חדשות    

ישראלים ישנים פחות, עייפים יותר ולכן פחות מרוצים מהעבודה

pexels

ממחקר של חברת sleeprate עולה שישראלים ישנים פחות מבעולם ולכן פחות יעילים בעבדוה וגם פחות מרוצים

בישראל   ישנים פחות, עייפים יותר , יעילים פחות ופחות מרוצים מהעבודה ביחס לעולם. כך לפי מחקר של חברת Sleeprate, חברת סטארט-אפ המתמחה בהערכת דפוסי שינה, הפרעות שינה ותיקונם שגילה כי הישראלים הולכים לישון בממוצע שעה מאוחר יותר מבשאר העולם (בשעה 00:30, כאשר בשאר העולם הולכים לישון ב-23:30 בממוצע); ישראלים ישנים רק כ-6:30 שעות, בהשוואה ל-6:58 שעות בשאר העולם.

מהמחקר, שבדק כמאה אלף לילות שדיווחו כשנים עשר אלף משתמשי האפליקציה בכל העולם ומאות מהם בישראל, עולה שישראלים אכן ישנים פחות, אבל ישראלים מנצלים כ-90% מהזמן שהם מבלים במיטה לשינה, בעוד שבשאר העולם הממוצע עומד על 89%.
"מחצית מאוכלוסיית העולם סובלת ממחסור בשינה, ועולם העבודה במדינות המודרניות מאופיין בלחץ מתמיד", אומרת, ד"ר אנדה בהרב, מומחית לרפואת שינה ומייסדת חברת Sleeprate. "שינה הכרחית לחיינו, בטח ובטח הכרחית לניהול קריירה. אנשים רבים בעולם העבודה הלחוץ של ימינו מתרגלים למצב של חסך שינה מתמיד, דוחקים את השינה למקום האחרון בסדר העדיפויות, בניסיון להתגבר על הצורך ללכת לישון. הם דוחים את הנטייה הטבעית להירדם, או פונים לחומרים מקדמי ערות, השכיח ביניהם הוא הקפאין, על מנת להמשיך בפעילויות היום ומתפקדים כך, אך המחיר הוא כבד: מצב הרוח לא יציב, הזיכרון וזמן התגובה יורדים, והתפקוד פחות טוב. יחד עם התפקוד קורית גם ירידה במערכת החיסונית, חוסר איזון בבקרה על רעב ושובע, ועוד. כל אלה גורמים לירידה בתפוקת העבודה, פגיעה ביחסים הבין אישיים ועלייה בתחלואה ובעלויות למערכת הבריאות. לכל אלה ניתן להוסיף גם תאונות דרכים ועבודה. מיליוני העובדים הממלאים את כבישי ישראל בכל יום חייבים להבין כי לחוסר שינה ישנה השפעה דומה להשפעת האלכוהול על הנהיגה שלהם".

במחקרים אחרים דווח על קשר בין עייפות לחוסר שביעות רצון מהעבודה. לרוב מי שישן טוב פחות חיפש עבודה. מבחינה כלכלית נמצא כי מחסור בשינה עולה לאמריקאים יותר מ-410 מיליארד דולר בשנה  ולהפסד של 604 ימי עבודה

בחזרה לישראלים, הישראלים מנסים לפצות על חוסר השינה בשנת צהריים. כ-24% מהישראלים דיווחו על שנת צהריים בהשוואה ל-19% בשאר העולם. נשים ישנות יותר, הגבר הישראלי ישן כ-14 דקות פחות מהאישה הישראלית, בממוצע. עם זאת, נשים ישראליות היו הרבה פחות מרוצות מאיכות השינה שלהם בהשוואה לגברים ישראליים, הסיבה לכך היא כנראה כי מבחינה ביולוגית נשים זקוקות ליותר שינה.

אם נחשוב על כך ששכיר במשרה מלאה בישראל עובדל כ-44.5 שעות, לעומת כ 38.6 שעות של עובד ממוצע בארצות הברית, נבין שלישראל חסרה המון מנוחה.

חוסר בשינה גורם לתפקוד לקוי, ירידת קשב וריכוז, שכחה והעדר יצירתיות.  זה מתאים לממצאים קודמים שלפיהם הישראלים חיים בקצב מהיר, מדווחים על רמות לחץ גבוהות ולא מקצים מספיק זמן לשינה.

עם זאת, בשנים האחרונות מקומות העבודה, החברות והארגונים בישראל מתחילים להבין את הבעיה, ובאים לקראת העובדים, מנגישים להם חדרי מנוחה ושינה ומרחבים שמאפשרים לנוח בזמן העבודה.