חדשות    

כיאזמה הניבה תוצאות טובות בניסוי קליני לטיפול במחלת הענקים, המניה עלתה

pixabay

החברה כיאזמה הודיעה  על השגת תוצאות טובות בניסוי קליני שלב שלוש במוצר שלה לטיפול באקרומיאלגיה, מחלת ה"ענקים". הניסוי הצליח ביעד העיקרי שלו ובכל היעדים המשניים. כתוצאה מכך עולה המניה בשיעור 11.5% בקדם-מסחר בנאסד"ק.

החברה התגברה על קשיים כמו ניסוי קליני שלא הצליחה לשחזר, החלפת כל ההנהלה, ארגון מחדש ושינוי אסטרטגי תוך התמקדות במוצר החדש, מכירת הזכויות למוצר לחברת רוש תמורת סכום פוטנציאלי של מאות מיליוני דולרים ועוד

בניסוי הראתה החברה כי המוצר בטוח ויעיל לשימוש בחולים. בניסוי השוואה המוצר לפלצבו  90% מן המטופלים שהשתתפו בניסוי בחרו להמשיך במוצר של כיאזמה..

אקרומיאגליה  או מחלת הענקים זו  מחלה המאופיינת ביתר הורמון גדילה המוביל לצמיחה מוגזמת המלווה בתופעות לוואי. החולים המאופיינים בגובה חריג ובתוחלת חיים קצרה. המחלה נדירה, אך גם מטופלת היטב על-ידי תרופה המשווקת על-ידי חברת נוברטיס. עם זאת, כיום התרופה של נוברטיס מצריכהז ריקה  ואילו התרופה של כיאזמה מכילה את אותו חומר פעיל אך ניתנת בבליעה.

עוד עורכת החברה ניסוי לבדיקת ההשפעה של המוצר לטווח ארוך, ובניסוי זה יושווה לזריקות. תוצאות ניסוי זה צפויות לקראת סוף 2020, והן עשויות לתמוך באישור המוצר באירופה וכן יכולות לתמוך בשיווק המוצר בארה"ב, אם אכן יאושר שם עד אמצע 2020.

לחברה יש 58 מיליון דולר בקופת המזומנים נכון לסוף יוני 2019, לאחר שגייסה 34 מיליון דולר בתחילת אפריל. החברה מנוהלת על-ידי רג' קנן, בעבר בין היתר ראש תחום הנוירולוגיה והאימונולוגיה בחברת מרק הגרמנית.