חדשות    

כ-3 מיליון שקל יקבל מבוגר שנפצע בתאונה באוטובוס

חברת הביטוח טענה  שהנזקים בשל מחלה מתמשכת שהייתה לפני התאונה, בדיקה נוירולוגית קבעה שאין קשר בין הדברים

בית המשפט קיבל תביעה של גבר כבן 69 שנפגע בתאונתדרכים, כאשר נסע באוטובוס שהתנגש במשאית. השופטת  קבעה שיקבל פיצווים של כ-3.3 מיליון שקל: 1.7 מיליון על ידי חברת הביטוח "איילון" ו-1.6 מיליון שקל על ידי הביטוח הלאומי.

 

הסיפור מתחיל כאשר האוטובוס התנגש במשאית שניצבה בשולי הדרך. בבית החולים אסף הרופא אובחן  התובע כי הוא נחבל בפנים ובידיים, והוא התלונן שאינו יכול להזיז את רגל שמאל.  בבדיקות  בתל השומר נמצאו שינויים ניווניים בעמוד השדרה. בסופו של דבר התובע נאלץ לעבור שיקום של כמה חודשים, ושוחרר כשהוא מסוגל ללכת רק בעזרת הליכון מרחקים של 100-50 מטר ומעל זה מתנייד בכיסא גלגלים.

המחלוקת העיקרית עסקה בקשר הסיבתי בין התאונה לבין מצבו הרפואי של המבוגר. חברת איילון קבלה שהמומחה הנויורולוגי לא נתן משקל ראוי לתיעוד רפואי שלפיו התובע התלונן על נפילות, שיתוק וחולשות שונות בכל גופו גם לפני התאונה. עוד טענה כי מצבו כיום לא נובע מהפגיעה בתאונה, אלא מהתקדמות פרוגרסיבית של מחלתו, וכך גם נפילות שהתרחשו לאחר התאונה.. התובע ביקש לקבל את עמדת המומחה, שכןא נתן הסבר מדוע אין סתירה בין חוות דעתו של האורתופד, מהטעם שמדובר בתחומים שונים.

, השופטת קיבלה את הטענה כי עיקר הנזק נגרם מהתאונה.  היא שוכנעה שלמרות תלונות העבר, לא היה מדובר בממצאים משמעותיים. היא ציינה את העובדה שבמועד התאונה התובע השתמש באוטובוס כשהוא ללא אביזרי עזר.

"אני סבורה כי הגם שמדובר במחלה שבדרך כלל היא בעלת מאפיינים פרוגרסיביים, ההתקדמות שלה אצל התובע לא הייתה מהירה ועד לתאונה הוא שמר על מירב התפקודים היום-יומיים שלו. כן אני קובעת כי הנפילות שמהן סבל התובע לאחר התאונה הן תולדת הפגיעה בתאונה ולא מחלתו הבסיסית",נכתב בפסק הדין.

אבל השופטת החליטה להעמיד את נכותו של התובע כתוצאה מהתאונה על 90%, ולייחס 10% מנכותו למחלה ממנה סבל לפני כן. לגבי הנזקים נקבע שיש לאפשר לתובע לעבור ממוסד סיעוד שבו הוא מתגורר אל ביתו, שיותאם למצבו הרפואי וכך יתאפשר לו להיות עם משפחתו.

היא העריכה את נזקיו בסכום כולל של כ-3.3 מיליון שקל. מסכום זה נוכו כ-1.6 מיליון שקל – קצבאות ותגמולים שהתובע קיבל מהמוסד לביטוח לאומי

פועל בניין יפוצה ביותר ממיליון שקל עקב תאונה וסחרחורת כמה חודשים אחרי

120 אלף שקל לאישה שנפלה על מדרכה

ביטוח לאומי – מהם החובות והזכויות שלכם!