חדשות    

יתרת החוב לדיור מסך החוב של משקי הבית עלתה בכ-1.8 מיליארד שקל באפריל

בנק ישראל מפרסם את נתוני התפתחות החוב במשק באפריל-מאי 2015, ומדווח כי יתרת החוב של משקי הבית נותרה כמעט ללא שינוי בחודש אפריל והסתכמה בכ-436 מיליארד שקל

בנק ישראל מפרסם היום את נתוני התפתחות החוב במשק בחודשים אפריל-מאי 2015, ומדווח כי יתרת החוב של משקי הבית נותרה כמעט ללא שינוי בחודש אפריל והסתכמה בכ-436 מיליארדים. יתרת החוב של המגזר העסקי ירדה בחודש אפריל בכ-0.5% לרמה של כ-822 מיליארדי שקל.

מהחטיבה למידע וסטטיסטיקה נמסר, כי יתרת החוב לדיור מסך החוב של משקי הבית עלתה בכ-1.8 מיליארדי שקל ועומדת על כ-306 מיליארדים. בחודש מאי חלה עליה, עונתית בחלקה, בביצועי המשכנתאות (נטילות של משכנתאות חדשות) והן הסתכמו בכ-5.8 מיליארדי שקל, גבוה מממוצע הביצועים בשליש הראשון של השנה העומד על כ-4.9 מיליארדים. נמשך הגידול במשקלן של נטילות המשכנתאות החדשות בריבית קבועה.

בנק ישראל מדווח כי בחודש אפריל נרשמו גיוסי חוב נטו של כ-2.2 מיליארדי שקל ע"י המגזר העסקי באג"ח סחירות בישראל, ובהלוואות בנקאיות וחוץ בנקאיות. עם זאת, יתרת החוב של המגזר העסקי ירדה בכ-4.2 מיליארדי שקל (0.5%-) לרמה של כ-822 מיליארדים, בעיקר בהשפעת ייסוף השקל מול הדולר (כ-3%) שהקטין את השווי השקלי של החוב הצמוד והנקוב במט"ח. בחודש מאי הנפיק המגזר העסקי (ללא בנקים וביטוח) אג"ח בשווי של כ-1.3 מיליארדי שקל, כולן בהנפקות של אג"ח סחירות; בהמשך לחודש הקודם סך ההנפקות נמוך מממוצע הגיוסים מתחילת השנה המסתכם בכ-2.7 מיליארדים.

על פי נתוני בנק ישראל, הפער בין הריבית על האשראי הבנקאי החדש שניתן והריבית על הפיקדונות במגזר הצמוד למדד הצטמצם בכ-0.44 נק' אחוז בחודש אפריל לעומת החודש הקודם, כתוצאה מירידה בריבית על האשראי הצמוד שולי ועלייה בריבית על הפיקדון הצמוד השולי. המרווח בין תשואת מדד אג"ח החברות הצמוד, תל בונד 60, לבין תשואת האג"ח הממשלתיות הצמודות הצטמצם בחודש מאי עד לרמה של כ-1.51 נק' אחוז. בחודש מאי הריבית על משכנתאות חדשות לא צמודות (ריבית משתנה) ירדה בכ-0.07 נק' אחוז. הריבית הממוצעת על משכנתאות חדשות צמודות למדד (ריבית קבועה) ירדה גם כן בכ-0.08 נק' אחוז.