חדשות    

כבר לא סומכים על ביטוח לאומי: פחות פניות השנה

המוסד לביטוח לאומי

רוב הפניות לביטוח לאומי נעשות באינטרנט, בעיקר בנושא אבטלה

מספר הפניות לביטוח הלאומי ירד בשנה החולפת לראשונה מאז 2012. לפי דיווח של ביטוח לאומי, ב-2018 הסתיימה מגמת הגידול במספר הפניות הכולל למוסד. אם ב-2012 היו 16.5 מיליון פניות,וכ-25.6 מיליון ב-2017 ב-2018המספר ירד  ל-25.5 מיליון פניות.

הפניות למוקד הטלפוני ירדו ב-11.5% ודרך קבלת קהל, ב-6.9%. אך מספר הפניות באתר האינטרנט גדל ב-5.1%, וגם דרך עמדות השירות העצמי ב-2.7%. במוסד לביטוח לאומי הסבירו ש-2017 הייתה חריגה בשיחות נכנסות למוקד, עקב תוכנית "חיסכון לכל ילד". גם קבלת הקהל בסניפים הייתה גבוהה: 3.2  מיליון פניות לעומת 3 מיליון בשנה שעברה בגלל פרויקטים כמו חיסכון לכל ילד ופנסיה ליוצאי רוסיה על שנות עבודתם במדינת המוצא).

 

רוב הפניות ב–2018 היו דרך האינטרנט – 59% מסך הפניות. מוקדים טלפוניים 20%, קבלת קהל 12%, ועמדות שירות עצמי 9%.

האתר של ביטוח לאומיהושק ב-2008, ואפשר לשגר בו מסמכים ותביעות, לבדוק את  מצב התביעה, לקבל אישורים ולצפות בפרוטוקולים של ועדות. מספר המשתמשים בו זינק בכ-25%, מ-582.5 אלף ל-726 אלף. מספר הכניסות  גדל בכ-31%, מכ-7 מיליון ל-9.26 מיליון. בשני הנתונים נרשמות עליות מאז 2013. בממוצע נכנס מבוטח לאתר האישי 13 פעם בשנה.

האתר הניב חמישית מהמסמכים שהגיעו למוסד (לעומת 16% ב-2017). דרך האינטרנט – כולל האתר הכללי, האתר האישי ואתר ממשל זמין – שוגרו למוסד כ-1.5 מיליון מסמכים, לעומת כמיליון ב-2017. הנושא העיקרישהוגש באינטרנט היה אבטלה (29%), עם 440 אלף מסמכים.

מספר הפניות לסניפים ירד ב-250 אלף. בבאר שבע ירד המספר בכ-40 אלף, אך הסניף עדיין שומר על שיא בפניות עם 393.5 אלף פניות. לסניף בכרמיאל הגיעו הכי מעט פונים – כ-51 אלף. בתל אביב זינק מספר הפונים בכ-30 אלף והסתכם בכ-111 אלף.

שכירים? יש לכם יותר ממקור הכנסה אחד? אתם זכאים לתיאום דמי ביטוח לאומי

טיפים למלצרים = שכר; יחוייבו בביטוח לאומי והפרשות סוציאליות; ומה עם המעמ?

הגירעון בביטוח לאומי – כבר ב-2022!

סיוע משפטי חינם לתובעי גמלאות ביטוח לאומי; ככב יהיה לכם קל יותר!