חדשות    

טסלה שלחה את מודל 3 לסין לפני המועד המתוכנן

אלון מאסק

לטענת טסלה, העברת הייצור תעזור להוזיל תשלומים ומכסים, אך בינתיים בוטלה ההמלצה על הדגם

טסלה, יצרנית הרכבים החשמליים,  הודיעה לאחרונה כי החלה במשלוחים של מכונית מודל 3 שלה בסין, כשבוע לפני התכנון. בחודש שעבר הודיעה יצרנית ,המכוניות החשמליות, בבעלות לון מאסק, כי בכוונתה  להתחיל במשלוחים בסין במרץ. לפי אתר החדשות הסיני The Paper ספינה שבה מעל 1,600 מכוניות מודל 3 עוגנת בשנגחאי.טסלה התחילה בבניית המפעל בשנחאי בינואר, והייצור צפוי למחצית השנייה של 2019.

החברה הודיעה, כי העברת הייצור לשוק הגדול בעולם למכוניות חשמליות תעזור להוזיל את המשלוחים והמכסים. לטענתה, היא פועלת בחסרון עלויות בטווח בין 55%-60% מול היצרניות הסיניות. אבל ההכנסות של טסלה מסין ירדו בשנה שעברה ב-13% ל-1.8 מיליארד דולר, כך לפי מסמכים שהגישה לרשות ני"ע האמריקאית

לפי נתוני איגוד המכוניות של סין, מכרה טסלה רק 211 מכוניות באוקטובר  2018 בשוק המכוניות הגדול בעולם. יצרנית המכוניות החשמליות, שמייצאת לסין את כל המכוניות שהיא מוכרת במדינה, מסרה באוקטובר כי המכס שהוטל על יבוא מכוניות לסין מארה"ב פוגע במכירות החברה.

סין העלתה ביולי   2018את המכס על יבוא מכוניות מארה"ב ל-40%, על רקע הידרדרות יחסי הסחר בין ארצות הברית לסין. בעוד שמכירות מכוניות חשמליות המשיכו לעלות בסין, מכירות כלל המכוניות מדינה פחתו מאז אמצע שה זו.

עוד נמסר כי ארגון Consumer Reports המספק דירוגים וביקורות על מוצרים, ביטל את ההמלצה שלו על מודל 3 של טסלה, על רקע תלונות על פגמים בזכוכית של המכונית. "הצרכנים מצפים שהמכונית שלהם תשרוד ולא תהיה במוסך", מסר האחראי על בדיקות המכוניות בארגון
לאחרונה דווח כי אמזון וג'נרל מוטורס מנהלות מגעים לקראת השקעה ביצרנית המכוניות החשמליות האמריקאית ריוויאן,, המתחרה בטסלה. כיוום טסלה היא מהמוביבלות בעף ייצור כלי הרכב השחמליים אך ברבעון האחרון השיגה נתונים נמוכים מהרבעון הקודם וננמוכים מהתחזיות.