תיירות    

ירח הדבש המושלם – כל מה שצריך לדעת לחוויה של פעם בחיים

מעודכן ל-07/2019

השלב הבא מיד אחרי שהחתונה שלכם נגמרה הוא ירח הדבש, וכדאי שיהיה מתוק ככל האפשר' כי הזיכרונות ממנו ילוו אתכם שנים ארוכות אז לאן כדאי לנסוע, כמה זה יעלה לכם ואיך תהפכו את החוויה לקסומה ותימנעו ממפח נפש? התשובות במדריך שלפניכם

כאשר מתכננים את המקום המושלם לירח דבש אנחנו קודם כל מקשיבים לעצות של האנשים מסביבנו. אז נכון, יש זוגות שהיו בזנזיבר והתאהבו ויש זוגות שהיו בפיליפינים ולא מפסיקים לספר שמדובר ביעד החופשה האולטימטיבי, אבל זה לא אומר שזו החופשה שמתאימה גם לכם. בעוד שיש זוגות שאוהבים חופשות בטן גב ולא ירגישו תחושת מיצוי עד שישיגו את השיזוף הרצוי, אחרים ישתעממו במהלך חופשה כזו ויתחברו לחופשות של מסעות וטיולים, ויש זוגות שלא מוכנים לוותר על האווירה האורבאנית והתרבותית.

בשורה התחתונה, כאשר מתכננים את ירח הדבש האולטימטיבי עבורכם צריך להתחשב בכמה פרמטרים, ובהם התקציב שלכם, הטיימינג שבו הכי מתאים לכם לטוס וכמובן איזה חוויה הייתם רוצים לקבל במהלך הטיול. השאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם הן – כמה כסף נשאר לכם לאחר החתונה – בהנחה שלא תרצו לחזור לחשבון בנק מרוקן; מתי הבוס מאשר לצאת לחופשה וכמה זמן תוכלו להיעדר מהעבודה, האם אכפת לכם שירח הדבש יהיה מיד לאחר החתונה או שזה משהו שתוכלו להתפשר עליו? מאחר שהיעד תלוי גם במזג האוויר ובטיימינג של הטיסה.

הדרך לשדרג את חופשת ירח הדבש עוברת בתכנון מוקדם, קביעת תקציב ובחירת יעד מתאים. איך עושים זאת בצורה נכונה? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת

בחירת היעד המתאים: לאן תיסעו וכמה זה יעלה לכם?

יעדי ירח הדבש משתנים בין בני הזוג, יש כאלה שאוהבים 'להיזרק' על החופים היפים ויש כאלה שיעדיפו לטייל בין הנופים המרהיבים ולעשות טרקים וטיולי אקסטרים. לפי נתונים של חברות הנסיעות בארץ ובעולם, היעדים המבוקשים ביותר לירח דבש הם תאילנד והאיים המלדיביים. אחריהם ברשימה נמצאים היעדים הקלאסיים פריז ורומא ובשנים האחרונות יש גם הרבה שבוחרים לטייל עם בני הזוג הטריים בטוסקנה, חצי האי פיליון ביוון ומפרץ הא לונג בצפון וייטנאם.

כפי שניתן להבין מהרשימה, זוגות מנצלים את ירח הדבש כדי להגיע למקומות ייחודיים עם אוריינטציה רומנטית ברורה. הטיפ העיקרי עבורכם בהקשר הזה הוא לנצל את העובדה שאתם מטיילים לבד ובינתיים בלי ילדים כדי להגיע למקומות כמה שיותר אקזוטיים, רומנטיים ומיוחדים.

אז מה מתאים לכם? קבלו את רשימת היעדים הפופולאריים והעלויות לירח דבש.

הפופולארית: תאילנד

חופשה בתאילנד היא מבין הפופולאריות והמבוקשות ביותר. מדובר ביעד אקזוטי וזול, כאשר הטיסה היא ההוצאה העיקרית והמשמעותית בטיול. היעד מציע איים רומנטיים, חיי לילה תוססים, עיסויים מפנקים, נוף קסום וצלילות במים התכולים, שופינג זול וטיולים בג'ונגל. ניתן לשלב טיול בצפון תאילנד ולבקר בין השבטים השונים.

לצד החופים תוכלו למצוא גם את עיר הבירה בנגקוק, המציעה יעדים תירותיים כמו השוק הצף, ארמון המלך, בניינים מפוארים ותרבות עתיקה ומעניינת.

מתי מומלץ לטוס? מחודש מרץ עד חודש מאי שהיא העונה החמה בתאילנד, בשאר הזמן גם ניתן לטוס אך מזג האוויר גשום יותר.

לכמה זמן כדאי? שלושה שבועות עד חודש.

טווח מחירים: 5,000 – 6,000 דולר לזוג לשלושה שבועות. המחיר כולל טיסות והוצאות נוספות עבור האטרקציות והמסעדות.

הטרופית השלווה: המלדיביים

ירח דבש במלדיביים הוא חוויה מיוחדת במינה, נתחיל בזה שאתם נוחתים בשדה התעופה בעיר הבירה, מאלה (Male), ומטוס קל שנוחת וממריא ישירות מהמים לוקח אתכם לאי קסום שבו תבלו את הימים הבאים. המלונות ואתרי הנופש ("ריזורטים") במלדיביים מתפרשים על פני מספר קטן מתוך אלפי האיים הכלולים בשרשרת האיים המלדיביים, כאשר כל ריזורט ממוקם למעשה על אי פרטי – יש יותר אקזוטי מזה? תוכלו לתצפת על איים סמוכים וריקים מאדם ואפילו לשוט לפיקניק רומנטי במיוחד על אי בודד, שם תהיו לגמרי, לגמרי, לבד!

ואם מים צלולים בצבע טורקיז, חול לבן ורך ופירות טרופיים לא מספיקים לכם, תשמחו לדעת שהשירות והתנאים באיים המלדיביים הם ברמה גבוהה במיוחד. כל החדרים קרובים מאוד לקו החוף וישנם כאלו שממש ממוקמים על כלונסאות שמוצבות במים, כך שכדי לעשות טבילת בוקר באוקיינוס ההודי לא תצטרכו לעשות אפילו צעד מיותר.

על האי תמצאו מסעדות עם מאכלי דגים ופירות ים מקומיים, ברים עם קוקטיילים טרופיים מרעננים, מועדוני ריקודים, מרכזי ספא ושפע של אטרקציות ופעילויות, כך שלא תשתעממו אפילו לרגע.

האיים המלדיביים מציעים לנופשים מגוון אטרקציות, שבראשן הצצה לחיים המופלאים שמתחת למים. המלדיביים התברכו בשוניות אלמוגים, לגונות ואתרי צלילה הידועים בעולם כולו, בהם תוכלו לצפות במינים שונים ומשונים של דגים ובעלי חיים אחרים. מומלץ מאוד לשכור ציוד צלילה או שנורקל ולהביט בדגה המקומית על שלל צבעיה המרהיבים.

מתי מומלץ לטוס? בגלל הקרבה לקו המשווה, בכל האיים תיהנו ממזג אוויר נוח במיוחד הנע סביב 28 מעלות במרבית ימות השנה. החודשים שבין דצמבר לאפריל הם החודשים היבשים, אך יש לזכור כי המחירים יקרים והיעד מבוקש, ולכן מומלץ לסגור את הטיול מבעוד מועד.

לכמה זמן כדאי? שבוע ימים.

הוצאה כספית: 5,500 – 6,400 דולר לזוג, לשבוע. המחיר כולל טיסה, לינה והוצאות כספיות על האטרקציות השונות.

האגדית: מקסיקו

אם אתם חולמים להגיע ליעדים שרואים רק בלוחות שנה וירחוני תיירות – זה המקום. דמיינו את עצמכם שרועים על חוף לבן ומשקיפים אל מי הטורקיז עם שייק מרענן ביד, וכל זה תחת עצי קוקוס – זה לא חלום זו מציאות.

חופי מקסיקו קסומים, יפהפיים ורומנטיים, והם גם מציעים אטרקציות כמו שחייה עם דולפינים, ספארי, גן חיות וצלילות ייחודיות. כמו כן, הבירה מקסיקו סיטי מציעה ביקורים באתרים ארכיאולוגיים כמו הפירמידות העתיקות, ביקור בשבט המאיה וסיורים היסטוריים על המקום.

מתי מומלץ לטוס? מומלץ בין החודשים אוקטובר עד מאי, אך ניתן לטוס בכל ימות השנה.

לכמה זמן כדאי? שלושה שבועות עד חודש.

טווח מחירים: 5,500 – 6,500 דולר לזוג לשלושה שבועות. המחיר כולל טיסות והוצאות נוספות נלוות.

האקזוטית: זנזיבר

עד לא מזמן חופשה בזנזיבר היה משהו ששמור לעשירון העליון, אך כעת גם זוגות צעירים לוקחים בחשבון את האי הנפלא הזה כשהם מתכננים היכן לבלות את ירח הדבש שלהם. אל האי הקסום אפשר להגיע בטיסה ישירה של 6 שעות בלבד. מדובר באי עם טעם וצבע ייחודי, המים הצלולים והתבלינים שבאי מעירים את כל החושים. בתי המלון הקסומים השוכנים לצד החופים, ארוחות רומנטיות על רקע השקיעה, ספורט ימי ואתגרי וטיולים יפים באזור. המקום מוכר גם בשם "אי התבלינים", ומומלץ לבקר במרכז האי ובשווקים המוצעים. בנוסף, האי משופע באפשרויות: מסאז'ים, צלילות ופעילויות מגוונות וניתן להעביר בו חופשה רגועה ושלווה בבקתות מפנקות.

מתי מומלץ לטוס? מזג האויר נעים בחודש יולי עד אוקטובר, לפני כן מזג האויר חם מדי.

לכמה זמן כדאי? שבוע ימים.

הוצאה כספית: כ-4,000 דולר לזוג לשבוע כולל טיסות, מלון והוצאות נוספות.

המתוחכמת: ארצות הברית

אם יש לכם זמן וכסף, למה שלא תגשימו את החלום עד הסוף? מדובר בטיול שמאפשר ליהנות מכל העולמות, קניות, חיי לילה, טיולים במפלי הניאגרה ובאזורי טבע מופלאים והימורים בווגאס. ניתן גם לבקר בעיר הסרטים לוס אנג'לס, בסן פרנסיסקו עם הגשר המפורסם וליהנות מהאטרקציות הרבות שסן דייגו מציעה.

מתי מומלץ לטוס? לכל מדינה בארצות הברית יש מזג אוויר משלה ולכן לא ניתן להסתמך על תחזית מסוימת. מזג האוויר מזכיר בחלקו את מזג האוויר בארץ, אך מומלץ להתעדכן בתחזית לפני שיוצאים לחופשה.

לכמה זמן כדאי? חודש וחצי.

הוצאה כספית: 8,000 – 10,000 דולר לזוג לחודש וחצי, כולל טיסות, בתי מלון והוצאות נוספות.

פראית ומרתקת: פיליפינים

אם אתם חובבי טבע ואטרקציות, היעד הזה יכול להיות מושלם עבורכם. המדינה מציעה הרים יפים, טיולים מעניינים, חופים מרהיבים ואטרקציות מהנות. אוהבי השקט יוכלו למצוא בה אזורים רבים שאינם מתוירים ואפילו איים שאינם מיושבים. ניתן לספוג את התרבות ודרך החיים של התושבים, לטייל בג'ונגלים ולנח על החופים הלבנים והאקזוטיים.

מתי מומלץ לטוס? מחודש דצמבר עד חודש מרץ.

לכמה זמן כדאי? 10 ימים עד שבועיים.

הוצאה כספית: 6,000 – 7,000 דולר לזוג למשך עשרה ימים כולל טיסות, לינה והוצאות נוספות.

הרומנטית: פריז

אין כמו לחגוג את ירח הדבש בעיר האורות שמציעה אהבה ללא גבולות. ניתן לטייל בשדרה המפורסמת 'שאנס אליזה' ולהיפרד מסכומים נכבדים לטובת בגדים יוקרתיים.

מלבד מגדל אייפל ושער הניצחון, העיר מציעה מאפיות מתוקות, אוכל משובח, שייט במימי 'נהר הסיין' וטיולים בין ערוגות הפרחים והשדרות היפות. כמו כן, תמצאו בה מוזיאונים מעניינים, מועדונים יוקרתיים והופעות אופרה מיוחדות.

מתי מומלץ לטוס? אפריל עד יוני, וספטמבר עד נובמבר, תקופות בהן העיר אינה שופעת תיירים. גם בחורף העיר קסומה ויפהפייה, כל האורות דולקים והרומנטיקה מרחפת באוויר.

לכמה זמן כדאי? ארבעה ימים.

 

הוצאה כספית: 1,600 – 2,600 דולר לזוג לארבעה ימים. כולל טיסות, מלון, מסעדות, אתרים ותחבורה.

זולה, קרובה וציורית: מיקונוס

מדובר באחד היעדים היוקרתיים של יוון שבו ניתן לספוג תרבות טובה וליהנות מעיר ציורית וחופים מרהיבים. המקום מציע מסעדות שף על קו המים, חיי לילה תוססים, מלונות יוקרתיים וחוויה קולינרית שתשמח לכם את בלוטות הטעם.

מדובר בעיר תוססת וצעירה עם היסטוריה ארוכת שנים ובתים כחולים שנראים כמו באיורי אגדות ילדים. בנוסף אפשר לטייל בסמטאות העיירה ובמסלולי הליכה, לבקר במוזיאונים ולהשתזף בין המפרצים החוליים.

מתי מומלץ לטוס? בחודשי מאי – אוקטובר, שימו לב שבחודשי יולי – אוגוסט המקום מתויר ובחודשים ספטמבר – אוקטובר המקום שקט יותר.

לכמה זמן כדאי? ארבעה ימים.

הוצאה כספית: 1,100 – 2,000 דולר לזוג לארבעה ימים.

טיפים לחוויה חלומית  

עבור זוגות רבים החתונה מהווה רק תירוץ לחופשת ירח דבש מהסרטים. מצד שני, החתונה עצמה גוזלת הרבה אנרגיה וכסף וחלקנו מסיימים אותה מותשים. אז איך בכל זאת משדרגים את ירח הדבש ונהנים מהיתרונות שלה? קבלו את הטיפים החשובים:

  1. תכננו את החופשה עוד לפני החתונה

תכנון חתונה הוא עניין מורכב שישאב מכם הרבה אנרגיות. אחת הדרכים להקל את החודשים המלחיצים ולהרוויח גם היערכות טובה יותר ליום שאחרי החתונה היא לתכנן במקביל את ירח הדבש. כך תוכלו לחסוך בהוצאות עם הזמנה מוקדמת של כרטיסי טיסה ובתי מלון, להתעודד ברגעים הקשים של ביקורים אינסופיים באולמות אירועים ולהיזכר למה בכלל אתם עושים את כל זה.

  1. הכינו תקציב נפרד לירח הדבש

הטעות הנפוצה היא לבנות על המתנות מהחתונה כדי לממן את ירח הדבש. למרות שזה יכול להיות נחמד לשכב על החוף ביעד אקזוטי על חשבון החברים מהעבודה, אין סיבה לסכן את הרגעים הכי חשובים בחיים שלכם.

הכינו מראש תקציב נפרד לירח הדבש ותוכלו לתכנן את החופשה שעליה חלמתם בהתאמה לתקציב ידוע שהוקדש לכך. אם בכל זאת תישארו עם עודף מהחתונה, תמיד ניתן להעביר אותו לתוכנית חיסכון ולהשתמש בו בקרוב לרכישת רכב או דירה. בנוסף, זה מונע ייסורי מצפון מיותרים אחרי שיהיו לכם ילדים.

  1. רכשו ביטוח נסיעות מתאים

תשלום של כמה דולרים על ביטוח נסיעות לחו"ל ליום עשוי להעניק לכם שקט נפשי ששווה כל אגורה. לא משנה לאן בעולם אתם טסים ולכמה זמן, ביטוח נסיעות חייב להיות חלק בלתי נפרד מרשימת ההוצאות.

בחרו ביטוח מקיף ככל האפשר והתאימו אותו לאופי של הפעילויות. אם למשל אתם מתכננים לעבור קורס צלילה במלדיביים, תצטרכו ביטוח עם כיסוי ייעודי ואולי גם הרחבה לספורט אתגרי ופעילויות ספורט ימי. לעומת זאת, בטיסה לאירופה עם הרבה נחיתות ביניים תצטרכו כיסוי לגניבת מזוודה ואובדן תכולה. בררו איזה ביטוח ישרת אתכם על הצד הטוב ביותר ואל תוותרו עליו.

  1. נצלו את הגמישות שלכם בתאריכים

בהשוואה למשפחות עם ילדים שחייבות לתכנן נסיעה לפי לוח החופשות של משרד החינוך, יש לכם יתרון. זכרו שאפילו במקום העבודה יגלו גמישות כי יפרגנו לכם בתקופה הראשונה, ונסו לנצל זאת.

גמישות בתאריכים היא פקטור משמעותי לחיסכון בהוצאות. בדקו מה התאריכים המבוקשים לטיסות ליעד שלכם, השתמשו במידע שמופיע באתרי האינטרנט וקבלו המלצות. נסו לשנות את תאריכי ההמראה או החזרה כמה ימים קדימה או אחורה, ותראו איך התקציב נשמר בלי שהחופשה נפגעת.

  1. השאירו מקום לספונטניות ולרומנטיקה

ירח דבש הוא הזמן שלכם לנוח וליהנות. כמובן שכדאי לתכנן לפחות חלק מהאטרקציות, מהפעילויות ומלוח הזמנים, אך מנגד נסו גם להשאיר מקום להפתעות. אל תפחדו להישאר יותר זמן במקומות שבהם אתם נהנים ולוותר על אטרקציות מסוימות אם לא ממש בא לכם לקום מהמיטה. אחרי שתחזרו לשגרה הכול כבר ייראה אחרת, ואין תחליף לירח דבש ספונטני שבו אתם עושים בכל רגע נתון רק מה שאתם רוצים.

  1. התנתקו מאמצעי התקשורת

חופשת ירח דבש היא גם ההזדמנות האחרונה שלכם להתנתק. כולם מסביבכם מכירים את המשמעות של החופשה ואף אחד לא יתפלא אם תפסיקו לפקוד לכמה ימים את הפייסבוק, האינסטגרם או רחמנא ליצלן הוואטסאפ. התנתקות מאמצעי התקשורת תעשה פלאים למערכת היחסים שלכם כבר בתחילת דרכה ותעניק לכם אפשרות מופלאה לבלות רק שניכם, בבועה משלכם.

גן עדן בהישג ידכם: טיפים לחיסכון בזנזיבר

חופשה בחו"ל עם חיית המחמד – איך עושים את זה?