מדריכי כרטיסי אשראי    

יש לך כרטיס אשראי לא פעיל? חברות האשראי מרוויחות עשרות מיליונים ואתה מפסיד

מעודכן ל-05/2019

ב-2.5 מיליון כרטיסי אשראי לא בוצעה פעילות יותר משלושה חודשים. יותר ויותר כרטיסי אשראי בישראל מוגדרים לא פעילים, ועם  הפרדת חברות האשראי מהבנקים שיעורם צפוי לגדול

2.5 מיליון כרטיסי אשראי לא פעילים. כרטיסי אשראי לא  פעילים מוגדרים ככרטיסים שלא בוצעה בהם כל פעולה יותר משלושה חודשים. זו יותר מחמישית משיעור כלל הכרטיסים התקפים. כמות ענקית, וזה לא מפתיע – אנשים עושים כרטיסי אשראי כשמציעים להם הטבות – בקניות של מוצרים, דרך מועדוני חברים שונים, דרך העבודה, דרך וועד העובדים, ואז מתברר להם שיש להם 3,4 כרטיסי אשראי שונים.

הם לא באמת צריכים את כל הכרטיסים האלוף זה במקרה הטוב שוכב להם בארנק, במקרה הרע – ויש רבים כאלו, הם בכלל לא זוכרים שיש כרטיס כזה.

הבעיה – זה עולה כסף 

המשמעות היא שאדם משלם עבור כרטיס שלא נעשית בו כל רכישה. בשנה מרוויחות חברות האשראי על כל כרטיס 150 שקל. אמנם בחלק מהמקרים החברות נותנות כרטיס חינם בשנה הראשונה או במסגרת הטבות שונות, אבל גם כך מתגלגלים עשרות מילוני שקלים בשנה לחברות האשראי ולבנקים מדמי הכרטיס.

עקב מאמצי השיווק האדירים של בנקים בתחום כרטיסי האשראי, גם השימוש בכרטיסים הלא פעילים עולה, ב-2018 הכרטיסים הלא פעילים הסכתמו ב-22% מהכרטיסים התקפים וב-2016 20%.

באמריקן אקספרס כ-27% כרטיסים לא פעילים, בישראכרט כ-22%,  בכאל ובלאומי קארד  19%. המצב עלול להחמיר עם הפרדת חברות אשראי מהבנקים. עקב התחרות הגוברת חברות האשראי עתדיות לצאת במסעי שיווק נוספים להצעת כרטיסים חדשים.

כרטיסי אשראי – כל מה שצריך לדעת!

כרטיס אשראי לילדים – מה האפשרויות? יתרונות וחסרונות

איך מבטלים עסקאות בכרטיס אשראי?