חדשות    

כאן מזדקנים בכיף: 10 המדינות הכי טובות לפנסיונרים

קרדיט: shutterstock
מעודכן ל-10/2019

מדד הפנסיה העולמי קובע: אם אתם גמלאים, איסלנד היא המקום שבו הכי כדאי לכם לגור –זאת על פי מדד הפנסיה העולמי שכולל נתונים כגון: המצב הכלכלי בעת הפרישה, אריכות ימים, הוצאות בריאות לנפש ועוד ומה מצבם של קשישי ישראל?

איסלנד היא גן העדן של הפנסיונרים, כך עולה ממדד הפנסיה העולמי (The annual Global Retirement Index), שמפרסם בכל שנה בנק ההשקעות הצרפתי נטיקסיס (Natixis).

המדד מתבסס על ארבע קטגוריות: המצב הפיננסי בזמן הפרישה – כולל מסים, הלוואות, אינפלציה, שיעור הריבית וחובות ממשלתיים; סעיף הבריאות – שבו נכללים נתונים של אורך חיים והוצאות בריאות לנפש; רווחה כלכלית – כלומר שוויון בהכנסות, גובה הכנסה לנפש ושיעור אבטלה, ואיכות חיים שכוללת רמות אושר ואיכות אוויר, מים וסניטציה וגורמים סביבתיים נוספים.

כפי שקורה לרוב במדדים מסוג זה, גם כאן מדינות אירופה מככבות במקומות הראשונים ברשימה: 7 מבין 10 המדינות שקיבלו את הדירוג הגבוה ביותר נמצאות באירופה. אחרי איסלנד מדורגות שוויץ, נורבגיה, אירלנד, ניו זינלנד, שבדיה, דנמרק, קנדה, אוסטרליה ולוקסמבורג.

מדינת ישראל הגיעה רק למקום ה-16 בדירוג, עלייה של שלושה מקומות מהשנה שעברה, אז דורגה במקום ה-19. בשנת 2017 דורגה ישראל במקום ה-20, כך שניתן להצביע על מגמה של שיפור במצבם של הפנסיונרים במדינה. ארה"ב לעומת זאת ירדה השנה למקום ה-18, שני מקומות נמוך יותר בהשוואה לשנה שעברה. הבעיה העיקרית בה היא אי השוויון הגבוה בהכנסות, בעוד שבקטגוריות הבריאות והפיננסים היא זכתה דווקא לציונים גבוהים יחסית.

עשר המדינות שכדאי לגור בהן בפנסיה:

  1. איסלנד (2)
  2. שוויץ (1)
  3. נורבגיה (3)
  4. אירלנד (7)
  5. ניו זילנד (5)
  6. שבדיה (4)
  7. דנמרק (8)
  8. קנדה (9)
  9. אוסטרליה (6)
  10. לוקסמבורג (מקום בשנה שעברה: 11)

לא יקוצצו קרנות הפנסיה הוותיקות – במקום יועלה גיל הפרישה לנשים

עצמאים חייבים לחסוך לפנסיה