מדריכי צרכנות    

יש כרטיס מועדון? מדריך מועדוני הצרכנות המלא והמפורט

כרטיס אשראי לילדים; קרדיט: pixabay
מעודכן ל-12/2019

מתלבטים אם להצטרף למועדון? מדריך זה מרכז אחת ולתמיד את רשימת מועדוני הלקוחות הגדולים והמשתלמים בישראל

אם הארנק שלכם כבר מלא בכרטיסי חבר, אבל שוב קיבלתם הצעה להצטרף למועדון צרכנות או מועדון לקוחות – המדריך הזה יוכל לעזור לכם להחליט אם זה באמת כדאי. רוצים לדעת לאילו מועדוני צרכנות אתם יכולים להצטרף? המשיכו לקרוא.

המדריך שלפניכם נועד לעשות כאן סדר בתחום מועדוני הצרכנות והלקוחות, ומופיע כסקירת מועדוני הצרכנות המובילים בישראל.

מועדון צרכנות – מה זה בעצם ולמה כדאי להיות חברים בו?

מועדוני הצרכנות השונים מציעים לחברים בהם הטבות במגוון בתי עסק.

חלק ממועדוני הצרכנות מבוססים על קהלי יעד מוגדרים – מורים, אנשי ביטחון, רופאים, פנסיונרים וכו', וחלקם האחר מבוסס על תחום צרכנות מסוים – רשתות אופנה, רשתות שיווק, טיפוח ועוד.

מה ההבדל בין מועדון צרכנות למועדון לקוחות?

ההבחנה בין מועדוני צרכנות למועדוני לקוחות אינה מאוד ברורה בשפה היומיומית, אך באופן כללי ניתן לומר שמועדוני לקוחות מתמקדים במותג או חברה מסוימים, ונועדו להעמיק את הקשר של החברה עם הלקוח.

לעומת זאת, מועדוני צרכנות נועדו לתת מענה לאוכלוסיות ספציפיות – עובדים בתחום מסוים, סטודנטים, פנסיונרים וכו', וליצור עבורן הצעות אטרקטיביות ורלוונטיות.

מי יכול להצטרף למועדון צרכנות?

תנאי הקבלה של מועדוני הצרכנות השונים משתנים ממועדון למועדון, ויש לבדוק אותם באתר מועדון הלקוחות.

ההערכות בשוק הן שרק כשליש מתושבי ישראל שייכים למועדון צרכנות כלשהו. ישנם צרכנים שאינם מצטרפים למועדוני צרכנות עקב חוסר מודעות ליתרונות של מועדונים אלה, או לתנאי הזכאות להצטרפות למועדונים השונים.

מהו כרטיס מועדון?

קיימים סוגים שונים של כרטיסי מועדון:

כרטיס חברות במועדון לקוחות שאינו משמש כרטיס אשראי:

כרטיס מועדון לקוחות על פי שייכות לארגון או למקצוע, כגון מועדון הסתדרות הרופאים בישראל, מועדון המהנדסים, מועדון אנשי הקבע והגמלאים וכו'.  או כרטיס מועדון המונפק על ידי רשתות אופנה, ציוד ספורט וכד' המבטיח הנחות, מתנות ומבצעים ייחודיים לחברי המועדון במטרה לשמר את נאמנות הלקוחות. קבלת הכרטיס מותנית לעיתים בתשלום דמי חבר.

כרטיס חברות במועדון לקוחות המשמש ככרטיס אשראי:

זהו כרטיס אשראי לרכישה ברשתות הכלולות בו – כדוגמת כרטיס life style, כרטיס ACTIVE  ואחרים, כרטיס מועדון מסוג זה הוא תוצר של שיתוף פעולה עסקי בין חברות אשראי לבין רשתות שיווק, המעוניינות לשלב כוחות כדי להגדיל את מעגל הלקוחות שלהן

רשימת מועדוני הצרכנות המובילים בישראל

מועדון "בהצדעה"

מועדון צרכנות שמציע הטבות למשרתים פעילים במילואים ולמשוחררים בכבוד מצה"ל. המועדון הוקם על ידי הקרן והיחידה להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון ואגף כוח אדם בצה"ל. החברים במועדון זכאים לסל הטבות בתחומים שונים: תרבות, השכלה, הכשרה מקצועית, פנאי ורווחה. רכישת ההטבות נעשית באתר האינטרנט (ניתן להתחבר באמצעות מספר אישי ומספר התעודה הצבאית או רישיון נהיגה), באמצעות כרטיס אשראי. מימוש הרכישה מתאפשר באמצעות הוצאת שובר בחנויות הנוחות של סונול, so good, או באמצעות הצגת כרטיס מתאים בבית העסק בהתאם לתנאי מימוש ההטבה. המועדון כולל כ-200,000 חברים.

מי יכול להצטרף?

משרתי מילואים פעילים, חיילים משוחררים בכבוד (עד 3 שנים לאחר השחרור)

"מועדון "חבר

מועדון "חבר" הוא מועדון צרכנות שמיועד לרווחת משרתי הקבע והגמלאים של צה"ל. עמיתי המועדון נהנים מכרטיס אשראי "חבר" של ישראכרט ואמריקן אקספרס. הכרטיס מקנה הנחה קבועה במגוון בתי עסק בהסדר ולא דורש תשלום דמי כרטיס. דמי חבר במועדון "חבר" בסך 20 ש"ח מנוכים מידי חודש מהכרטיס. כרטיס נוסף ממנו נהנים עמיתי "חבר" הוא כרטיס נטען רב פעמי המעניק עד 20% הנחה במגוון רשתות מובילות בתחום הביגוד, ההנעלה, כלי בית ועוד.

בנוסף לכרטיסים, מועדון "חבר" מציע מגוון הטבות ומחירים מסובסדים לעמיתיו בתחומי החיים השונים: ביטוחי רכב ונסיעות לחו"ל, תיירות וחופשות, תוכניות חיסכון ומופעי תרבות. ברשימת החברים נמנים כ-100,000 בתי אב בישראל.

מי יכול להצטרף?

משרתי קבע וגמלאי צה"ל וכוחות הביטחון, חברי ארגון נכי צה"ל ובני/ות זוגם.

קרנות השוטרים

במועדון הצרכנות של קרנות השוטרים  חברים כ-60 אלף בתי אב בישראל.

הקרן הוקמה בשנות ה-50 כקרן סיוע במימון ניתוח דחוף להצלת חייו של שוטר, ומאז התפתחה לחברת קרנות השוטרים בישראל – חברה ללא כוונת רווחה שייעודה הוא רווחת עמיתיה. במסגרת החברות במועדון, השוטרים זכאים להנפיק כרטיס אשראי קרנות, מדובר בכרטיס אשראי של לאומי קארד ללא עלות דמי כרטיס, עם עמלת מט"ח מוזלת ואפשרות הנפקת כרטיס הטבות נטען. כרטיס האשראי מקנה לעמיתים הטבות 1+1 ופינוקים של לאומי קארד וכן הנחה של עד 5% במגוון רשתות.

מי יכול להצטרף?

אנשי משטרת ישראל, שוטרים בגמלאות, אנשי המשמר האזרחי ועובדי שירות בתי הסוהר.

מועדון "הייטקזון"

מועדון צרכנות של עובדי ההיי-טק בישראל,  שייסדו בשנת 2009 שני הייטקיסטים שהחליטו להקים פלטפורמה חדשה שתשרת את מגזר ההיי-טק ותעצים אותו. למועדון זכאים להצטרף רק עובדים של חברות היי-טק שהצטרפו להסדר. החברים בהייטקזון ימצאו הטבות והנחות במגוון תחומים החל מפנאי, תיירות, ספורט, מוצרים לבית ולמטבח, מוצרי אלקטרוניקה, הטבות בביטוח, פרויקטי דיור ועוד. כמו כן, עמיתי הייטק זון רשאים לנפק לעצמם כרטיס אשראי fly card או של visa cal בתנאים מועדפים. המועדון מונה כרבע מיליון חברים, עובדי ענף ההייטק.

מי יכול להצטרף?

עובדי חברות הייטק שבהסדר עם המועדון.

מועדון "טוב"

מועדון "טוב" המיועד לעובדי מדינה הוא מועדון תרבות ופנאי המעניק לחבריו שירותי תרבות ופנאי מוזלים. המועדון פועל להשגת מגוון רחב של פעילויות ושירותים בתחום התרבות, הנופש והספורט וכולל הטבות למופעי מחול, פסטיבלים, מנויים לתיאטראות ובתי קולנוע, הצגות לילדים, מנויים לעיתונים, מנויים לליגת העל בכדורגל וכדורסל, מנויים למועדוני ספורט ובריכות, שוברי נופש בארץ ואירועים מיוחדים לאורך השנה.

מי יכול להצטרף?

עובדי מדינה פעילים וגמלאים.

מועדון צרכנות הוֹט

כולל כ-225,000 חברים מכ-165,000 בתי אב בישראל.

מי יכול להצטרף?

הנדסאים, טכנאים, חברי הסתדרות האקדמאים במח"ר, חברי הסתדרות / לשכת המהנדסים וחברי איגוד העובדים הסוציאליים

מועדון יחד

רשימת החברים מונה כ-100,000 בתי אב בישראל.

מי יכול להצטרף?

רופאים/ות, רוקחים, פסיכולוגים, עובדי החברות: חברת החשמל, אל-על, טבע, בנק לאומי ולאומי קארד, בני/בנות זוגם של העובדים וילדיהם הבוגרים (מעל גיל 18)

אשמורת 360

מונה כ-140,000 חברים

מי יכול להצטרף?

חברי הסתדרות המורים, בני/ות זוגם וסטודנטים להוראה.

מועדון לקוחות ""EXTRA MEMBERS

מונה כ-60 אלף חברים.

מי יכול להצטרף?

עורכי דין, שופטים, רואי חשבון, יועצי מס, מתמחים ובני/ות זוגם.

מועדון "שלישי בשלייקס +"

מיועד לאזרחים ותיקים ומונה כ-10,000 חברים.

מי יכול להצטרף?

כל אזרח ותיק (גברים בגיל 67 ומעלה, נשים בגיל 64 ומעלה).

מועדון "נכון"

מיועד לעובדי וגמלאי שירות המדינה וללקוחות בנק יהב.

מועדון "ביחד בשבילך"

מועדון שהוקם עבור חברי ההסתדרות החדשה במטרה להעניק מגוון הטבות בתחומים שונים לכל עובדי וגמלאי ההסתדרות. ההסתדרות הכללית נוסדה בשנת 1920 והיא ארגון העובדים הגדול והוותיק בישראל.

על מנת להירשם למועדון יש להיכנס לאתר המועדון ולהירשם כחבר פעיל במועדון, הרישום אינו כרוך בתשלום ואינו מחייב. המועדון מעניק לחבריו הטבות ומחירים מסובסדים בכניסה לאטרקציות, הופעות, בתי עסק בתחום התיירות והנופש ברחבי הארץ, והטבות בביטוח, לימודים ותעסוקה, רכב וצרכנות.

מי יכול להצטרף?

כל חבר הסתדרות שמשלם "דמי חבר".

מועדון "יותר"

בניגוד ל"בהצדעה" ו"חבר", מועדון "יותר" הוא מועדון הטבות לחיילים בשירות חובה שהוקם ביוזמת אגף כוח אדם בצה"ל ובשיתוף האגודה למען החייל. כל חייל בשירות חובה בצה"ל זכאי להצטרף למועדון וליהנות מההטבות שהוא מציע. ניתן להצטרף כחבר במועדון החל מקבלת צו גיוס עם תאריך גיוס סופי, והחברות תימשך כל עוד כרטיס העמית בתוקף. כרטיס המועדון הוא כרטיס אשראי עם לוגו "יותר", שמעניק הנחה אוטומטית במעמד החיוב, תשלום בחודש לאחר מכן ומגוון הטבות של חברת האשראי. הוצאת כרטיס האשראי נעשית דרך הבנק, והבנקים שמאפשרים להזמין כרטיס מועדון יותר הם: בנק הפועלים, דיסקונט, לאומי, מזרחי טפחות, מרכנתיל, אגוד, אוצר החייל, יהב, הבינלאומי ו-PEPPER.

מי יכול להצטרף?

כל חייל בשירות חובה ומי שמועמד לשירות ביטחון וקיבל תאריך גיוס סופי.

מועדון תמורה

מיועד לחברי ארגון המורים – איגוד מקצועי, עצמאי, ובלתי מפלגתי המומחה בחינוך העל יסודי. הארגון הוקם בשנת 1958 ומיועד לעובדי הוראה בחינוך העל יסודי מכל רחבי הארץ.

ההצטרפות למועדון היא מרצון, מורה שמעוניין להצטרף לארגון זכאי ליהנות מכל השירותים שהארגון מציע הכוללים שירותי תרבות ופנאי, הגנה משפטית, ביטוחים, הלוואות, מלגות ועוד.

מועדון "שלך"     

מיועד לעובדי הרשויות המקומיות בישראל, התאגידים העירונים וגופי הסמך

מועדון "עדיף"

מיועד לנכים ובעלי מוגבלויות

מועדון UNIQ

מיועד לסטודנטים, חברי סגל ובוגרי אוניברסיטאות

מועדון istudent

מיועד לסטודנטים

מועדון ALL CLUB

מיועד לעצמאים, עצמאיות, בעלי ובעלות עסקים ועובדיהם

מועדון שווה

מיועד לחברי ההסתדרות הלאומית

מועדון קלאב 50

מיועד לבני 50 ומעלה

לאומי מקים מועדון לקוחות – כנראה ששווה לחכות

רמי לוי וישראכרט מציגים: מועדון לקוחות פתוח לכולם; האם כדאי להיות חבר מועדון?

המבצעים של מועדון ההייטקיסטים הייטקזון לבלאק פריידיי