חדשות    

ישראכרט – גידול של 10% במחזור העסקאות ל-41 מיליארד שקל; הרווח הנקי – 92 מיליון שקל

כרטיס ישראכרט מקומי

לקראת ההפרדות מבנק הפועלים מדווחת ישראכרט, המחזיקה בנתח שוק של כ-50%,  על גידול במכירות וברווח הנקי.

ישראכרט סיימה את הרבעון השלישי עם מחזור עסקאות שהסתכם לכ-41  מיליארד שקל, בהשוואה לכ-37.1 מיליארד שקל אשתקד, גידול בשיעור של 10.5%.

בסוף הרבעון השלישי החזיקו לקוחותיה של ישראכרט בכ-5.16 מיליון כרטיסים לעומת כ-5.01 מיליון כרטיסים בסיום הרבעון המקביל אשתקד. גידול בשיעור של כ-3%.

סך כל יתרת האשראי בקבוצה הסתכם ברבעון בכ-4.35 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-3.65 מיליארד שקלבתקופה מקבילה אשתקד, גידול בשיעור של 19%.

ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו לכ-618 מיליון שקל, בהשוואה לכ-565 מיליון שקל אשתקד, גידול בשיעור של 9%.

הכנסות הריבית, נטו ברבעון השלישי הסתכמו ב- 80 מיליון שקל, בהשוואה לכ-72 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול בשיעור של 11%.

הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם ב- 92 מיליון שקל, בהשוואה לכ-90 מיליון שקל אשתקד, גידול בשיעור של  2%.

ד"ר רון וקסלר, מנכ"ל קבוצת ישראכרט, אמר היום בהתייחס לתוצאות הכספיות של הקבוצה: "קבוצת ישראכרט ממשיכה להוביל את שוק כרטיסי האשראי ולהציג צמיחה בפעילות ויציבות ברווח, בשים לב להתמודדות עם הסביבה התחרותית הדינאמית, ושינויים רגולטורים.  

מחזור העסקאות בקבוצה חצה את ה-40 מיליארד שקל לרבעון, והראה גידול של יותר מ- 10% לעומת תקופה מקבילה אשתקד. צמיחה זו מביאה לידי ביטוי פעולות שביצעה החברה לשימור הסכמים עם שותפים בתחום ההנפקה, וכן פרמטרים טובים של תחום הצריכה במיוחד בתקופת הקיץ וטרום חגי תשרי.

יתרות האשראי לאנשים פרטיים המשיכו להראות צמיחה יפה ומבוקרת, וגדלו בכ-15% בהשוואה לתקופה אשתקד.

צמיחה זו במקביל למשאבים הנדרשים להתמודדות עם השפעות תחרותיות בתחום הסליקה וההנפקה, אפשרו לקבוצה לסכם את הרבעון השלישי 2018 עם רווח נקי של כ-92 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל אשתקד.

ישראכרט ממשיכה להיערך לתהליך ההפרדה מבנק הפועלים ולמכלול השינויים הצפויים בשוק זאת גם לאור האתגרים הצפויים בשנה הבאה וביניהם: ירידה בעמלה הצולבת, תהליך היפרדות מבנק הפועלים ושינויים רבים נוספים בשוק התשלומים והאשראי בישראל."

הוצאות התפעול ברבעון השלישי הסתכמו ב- 182 מיליון שקל, בהשוואה לכ-161 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד, גידול בשיעור של 13%, הגידות נובע מסיום העסקתם של עובדי הבנק המושאלים בקבוצה וכן מגידול בתשלומים לארגונים הבינלאומיים בגין גידול בהיקפי הפעילות ובתעריפים.

הוצאות בגין מכירה ושיווק ברבעון השלישי הסתכמו ב- 115 מיליון שקל, בהשוואה לכ-106 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד, גידול בשיעור של כ-8%. עיקר הגידול נובע מתחרות עזה בתחום מועדוני הלקוחות  אשר הביאה לחידוש הסכמים עם מועדונים בעלויות גבוהות יותר לחברה .

הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם ב- 92 מיליון שקל, בהשוואה לכ-90 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 2%.

המאזן המצרפי, של החברות בקבוצה עמד על כ-21.5 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-20.6 מיליארד שקל בתקופה המקבילה ב-2017, גידול בשיעור של כ-4%.

ההון המיוחס לבעלי מניות החברה, המצרפי, של החברות בקבוצה הסתכם בכ-3.4 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-3.01 מיליארד שקל בתקופה המקבילה ב-2017, גידול בשיעור של 10%.

כאל רשמה גידול בהכנסות של 14% ל-443 מיליון שקל; ההשקעה במועדון שופרסל פגעה ברווחיות

חברות כרטיסי האשראי נכנסות לתחום מסופי התשלום בבתי העסק; יימכרו באמצעותם מוצרים נוספים