חדשות    

יש כיוון: מגדלי הקנאביס בקנדה תקועים עם המלאי

מדיווח של פיננשל טיימס עולה שמלאי הקנאביס במדינה הצפונית עולה על גדותיו. הסיבה היא הערכות יתר לביקוש לצמח שהפך לחוקי לצריכה למטרות פנאי במדינה. מדובר במיליון טונות קנאביס שהצטברו עד אוגוסט השנה. מעריכים שהמלאי יספיק לשנתיים וחצי.  אולי ירידת מחרים בעקבות מחאה של מגדלים אחרים כולל, לא חוקיים תוריד את המחיריםףתגדיל את הביקוש ותביא לאיזון.

הייצור העודף והמאבק עם השוק הבלתי־חוקי מזינים את הירידה במחירי הקנאביס. נראה שצריכת הקנאביס לא עומדת בקצב של הקציר המהיר. בעוד המשקיעים פונים לחברות שזכו לחסדי הלגליזציה, נראה שהמשתמשים לא סטו מהאפיקים הלא חוקיים.

עם זאת, על פי הערכות מעודכנות השוק החוקי ישלש עצמו בחמש השנים הבאות ושוויו יהיה מיליארד דולר לפחות, לאחר שהציבור יתרגל לחברות החוקיות. לעת עתה, על פי הערכות אנליסטים, המכירות החוקיות של קנאביס לצורכי פנאי וקנאביס רפואי בקנדה יעמדו השנה על 1.9 מיליארד דולר. נתון נמוך מ־2.3 מיליארד דולר שמגלגל השוק הבלתי חוקי במדינה. הסיבה לאיטיות של השוק החוקי היא מספר חנויות מצומצם לצד הפצה מועטה. אלו מעכבים את הבשורה לתושבים. נכון לעכשיו פתיחת חנות קנאביס כרוכה ברישיון שמתקבל בהגרלה בחלק מהמדינות. אבל צפוי שחרור רגולציה שיגדיל את מספר החנויות.

התקווה של יצרני הקנאנאביס 2.0 — השלב השני של הלגליזציה שבו ישווקו מוצרי אידוי קנאביס ומוצרים אכילים, שלייצורם נדרשת כמות גדולה של הצמח.

באוקטובר נפתחו בקנדה100  חנויות לממכר מריחאונה והיא המדינה השנייה  בעולם אחרי אורוגוואי שיש בה לגליזציה ברחבי המדינה. בהולנד אין הילך חוקי אך אין אכיפה נגד צרכני קנאביס ונגד עסקים המוכרים אותו.

טוגדר קיבלה רישיון להפעיל חוות קנאביס בישראל

משרד הבריאות חושד בקרטל בענף הקנאביס הרפואי, דורש פיקוח

אינטליקנה נכנסת לתחום הקנאביס לחיות מחמד