מדריכי צרכנות    

כמה עולה לגדל כלב?

מעודכן ל-03/2019

הם נותנים לנו אין סוף אהבה ללא תנאי, שומרים על הבית, משאירים אותנו בכושר, ובקיצור כל מי שמכיר את החיות המופלאות האלה לא יכול שלא להתאהב.

לצד זה, הם עולים לא מעט כסף. שוק הטיפולים הרפואיים והמוצרים לחיות המחמד אינו מפוקח, והמחירים בו לא תמיד נמוכים. ההוצאות על כלב מושפעות בדרך כלל מגודלו. כלב גדול יזדקק ליותר מזון, הטיפולים הרפואיים יהיו בדרך כלל יקרים יותר, וכל הוצאה אחרת תהיה קצת יותר בגדול כשמדובר בכלב גדול.

אם חשבתם לרגע שאנחנו מנסים לשכנע אתכם לא להכניס לחייכם את החבר הכי טוב, זה ממש לא המקרה.

כמו אצל בני האדם, רמת החיים היא נגזרת של היכולת הכלכלית שלנו. הכלב שלכם יהיה מאושר לא פחות אם לא יזכה למניקור או תספורת פעמיים בשנה, אבל יקבל הרבה אהבה.

ובכל זאת, חשוב שתדעו כמה עולה לגדל כלב, כי אם החלטתם להכניס אותו לחייכם, זה לתמיד.

אימוץ כלב:

אם החלטתם לקחת את הכלב שלכם מעמותת חיות כזו או אחרות, אז חוץ מהמעשה הטוב שעשיתם, ככל הנראה תתבקשו לשלם סל אימוץ בגובה של 500-700 ש"ח, הנגבה כתרומה. הסכום כולל בתוכו את החיסונים הראשוניים, עיקור או סירוס.

אם החלטתם לקנות כלב גזעי, זה עשוי לעלות כמה אלפי שקלים טובים. קחו בחשבון שמבחינת הוצאות זו רק ההתחלה, וגם שמאות כלבים מחכים לאימוץ בכלובים ואצל העמותות השונות.

עלות כלב גזעי יכולה להתחיל ב-1000 ש"ח ולהגיע עד 20,000 ש"ח עבור כלבים גזעיים ויוקרתיים עם תעודות.

טיפולים רפואיים: ההוצאות הגדולה ביותר

לנו יש חוק בריאות ממלכתי, אך לצערנו בממלכת החיות זה ממש לא תופס. וטרינר יכול לנקוב כמעט בכל סכום שהוא מוצא לנכון. אין פיקוח על המחירים, ואין מחירון אחיד.

וטרינרים מציעים מנוי שנתי, שהכיסוי שלו משתנה מוטרינר לוטרינר, אך בדרך כולל חיסונים, בדיקות רפואיות ורכיב הנחה של טיפולים נוספים ובדיקות כמו הנחה על בדיקות מעבדה, בדיקות רנטגן, אולטרסאונד ועוד.

המחירים של מנוי רפואי יכולים לנוע בין 700 ל-1300 שקלים לשנה, וזאת כמובן בהתאם לרוחב הכיסוי הנכלל בהם. יש גם ביטוחים רפואיים לכלבים, המציעים כיסויים ביטוחים שונים. כמו הביטוח הפרטי שלנו, בשעת הצורך הוא יכול לחסוך לנו הרבה כסף, אבל לפעמים עוברות שנים בהם אנחנו משלמים, אך לא משתמשים בו.

חיסונים:

כלבת: החוק מחייב חיסון כלבת אחת לשנה, כדי לקבל רישיון אחזקת כלב. מחיר האגרה נע בין 77 ש"ח לכלב מסורס או כלבה מעוקרת ובין 377 ש"ח לכלב לא מסורס או כלבה לא מעוקרת. החיסון עצמו נע בסביבות 100 ש"ח, ובדרך כלל כולל גם בדיקה גופנית וטיפול בכל ההליך הבירוקרטי של הניירת מול השלטון המקומי. אם תרצו לחסוך קצת, תוכלו לעשות את החיסון דרך השירותים וטרינריים עירוניים, ולשלם רק על החיסון.

חיסון משושה: נע בין 200-150 שקלים.

זריקה נגד תולעת הפארק: בין  150-70 ש"ח פעם בשלושה חודשים.

כדורים נגד תולעים: כ- 100 ש"ח, פעם בשנה.

טיפולי שיניים:

יש כלבים שלא יזדקקו לטיפול שיניים, אך כלבים אחרים שבריאות הפה והשיניים שלהם מצריכה תחזוקה שוטפת. בחלק מהמקרים זה קשור בתזונת הכלב, אם הוא מנשנש באופן קבוע מהמזון שלכם, זה לא ממש מוסיף לבריאות השיניים שלו. גם כלבים מגזעים קטנים נוטים יותר לבעיות שיניים.

במקרה של טיפול או ניקוי שיניים, הפרוצדורה מתבצעת בהרדמה מלאה ועולה בהתאם:בין 500 –1000 ש"ח,  תלוי בגודל הכלב ובכמות ההרדמה שתידרש.

עיקור/ סירוס:

סירוס ינוע בין סירוס- 600-500 ש"ח, ועיקור בין 1500-650 ₪, תלוי בגודל הכלבה.

מזון:

מזון פשוט: את מותגי המזון הפשוטים יותר, שאמורים להכיל כ- 17 אחוזי חלבון, 9 אחוזי שומן, אפשר למצוא גם ובסופרמרקטים. מחיר ממוצע : 45-50 ש"ח לשק של 3 ק"ג, וכ- 110 ש"ח לשק של 12 ק"ג.

מזון פרימיום: מזון הפרימיום אמור להכיל 22 אחוזי חלבון ו- 10 אחוזי שומן. לרוב תמצאו אותו בחנויות לחיות מחמד. מחיר ממוצע: כ- 199 ש"ח לשק של 14.5 ק"ג.

סופר פרימיום: מותגים כמו פרופלאן, יוקנובה ורויאל קנין הם מותגי פרימיום, שאמורים להכיל  26 אחוזי חלבון ו-16 אחוזי שומן. מחיר ממוצע יכול להגיע לכ- 290 ש"ח עבור שק ל-15.5 ק"ג.

מזון רפואי: מיועד לכלבים הסובלים ממחלות שונות, כמו אלרגיות ומחלות עור, או כלבים מבוגרים הסובלים מבעיות מפרקים. תמצאו אותם רק אצל הוטרינרים, או בחנויות לחיות שעובדות בשיתוף וטרינר.

מחיר ממוצע יכול להגיע לכ- 400 ש"ח לשק של 15 ק"ג.

הדברה:

בקיץ הישראלי פרעושים וקרציות פעילים מאוד, וחיות המחמד הם יעד מועדף מבחינתם. המאבק הסיזיפי בטפילים יכול לעלות כסף רב, ואינו תמיד יעיל. יכול להיות שתאלצו לנסות כמה תכשירים, עד שתמצאו את זה שעובד.

קולרים פשוטים נגד פרעושים וקרציות: 120-150 ש"ח, תלוי בגודל הכלב. קולרים יקרים יותר כמו סרסטו יעלו כ- 250 ש"ח. מומלץ להזמין אונליין, זה עולה הרבה פחות.

אמפולות: נמכרות בחבילה של 3-4 אמפולות. מומלץ בהתחלה לקנות אמפולה בודדת, ולבחון את יעילותה.

המחירים משתנים בהתאם לגודל הכלב, ונעים בין 50-90 ש"ח לאמפולה.

תרסיס: שמחירו נע ביו 150-130 ש"ח. כלבים לא מתים על תחושת הריסוס, אז צפו להתנגדות.

חטיפים:

אחד הדברים שהכי משמחים כלבים הם צ'ופרים שווים. המגוון רחב מאוד, וחלק מספקי המזון יפנקו אתכם בקצת צ'ופרים חינם. אוכל לח בקופסאות שימורים: שמחיריו נעים בין 7 ש"ח לקופסא קטנה , ל- 10 ש"ח לגדולה. ביסקוויטים: כ- 50-40 ש"ח לחבילה של 400 גרם;  חטיפי לעיסה שונים (מיובשים) הנעים בין 30-20 ש"ח לחתיכה, ועצמות שמחירן של עצמות יכול להתחיל ב-3 ש"ח ולהגיע גם ל-20 ש"ח, תלוי בגדול העצם.

רצועה וקולר:

טווח מחירים נע בין 50-30 ש"ח לרצועות פשוטות; 150-50 ש"ח לרצועת פלקסי, ובין 50-30 ש"ח רתמה, הנקשרת סביב בית החזה של הכלב.לפני שאתם מחליטים להשקיע ברצועה יקרה, השתמשו בפשוטה, ובחנו מה מתאים יותר לכלב שלכם.

מיטות: כלבים אוהבים מאוד את המיטות שלהם, אבל לא תמיד מיטה הנמכרת בחנויות היא המפנקת ביותר. אם יש לכם כריות ספה ישנה, נוחות וגדולות, הכלב שלכם עשוי לאהוב אותה יותר ממיטת פלסטיק. מחירי המיטות נעים בין 100 ש"ח ועד 300 ש"ח.

צעצועים, בגדים: צעצועים יכולים לשעשע את הכלב שלכם בשעות שהוא לבד בבית, והמגוון גם הוא גדול מאוד. מ- 10 ש"ח על כדור קופץ, לצעצועי נשיכה שונים שעולים בין  100-30 ש"ח.

רחצה ותספורת: תספורת היא מאסט אצל חלק מהכלבים בעלי הפרווה הצפופה והכבדה, שלא מתאימה לקיץ הישראלי. המחירים נעים בין 100-600ש"ח.  

דוג ווקר: שמוציא את הכלב לטיול במהלך היום בו אתם אינכם נמצאים וגובה כ- 30 ש"ח לחצי שעה והרשימה עוד ארוכה.

 

האפליקציות שעוזרות לטפל בכלב