוץ הפצה חיצוני, איזנו במקצת את שיעורי ההיוון אחרי שנת 2021 (בין תמר ללוויתן).

מודיעין – פוטנציאל הנפט והגז בפרויקט Shidler מוערך ב-35 מיליון חביות

ישראמקו – ידעתם שהיא מרוויחה מהריבית יותר מאשר מהגז?