תיירות    

כל מה שצריך לדעת על נופשי קרוז

כמה עולה קרוז, מה הגילים, איך חוסכים כסף, אפשר לבטל, וסוכן בארץ או בחו"ל? מה צריך לדעת על קרוז

.יצאתם השנה לקרוז? אתם חלק מ-28 מיליון איש שיצאו בשנה שעברה לנופש על פני הים – שיא של כל הזמנים וזה לא הסוף, וחברת נורוויג'ן קרוז ליין  תשיק בקרוב מסלול שיכלול עגינה של 3 ימים בנמלי אשדוד וחיפה. גם קרוזים של חברת MSC יעגנו בחיפה ובשנה הבאה מתכננת החברה לאפשר העלאת נוסעים מחיפה – אחרי הפסקה של כמה שנים.

לפי ארגון הקרוזים העולמי, הביקוש לנופשים כאלה גדל ביותר מ-20% בתוך 5 שנים

כמה עולה קרוז

גם המחיר עולה, במיוחד בקרוזים לאירופה.  במקום להוריד מחירים הברות מעדיפות להעלות אותם ולהשקיע בתוכן ובידור. המחירים נעים בין 800 שקל ל-4,000 שקל, תלוי במספר הנוסעם, התכנים באונייה, שירותי ויי-פיי ואחרים.

בשיט בוטיק על גבי אוניות קטנות שבהן פחות מ-100 נוסעים.  אפשר להגיע לרמות שירות אחרות ולשייט בין איים קטנים שאוניות גדולות לא יכולות להגיע אליהם. תמורת 1,000-1,500 דולר ללילה לאדם תוכלו גם לקבל ארוחת שף וצלילה .

הזמנה מוקדמת של שנה תחסוך כסף

בענף אומרים כי הזמנה מוקדמת של שנה מראש תחסוך לכם 20%-30% מהמחיר, אם יישארו חדרים. דילים של הרגע האחרון ניתן למצוא בעיקר בחורף.

דמי ביטול

בשל הביקוש הרב,מתאפשר לבטל הזמנה עד 60 יום ממועד ההפלגה ללא דמי ביטול, פשוט כי אין ספק שהתא יימכר בקלות.

גיל הנופשים יורד

לעומת זאת גיל הנופשים יורד ואם בעבר עמד על 60, היום זה השתנה, והגיל הממוצע הוא 35. ויותר משפחות רב-דוריות נופשות בקרוז.

ישראל מושכת יותר

בענף מספרים, שכשהאונייה עוגנת בישראל, רק 100 איש מתוך 2,500 נוסעים לא יורדים ממנה. התיירים אוהבים ביקורים בגולן, בנצרת, בתל-אביב, בירושלים ובים המלח. אנשים עולים על שיט שמשלב את ישראל רק כדי לבקר בארץ הקודש.

למה הישראלים לא יכולים לעלות על הקרוזים שעוגנים פה?

, כדי לאפשר לישראלים לעלות על סיפונן של האוניות שעוגנות כאן, נדרשת אופרציה תכנונית שכוללת, בין היתר, הקמת רציפים מיוחדים, בידוק דרכונים ועוד. לפי הערכות זה לא יקרה עד 2022.

עבור הנמלים מדובר בתחום פעילות רווחי במיוחד שלא מצריך הפעלת ציוד מורכב כמו מנופים ועם מספר מועט של עובדים. ההכנסות של הנמל מהקרוזים נחלקות לשניים: תשלום עבור עגינת האונייה, שתלוי באורכה ובמספר הפעמים שהיא פוקדת את הנמל בשנה; וכן תשלום אגרות התייר, שנחשבות לזולות יותר בהשוואה לנמלי התעופה. כך למשל, מס הנמל בחיפה עומד על 48 שקל לאדם, לעומת 24.6 דולר לנוסע מטרמינל 3.

תחרות

התחרות בין חברות הקרוז היא בשירותים כמו ויי-פיי או משקאות חנים. אבל עיקר התחרות הוא מול הריזורטים שביבשה, בחברות טוענים שהם מציעים יותר היצע למקום קטן ולכן גם המחירים בהתאם.

סוכן בחו"ל או בארץ

רבים מהנופשים הישראלים מזמינים את הקרוז שלהם אצל סוכנים מחו"ל או עצמאית, בדומה לדפוסי הצריכה בענף התיירות והתעופה.  נקודת החוזק של החברה בשוק הישראלי היא בעבודה מול סוכני נסיעות, ולא אמור להיות פער במחירים בין הזמנה בארץ להזמנה מסוכן בחו"ל.