חדשות    

כמה נוסעים מדי יום בקורקינטים? לא כזה הרבה

סקר של אפליקציית מוביט מצא שרק 12% מהישראלים משתמשים באופניים, אופניים חשמליים וקורקינטים באופן יומיומיי. על פי הדו"ח 7% משתמשים בכלי תחבורה אלה עד 3 פעמים בשבוע, 6% לפעמים (עד 5 פעמים בחודש), 10% השיבו שלעיתים רחוקות, כמה פעמים בשנה ואילו 64% השיבו כי מעולם לא השתמשו, על עף הזמינות. בבנגקוק  29.3% משתמשים בכלים זעירים  באופן יומיומי, בג'קרטה 20.3%, ובמיאמי 19.5%, כך שתל אביב, על אף כניסה של ארבע חברות עם מודל שיתופי, מפגרת מאחור

36% הסבירו שהכלים מהירים יותר מהליכה, 19% השיבו כי אין איתם בעיות חניה, 16% טענו כי הם ידידותיים לסביבה, 15% השיבו כי קל למצוא אופניים/קורקינטים שיתופיים בעת הצורך ו-13% ציינו את נושא המחיר האטרקטיבי. 52% מהישראלים ציינו שהם נוסעים איתם ישירות אל מקום היעד, 33% ציינו שהם משתמשים בהם לשילוב עם תחבורה ציבורית עד לתחנת האוטובוס או מהתחנה למקום העבודה.

הדו"חמ בוסס על מיליוני תכנוני נסיעה אשר ביצעו משתמשי האפליקציה בשנת 2019 ב- 99 ערים ב-25 מדינות, כולל צפון ודרום אמריקה, אירופה, אסיה והפסיפיק, כולל ישראל.

הישראלים לא מחכים הכי הרבה לאוטובוס

עוד נמצא כי הישראלים ממתינים בממוצע כ- 14 דקות בתחנות בכיוון נסיעה אחד (מקום 17 מתוך -25 מדינות). בתאילנד זמן ההמתנה הארוך ביותר (20 דקות) ובסינגפור זמן ההמתנה הכי קצר (8.44 דקות בלבד).  רק כ- 10% מהישראלים הנוסעים בתחבורה הציבורית ממתינים פחות מ- 5 דקות בתחנות בכיוון נסיעה אחד. במדד זה ישראל מדורגת במקום ה-23 מבין 25 המדינות שנבדקו. לעומת זאת, כמעט אחד מכל חמישה ישראלים (19.55%) ממתין לתחבורה הציבורית בכל יום בממוצע 20 דקות ויותר, במהלך כיוון נסיעה אחד.

 מרחק ההליכה הממוצע של הישראלים בכיוון נסיעה אחד, אל התחנה, במהלך החלפות ומהתחנה האחרונה אל היעד הוא 655 מטרים. זה מציב את ישראל במקום הרביעי בדו"ח מבחינת מרחק ההליכה בכיוון נסיעה אחד. מרחק ההליכה הקצר ביותר נמדד בסינגפור (583 מטר), לאחר מכן אורוגוואי (613 מטר) וארגנטינה (636 מטר). במקום האחרון איחוד האמירויות עם מרחק הליכה של 1.2 ק"מ.

מנתוני מוביט ל-2019 עולה כי 36% מהישראלים אינם מחליפים אמצעי תחבורה או קווים כלל במהלך נסיעתם, ישראל ממוקמת במקום ה-10 מתוך 25 בדירוג העולמי במדד זה. 46% מהישראלים מבצעים החלפה אחת ועושים שימוש בשני קווים או אמצעי תחבורה אחרים במהלך נסיעה ממוצעת, ואילו 18% עושים שימוש בלפחות שלושה קווים או אמצעי תחבורה שונים במהלך נסיעה ממוצעת.

בתשובה לשאלה "מה יעודד אותך להשתמש בתחבורה הציבורית לעיתים תכופות יותר?", השיבו 16% מהנשאלים כי תדירות גבוהה יותר של תחבורה ציבורית וקיצור זמן ההמתנה בתחנות יובילו אותם להשתמש יותר בתחבורה ציבורית. 13% השיבו כי קיצור זמן הנסיעה, 12% השיבו כי דיוק ואמינות בזמנים בהתאם ללוח הזמנים המתפרסם, 10% השיבו כי הוספה של קווים ישירים ליעד ופחות החלפות, 7% השיבו כי תחנות קרובות יותר לבית או למקום העבודה שיפחיתו את זמן ההליכה אל ומהתחנה, 6% השיבו כי שיפור הנוחות ו- 4% השיבו כי הגברת הניקיון באוטובוסים ובתחנות ההמתנה.

מדד המחירים לצרכן: שיעור ההוצאה על דיור ירד, על תחבורה ותקשורת עלה

התחבורה הציבורית – ישראל לעומת העולם