חדשות    

ישראכרט תחליף את רב קו?

ישראכרט - מועדון יותר

חברת האשראי נבחרה להיות אחת משלוש המועמדות להפעיל שירות תשלום בתחבורה הציבורית, לצד דיסקונט ושותפות פאנגו-מובאיט

חברת האשראי נבחרה כמועמדת לצד דיסקונט ומובאיט-פנגו לקבלת אישור להפעלת שירות תשלום ותיקוף נסיעה בתחבורה ציבורית, ולהיות שירות תשלום נוסף לצד הרב-קו. זאת במסגרת הליך תחרותי שערך משרד התחבורה והבטיחות בדרכים.

אישור ההפעלה הסופי יינתן לאחר  מבדקי  מערכות ותפעול שתערוך החברה מול משרד התחבורה ובהתאם לעמידתה בתנאים שונים, ובהם קשר עם הפעלת שירותי תשלום חכמים ומוקד שירות לקוחות. אם ייננתן לחברה אישור הפעלה, תוקפו יהיה לשנתיים ממועד מתן האישור עם אפשרות
להארכת תוקפו בשנה נוספת מדי שנה עד לתקופה שלא תעלה על 5 שנים. היקף הפעילות הרלוונטית לחברה עדיין אינו ידוע, ותלוי בהמשך התקדמות והיערכות  תפעולית וטכנולוגית. בחברה מציינים שאם החברה תקבל את האישור הסופי.

בניגוד לשתי החברות האחרות, ישראכרט ניגשה ללא בנק תומך והיא צריכה להשיג בתוך חודשיים  מהאישור הסופי אפליקציה מוכנה לנסיעה בתחבורה הציבורית. לפי התוכניות האופטימיות של משרד התחבורה השירות צפוי להיות נגיש לשימוש הנוסעים בתחילת 2020.

ברשות לתחבורה ציבורית טוענים ששלוש החברות הללו "הגישו את ההצעות האטרקטיביות ביותר מבחינה כספית"

אמיר אסרף, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית: "ההתמודדות של חברות מהגדולות במשק במכרז מוכיחה שהעתיד בכבישים נמצא בתחבורה הציבורית".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ הוסיף: "התחבורה הציבורית היא האתגר הגדול של משרד התחבורה בשנים הבאות, בהקמת תשתיות ומערכים, ובשיפור השירות בזמינות, נוחות ואמינות. כניסת היישומון של התחבורה הציבורית, הינה חלק ממהפכת התחבורה הציבורית".

במסגרת המכרז ניגשו שישה מתמודדים שהתבקשו לספק אפליקציות שיאפשרו תכנון טוב יותר לנוסעי התחבורה הציבורית, זאת באמצעות הנגשת מידע קיים לנוסעים. המתמודדים התחייבו להעמיד מרכז שירות לקוחות לטובת משתמשי התחבורה הציבורית.

נציין שכיום ישראכרט כבר עורכת פיילוט של נסיעה ישירה בישראכרט ללא צורך בכרטיס ברכבת ישראל, בינתיים רק לעובדי החברה.

תשלום לאוטובוסים בסמאטרפון – איך זה יעבוד?

רפורמת נתיב פלוס – נתיבים באיילון יוסבו לנתיבי תחבורה ציבורית ולרכב מסיע נוסעים

בקרוב: עלייה לרכבת ישירות בכרטיס אשראי – בשלב ראשון לעובדי ישראכרט