המובילים על הכביש: יישובים ערביים, ערד ושדרות, הכי פחות על הכביש: השכנות גבעתיים, רמת גן ותל אביב
אחת הבעיות של הפריפריה היא התחבורה והנגישות למרכזי התעסוקה, הנסיעות ארוכות והתחבורה הציבורית פחות תדירה, לכן צפוי שהם שיבלו יותר שעות ברכב מאשר תושבי הערים הגדולות והצפופות שבהן מרכזי התעסוקה. האם זה נכון? עמותת אור ירוק פרסמה נתונים שמראים, באופן לא מפתיע, כי תושבי המרכז נמצאים פחות בדרכים ונוסעים פחות ברכביהם הפרטיים לעומת תושבי הפריפריה. המשמעות של זה כמובן היא סיכון נמוך יותר לתאונות, ודאי קטלניות.
מהניתוח עולה כי מי שנסעו הכי הרבה מכל המדינה ברכבם הפרטי תושבי רהט, עם 22.3 אלף קילומטר בשנה בממוצע ברכב הפרטי. אחרי רהט ברשימה תושבי ערד אשר נוהגים 20 אלף ק”מ בממוצע לשנה, ולאחריהם תושבי כפר קאסם שנוסעים 19.5 אלף ק”מ לשנה בממוצע, תושבי עראבה עם 18.5 אלף ק”מ, ואחריהם תושבי שדרות שנוסעים בממוצע 18 אלף ק”מ בשנה.
במקום האחרון ברשימה זו, עם מספר הקילומטרים המועט ביותר בשנה, תושבי גבעתיים עם 11.8 אלף קילומטר בלבד בשנה. אחריהם נמצאים תושבי רמת גן עם 12 ק”מ נסיעה ממוצעים מדי שנה, תל אביב-יפו מדורגת שלישית מהסוף עם 12.5 אלף ק”מ בלבד, ומעליה תושבי הרצליה שנוסעים ממוצע של 12.8 אלף ק”מ ותושבי גבעת שמואל עם 13 ק”מ נסיעה ממוצע מדי שנה.
מובילים בנסיעות
- תושבי רהט נוסעים 22.3 אלף ק”מ בממוצע בשנה ברכב הפרטי.
- תושבי ערד נוסעים 20 אלף ק”מ בממוצע בשנה ברכב הפרטי.
- תושבי כפר קאסם נוסעים 19.5 אלף ק”מ בממוצע בשנה ברכב הפרטי.
- תושבי עראבה נוסעים 18.5 אלף ק”מ בממוצע בשנה ברכב הפרטי.
- תושבי שדרות נוסעים18. אלף ק”מ בממוצע בשנה ברכב הפרטי.
נוסעים הכי פחות
- תושבי גבעתיים נוסעים 11.8 אלף ק”מ בממוצע בשנה ברכב הפרטי.
- תושבי רמת גן נוסעים 12 אלף ק”מ בממוצע בשנה ברכב הפרטי.
- תושבי תל אביב-יפו נוסעים 12.5 אלף ק”מ בממוצע בשנה ברכב הפרטי.
- תושבי הרצליה נוסעים 12.8 אלף ק”מ בממוצע בשנה ברכב הפרטי.
- תושבי גבעת שמואל נוסעים 13 אלף ק”מ בממוצע בשנה ברכב הפרטי.