אם אתם לקוחות בנק הדואר , ותצטרכו למשל לשלם חשבונות באשראי, אתם מחויבים לפרוס את החוב לתשלומים בריבית של 10%. אם גיליתם את זה ברגע האחרון תיאלצו לצאת מהסניף למשוך מזומן או להביא צ'ק בנקאי מהבנק. הרבה כמובן מעדיפים לשלם ולא לעמוד שוב בתור. המרוויחים הם בנק הדואר, לצד שתי חברות סליקה – גמא וסילבר ווי.
כיבוד כרטיס אשראי בבנק הדואר בהתחלה הותנה בעמלה גם לבנק הדואר, אך החברות סירבו לשלם עמלה כפולה. ברשות המיסים מסרו: "הרשות לא מאפשרת תשלומי מס באשראי בדואר, כי עלינו לשלם עמלות כפולות – לדואר ולחברת האשראי. נוכח ההיקף הגדול של תשלומים לרשות, זו עלות גבוהה מאוד על חשבון משלם המיסים".
בנק הדואר מציע תשלום במזומן או צ'ק בנקאי (על כל צ'ק הוא גובה מהמדינה 1.15 דולר) או פריסת תשלומים בכרטיס אשראי, עבור ריבית. "הדרך הנוחה והקלה לשלם חשבונות", נכתב באתר הדואר. "ניתן לשלם למגוון גופים – חברת חשמל, בזק, משרדי ממשלה, רשויות המס, קנסות וכדומה – גם תשלומים בהם מצוין 'לתשלום במזומן בלבד'".
הדואר, לכאורה, לא חולק עם חברות הסליקה בריבית, אך מקבל מהן עמלות הפצה. במכרז נקבע שהוא יקבל מהזוכה עמלה של לפחות 0.3% פלוס מע"מ ממחזור פריסת התשלומים עבור עסקאות שבהן מספר התשלומים הוא 3-9, ולפחות 0.5% כשיש 10-36 תשלומים. הדואר סירב לחשוף כמה עמלה נסגרה לבסוף, אך ברור שיש לו תמריץ לעודד פריסת תשלום גדולה. הדואר החליט לא להתנות את המכרז בריבית מקסימילית ולכן הריביות הגבוהות. בעיה נוספת שבדואר אי אפשר להקדים את התשלום.
מחברת גמא נמסר בתגובה: "גמא לא קבעה ואינה קובעת את מחיר הריבית. גמא היא מציעה שנייה במכרז אשר עליה למלא אחר המחירים שנקבעו בו. הצגת גמא ככזו שגובה ריבית גבוהה אינה נכונה בעליל, שכן 70% מסכום הריבית עובר כעמלות לחברות כרטיסי האשראי ולדואר. חברת מקס (לאומי קארד), למשל, גובה ריביות גבוהות אף יותר בשירותים שהיא מציעה, וזאת בנוסף לעמלת סליקה בגין העסקאות. במיזם מתחרה בצ'יינג'ים, בו מקסמספקת את פלטפורמת הסליקה, נגבית ריבית גבוהה בהרבה, אף כי בו לא משולמות עמלות סליקה".