עסקים קטנים    

כמה עולה להקים חדר כושר וכמה מרוויחים

מעודכן ל-10/2019

הרבה  ממקימי חדרי הכושר רוצים להיות הולמס פלייס הבאים. ובצדק. מדובר בענף בצמיחה, והחברה הבריטית מציגה רווחיות יפה.  בכל שנה שנה ושנה נוסף חדר כושר. הקהל הוא קהל שוחר בריאות והתעמלות. מדובר ב-15%-20% מהאוכלוסייה. עוד סיבה לפתוח חדר כושר היא ששיעור הלקוחות הגבוה ביותר הוא גברים בעלי הכנסה גבוהה, יותר מכל אוכלוסייה אחרת.

עם זאת, זה תחום שסובל מאחוז נשירה גבוה, הן ברשתות והן במכונים הפרטיים.  על כן רוב מכוני הכושר גובים דמי מנוי שנתיים ואינם מחזירים אותם במלואם. ראו עוד כאן: כמה עולה מינוי לחדר כושר? איך בוחרים ומה קורה אם רוצים לבטל?

כדי להגיע לרווחיות ולשירות טוב צריך לתמחר נכון וגם להגביל את מספר המנויים. ברבים מחדרי הכושר יש פעילות נוספות וחוגים תחת המנוי המאפשרות לבדל את המכון וגם לייקר אותו ביחס לאחרים. היקף ההשקעה והרווח משתנה בהתאם לגודל המכון והאטרקציות שלו, כשמכון כושר מסוג קאנטרי הכולל מגרשי ספורט ובריכות הוא היקר ביותר ומכון מקומי ללא חוגים הוא הזול ביותר.

כמה עולה

שני אפיקי ההשקעה העיקריים  הם ציוד ושיפוץ להתאמה לחדר כושר. כדי להימנע מתיקונים ומהחלפת ציוד בחרו ציוד חדש ואיכותי. עוד השקעה גדולה נוספת היא  שיווק שאמור להתחרות ברשתות הגדולות והמוכרות.

בענף ממליצים להתרכז בספק אחד כדי שתוכלו להתמקח איו על מחירים עקב הנחת כמות. אחד הדברים המתסכלים בחדר כושר הוא תורים ארוכים למכשיר, לכן יש להשקיע בקניית יותר יחידות לציוד פופולרי. נוסף לציוד הכושר במכונים רבים נהוג לשים טלוויזיות כדי שיבדרו את המתעמלים.

התשלום לעובדים הוא עבור מאמני הכושר בהתאם לגודל המקום וכן לפקידת קבלה. בחדרי כושר רבים מגדילים את ההכנסות באמצעות מכירת מוצרים משלימים כמו שתייה, חטיפי אנרגיה ותוספי מזון. מחירי השכירות משתנים בהתאם לגודל הנכס ולמיקומו, יקר יותר באזורי הביקוש. כך  גם שכירות בקניונים תעלה יותר. שטח מינימלי לחדר כושר 300 מ"ר

שכירת נכס: 10,000 שקלים עד 45,000 שקלים לחודש

ציוד: 50 אלף-500 אלף שקל, תלוי בגדול הנכס

שיפוצים והתאמה לחדר כושר: 10,000 שקלים עד 45,000 שקלים

רישיון לעסק: 9,000-2500 אלף שקל, תלוי בגדול העסק

עלות מדריך כושר אחד: 8,000 שקל בחודש

שירותי ניקיון: 4500 שקל לחודש

שיווק: תלוי בכמה כל אחד מוכן להשקיע, אבל שיווק אפקטיבי רק מתחיל ב-20 אלף שלנה, בעיקר בדיגיטל

עלות משוערת להשקעת שנה ראשונה: 300 אלף שקל

לכך יש להוסיף ביטוחי מבנה ותכולה, ביטוח צד ג'. ביטוח חבות מעבידים, ביטוח אחריות מקצועית למדריכים. למחירים יש להתייעץ עם חברת ביטוח או סוכן.

כמה מכניסים מכוני כושר

רוב העוסקים בתחום הם חברות פרטיות, שאינן  מספקות נתונים, למעט הולמס פלייס הנסחרת בבורסה, ומהדוח שלה הנתונים הבאים::

צמיחת מנויים 9% בשנה בישראל. הכנסות 3.5 מיליארד שקל בשנה, גידול בהכנסות של 8.5% בחמש שנים. הרוב הם מועדוני כושר, אחר כך חדרי סטודיו וכמה מאות בודדות של מועדוני קאנטרי קלאב.

כמה עולה מינוי לחדר כושר? איך בוחרים ומה קורה אם רוצים לבטל?

חמישה תחביבים שלא יעלו לכם כסף