תיירות    

כרטיס טיסה בכיוון אחד או כרטיס הלוך חזור?

בחלק מחברות הטיסה הסדירות מחירי הלוך חזור נמוכים יותר, אבל זה לא המצב בלואו קוסט

איך כרטיס בכיוון אחד עולה יותר מהלוך חזור? מתברר כי זו שיטה של חברות לגאסי (שמפעילות טיסות סדירות) המתמחרות כרטיס טיסה בכיוון אחד במחיר כפול ואף יותר ממה שישלם מי שקונה כרטיס הלוך-חזור.אי.חברות התעופה עושות זאת במטרה להתריע ולמנוע מכם לרכוש כרטיס לכיוון אחד.

אבל לא זה המצב בלואו קוסט – שם משלמים על כל כיוון בנפרד, וכך גם התמחור. דוגמה: באיזי ג'ט משלמים פרמיה של כ-10 אירו על כרטיס בכיוון אחד. לדוגמה, המחיר לטיסה לפריז יהיה 160 אירו (ו-72 אירו ביום למחרת), אבל בלואו קוסט הלוך-חזור באותה תקופה יעלה 155 אירו לכיוון ההלוך מתל-אביב (ו-61 אירו ביום למחרת) ו-80 אירו בחזור. זאת, לעומת פרמיה של עשרות ומאות אחוזים ברכישת כרטיס אחד בחברות טיסות סדירות.

בענף  אומרים שזו שיטה שכבר נעלמת מהעולם וחסרת היגי וןכיוון שבעולמות התעופה של היום הכול פתוח ונגיש, ויש לא מעט נוסעים שקונים כרטיס בכיוון אחד כדי לחזור ממקום אחר. .

 

מה הסיבה

פעם החשיבה הבסיסית של חברות התעופה הייתה שקשה יותר למלא מטוסים בטיסות החזור, ולכן הן תמחרו את זה אחרת כדי להגיע לתשואה נכונה. ואילו היום יש לחברות אפשרות לשלוט בכך עם שיטת תמחור במודל של מקטעי טיסה נפרדים, כפי שעושות חברות הלואו קוסט – כך שהמטוסים לא חוזרים ריקים 

תמחור גבוה  בולט יותר בטיסות ליעדים שאין עליהם תחרות, או שחברות הלואו קוסט לא טסות אליהם, בדגש על יעדים טרנס-אטלנטיים. אומנם פעם הייתה הסיבה לאזן את מספר הנוסעים בהלוך ובחזור, אבל כיום כאמור זה לא רלוונטי.  החברה אומנם לא יכולה לקנוס את הנוסע, אבל יכולה לגבות קנס  מסוכן הנסיעות או לסמן את הלקוח כלקוח בעייתי שלא יימכר לו כרטיס.

 

המשמעות היא שאם  אתם חייבים לחזור לפני המועד, עדיף לכם לנסוע בטיסת הלוך-חזור גם אם אתם יודעם שלא תשתמשו בה. כיום  התאחדות הסוכנים אינה מתירה לסוכנים למכור אקטיבית כרטיס הלוך-חזור לנוסע שמעיד כי ישתמש בה בכיוון אחד, אבל אם תבינו את זה לבד, מי יעצור אתכם?

איך למצוא את הטיסה הכי טובה בטרווליסט

נוסע שאיחר לטיסה תבע את טורקיש ויפצה אותה ב-20 אלף שקל

רוצים טיסה זולה באמת? הכירו את הכללים של עולם הלואו קוסט