מדריכי צרכנות    

טסים לחופשה: מי יטפל בכלב שנשאר בארץ וכמה זה יעלה לכם?

מעודכן ל-07/2019

בנוסף לכרטיסי טיסה, מלון ואטרקציות, לבעלי כלבים שנוסעים לחו"ל יש עוד דבר חשוב לדאוג לו – סידור לחבר על ארבע שנשאר מאחור ■ ישנם מגוון פתרונות לכך והנפוץ שבהם הוא פנסיון לחיות מחמד – אבל לפני שבוחרים אחד כזה יש כמה דברים שמומלץ לברר

חן ובעלה הזמינו את החופשה המשפחתית שלהם לתאילנד חודשיים מראש. שני ילדיהם נוסעים איתם, העבודות שלהם אפשרו להם להיעדר בתאריכים הרצויים והדילים שהשיגו לטיסה ולמלון החלומי היו מוצלחים ביותר. הכול נשמע מושלם, אבל במקרה שלהם היה עוד פרט אחד שצריך לדאוג לו – שוקו, הכלב שלהם.

שוקו נמצא אצלם כבר תשע שנים, מאז שהיה גור קטן – והוא כמובן כבר חלק מהבית ובן משפחה לכל דבר ועניין.

"חששנו להשאיר את שוקו בלעדינו", מספרת חן, "כי בפעם האחרונה הוא ברח מהפנסיון ובפעם שלפניה הוא חזר עם שיעול מוזר – שהווטרינר אבחן כ"שעלת המכלאות". תחילה הם ניסו למצוא את הפתרון בסביבה הקרובה. "שאלנו כמה חברים אם הם יכולים לקחת אותו לכמה ימים, אבל זה לא הסתדר כי מדובר בתקופה לחוצה בסוף אוגוסט, שבה הילדים בבית וכמעט כולם נוסעים לחופשות בעצמם", הסבירה חן.

לאחר שלא מצאו לשוקו פתרון ביתי אצל חברים או בני משפחה, התחילו חן ובעלה בלית ברירה לחפש פנסיון שיתאים לכלבם. הם שמעו מהווטרינר שלו על פנסיון נחמד שנמצא באזור מגוריהם, נסעו להתרשם ממנו יחד עם שוקו – וראו שטוב ונעים לו שם. לאור המלצת הווטרינר והתחושה הטובה שלהם בעת הביקור במקום, החליטו בני הזוג שקופ ישהה בפנסיון זה בזמן שהם יבלו על החוף באיי תאילנד.

רבים מבעלי הכלבים מקבלים החלטה על פנסיון או מטפל שישגיח על חיות המחמד היקרות ללבם, על סמך המלצות מחברים או מאנשים שהם סומכים עליהם. עם זאת, לפני שמחליטים סופית להשאיר את הכלב במקום מסוים, יש כמה קריטריונים חשובים שאותם מומלץ לברר.

  1. מי מפעיל את הפנסיון?

עקרונית, כל אחד יכול לפתוח פנסיון לכלבים, גם אם אין לו כל ניסיון בטיפול בהם. הרי כל מה שצריך לכאורה זה שטח מתאים, שאותו ניתן לתחום בגדר; העסקה של כמה עובדים, שייצאו לטייל עם הכלבים וידאגו לנקות אחריהם; הקמת אתר אינטרנט עם תמונות יפות של המקום, כדי לשווק את העסק – ויש לכם פנסיון לכלבים.

אולם למעשה, טיפול בכלבים והשגחה עליהם זו עבודה שדורשת אחריות, ניסיון והרבה אהבה ליצורים השעירים האלה. אם בעל הפנסיון אינו עונה על הקריטריונים האלה, לא מומלץ להשאיר אצלו את כלבכם האהוב כשאתם נוסעים לחו"ל.

  1. מהם התנאים הפיזיים בפנסיון?

מאחר שלא קיימים קריטריונים קבועים הנדרשים ממפעילי הפנסיונים לכלבים, התנאים שמציעים הבעלים משתנים ממקום למקום. כך למשל, בחלק מהמקומות כל כלב מקבל יחידה נפרדת, ובאחרים כמה כלבים חולקים יחידה אחת. גם שטח היחידה לכל כלב משתנה מפנסיון לפנסיון.

נוסף על כך, סוג האוכל שמקבלים הכלבים בפנסיון משתנה ממקום למקום – ובחלק מהמקומות תתבקשו להביא לכלב מהבית את האוכל שהוא רגיל אליו, וגם הדרישות של הפנסיון מבעלי הכלבים יכולות להיות שונות: יהיו כאלה שלא ידרשו לדעת אילו חיסונים בוצעו בכלב, כי לא תהיה אינטראקציה בין הכלב שלכם לכלבים אחרים בפנסיון, ולעומתם אחרים שידרשו שכלבכם יהיה מחוסן גם נגד שעלת המכלאות (מחלה מידבקת הפוגעת בדרכי הנשימה העליונות של הכלב).

  1. הנאים השכנים בעיניכם: מיהם הכלבים האחרים בפנסיון?

יכול להיות שכלבכם חברותי ואנרגטי ורק מחפש עם מי לשחק, או שהוא דווקא מעדיף את הפינה הרגועה והשקטה שלו. בהתאם לאופי הכלב עליכם להחליט מה יהיה המקום שמתאים לו.

חלק מהפנסיונים לכלבים מחזיקים כמה כלבים באותו חדר. אם זה המצב, בררו כמה כלבים מתארחים בכל חדר, ומאיזה סוג הכלבים המתארחים במקום (במיוחד אם הכלב שלכם חושש מסוג מסוים של כלבים – למשל, כלבים גדולים או קטנים, זכרים או נקבות).

  1. אין כמו מראה עיניים – ערכו ביקור מקדים במקום

התמונות באתרי האינטרנט לא תמיד משקפות את המציאות ולכן חשוב לערוך ביקור מקדים בפנסיון, לפני שמחליטים אם להשאיר שם את הכלב שלכם. לפעמים המדשאות והחדרים של הפנסיון נראים גדולים ומרווחים בתמונות, אך בפועל תמצאו במקום רק חלקת דשא קטנה וחדרון מחניק וצפוף.

מומלץ להיכנס לחדר המיועד לאירוח הכלב בפנסיון ולבחון את גודלו, את רמת הניקיון, לבדוק אם קערות המים והאוכל מלאות ומהי הטמפרטורה בחדר. בבית הרי לא תשאירו את הכלב ללא אוורור, במיוחד בימי הקיץ החמים, ולכן כדאי שתוודאו שהוא זוכה לאותם התנאים גם בפנסיון לכלבים.

כמו כן, שימו לב לשעות הפעילות של הפנסיון. אם למשל, נחתם בנתב"ג ב–1:00 בלילה ואתם רוצים לאסוף את הכלב שלכם בדרך הביתה, יש לבדוק אם הדבר אפשרי.

אל תתביישו לשאול

כל בעל פנסיון קובע את הכללים והתנאים כטוב בעיניו, ולכן לפני מחליטים אם להשאיר את הכלב שלכם אצלו, חשוב לשאול את כל השאלות הרלוונטיות לכם.

כמה דברים שחשוב לברר:

  • כמה כלבים חולקים את אותה יחידה?
  • האם יש גינה שהכלב יכול להסתובב בה חופשי?
  • מה משטח הלינה של הכלבים – האם יש מיטות/ מזרנים?
  • האם מוציאים את הכלבים לטייל – ואם כן, באיזו תדירות?
  • האם מחיר הפנסיון כולל מזון לכלב או שיש להביא או לשלם בנפרד?
  • האם יש מישהו שנמצא במתחם הכלבים 24 שעות ביממה?
  1. כמה זה עולה לכם?

כמו בכל החלטה שאנחנו מקבלים בחיים, גם בבחירת פנסיון לכלב המחיר קובע, וחשוב למצוא פנסיון ראוי ונעים במחיר סביר. מחירי הפנסיונים נעים בדרך כלל בין 50 ל–90 שקל ליום. יש פנסיונים שיפחיתו את העלות אם שהות הכלב ארוכה במיוחד (מעל עשרה ימים), ויהיו גם כאלה שייתנו הנחה למי שיביא לפנסיון יותר מכלב אחד מאותו בית. מחיר הפנסיון כולל לרוב את המזון שיוגש לכלב במהלך שהותו במקום – אם כי לא תמיד ויש לברר זאת. חשוב לבדוק מראש כיצד מחשבים את ימי השהות בפנסיון. למשל, גם אם הבאתם את הכלב בשעות הערב ולקחתם אותו בשעות הבוקר, יהיו פנסיונים שיחשיבו את יום ההגעה ויום העזיבה כימים מלאים.

  1. הפנסיון עובד עם וטרינר מקצועי?

לכל בעל כלב יש בדרך כלל וטרינר שאליו הוא יכול לפנות כשכלבו לא מרגיש טוב או זקוק לבדיקה או טיפול. כשמשאירים את הכלב בפנסיון בהשגחה של אנשים זרים, גם אם הכלב שלכם בריא באופן כללי ולא צפויות להתעורר אצלו בעיות רפואיות, אף פעם אי־אפשר לדעת מה יקרה.

לכן, חשוב לוודא מראש שהפנסיון עובד עם וטרינר מקצועי ומומלץ, שיוכל לתת טיפול רפואי לכלבכם בעת הצורך. לא חייבים שהווטרינר ישהה במתחם הפנסיון, אבל בהחלט חשוב שיהיה לפנסיון הסדר עם וטרינר מסוים, שיוכל לתת מענה רפואי בכל בעיה שתצוץ.

סקירת פנסיונים – לפי אזורים

אזור הצפון:

פנסיון משפחתי זמיר

הפנסיון נמצא בבית פרטי של הבעלים וממוקם בסמוך לשפת הים. הפנסיון פתוח, אין בו כלובים או חדרים פרטיים, אלא מתחם משותף שבו שלושה חדרים פתוחים, ללא דלתות, עם ספות ומיטות נמוכות. במתחם מפוזרות מלונות, ויש בו דקים מעץ וקצת דשא מלאכותי.

טיולים: מטיילים עם הכלבים בטיילת דדו בחיפה פעמיים ביום, במשך חצי שעה כל פעם, בקבוצות של כלבים ולא באופן אישי.

חיסונים: כל כלב שמגיע לפנסיון זה מחויב בהצגת פנקס חיסונים שבו מצוין חיסון נגד כלבת ומשושה. העובדים במקום מוודאים שבוצע טיפול נגד פרעושים וקרציות.

כמה כלבים בפנסיון: עד 20 כלבים.

איפה: חוף דדו, חיפה

המקום מציע גם: מעון יום לכלבים, אילוף ואימון, רחצה – תספורת – ספא, פנסיון לכל החיים – לכלבים הזקוקים לבית.

כמה תשלמו: 80 שקל ליום.

 

אזור השרון:

כלביון

הפנסיון פועל מ–1989 ומשתרע על שטח רחב ידיים, ובו שתי חצרות המיועדות למשחקים ו–52 חדרים שבהם לנים הכלבים, עם תאי שינה, ריצוף קרמיקה, דרגש מיטה ושמיכה לכל כלב. לכלבים שסובלים במיוחד מקור, ניתן להוסיף חימום בתאים לפי הצורך בימים קרים. כמו כן, בפנסיון יש בריכת דגים וחוות סוסים – תחביב של בעלי המקום.

טיולים: הכלבים יוצאים לטיול בחצר שלוש פעמים ביום. הטיול מלווה בכלבים נוספים ובמטפל. הכלבים הזכרים מופרדים זה מזה בטיול, כדי למנוע מריבות ביניהם. נוסף על כך, כל יום בבוקר בשעת ניקוי החדר, הכלב זוכה לטיול לבדו בחצר.

חיסונים: בפנסיון דורשים שיהיה לכלב חיסון כלבת על פי חוק, ובגורים נדרש חיסון לגורים. הכלבים נבדקים בכניסה כדי לוודא שאין להם פרעושים או קרציות.

הסעות: ניתן לקבל שירות הסעה בתיאום מראש.

פינוקים: בנוסף לטיפול המסור והאישי בזמן הטיולים בחצר, ניתן לספק לכלב שלכם צעצועים בתיאום אתכם.

כמה כלבים בפנסיון: עד 100 כלבים.

איפה: מושב בני ציון.

כמה תשלמו: 80 שקל ליום. המחיר יורד אם השהות ארוכה יותר מעשרה ימים, או אם מביאים יותר מכלב אחד.

דוג פארם

עסק משפחתי שקיים כבר 32 שנה. צוות העובדים אף הוא ותיק, וגם אלה שאינם חלק מהמשפחה עובדים במקום יותר מ–16 שנה. כל זוג כלבים ממוקם ביחידה בשטח של 18 מ"ר, שבה הם ישנים עם יציאה לחצר. יש גם יחידות דיור גדולות יותר, של 40 מ"ר, שמיועדות לארבעה־חמישה כלבים, ויש שתי יחידות נוספות שמיועדות ל–10–12 כלבים קטנים.

כמה כלבים בפנסיון: עד 150 כלבים.

חיסונים: בודקים בפנקס החיסונים של הכלב חיסון משושה וכלבת בתוקף.

טיולים: יוצאים לטיול פעמיים ביום ב–12 מדשאות במקום. הטיולים מתבצעים ברוטציה בזוגות, ביחידים או בקבוצות, בהתאם לכלבים.

איפה: מושב בית הלוי בעמק חפר

כמה תשלמו: 80 שקל ליום. המחיר יורד אם השהות היא ליותר מעשרה ימים או של יותר מכלב אחד.

אזור הדרום:

המרכז הישראלי לכלבים

המקום: לכל כלב יש חדר פרטי מרווח עם חצר פרטית, שגודלה עד 100 מ"ר, ואליה הוא יכול לצאת מתי שהוא רוצה. הכלב שנכנס לחדר לא רואה את הכלבים האחרים בפנסיון, ורק כשהוא יוצא לחצר הוא בא עמם במגע.

בכל חדר רצפה אנטיבקטריאלית מיוחדת המכוסה בגומי אורטופדי למניעת החלקות, תעלת ניקוז מבודדת לשמירה על היגיינה מרבית ועוד..

במהלך השהות בעלי המקום מתחייבים להעניק לכלבכם יחס מקצועי, פעילות גופנית מסודרת וטיפול מכלבנים מקצועיים.

כמה כלבים בפנסיון: עד 30 כלבים.

חיסונים: בפנסיון זה דורשים לראות חיסונים של הכלב נגד תולעת הפארק, שעלת, כלבת ומשושה.

טיולים: בין שניים לשלושה טיולים ביום. לכלב יש חצר פרטית, שבה הוא כבר מטייל כ–6 שעות בממוצע ביממה. בדרך כלל הטיולים עם כל כלב בנפרד.

איפה: כפר אחים.

המקום מציע גם: טיפולים הידרותרפיים, שיקום, אילוף כלבים.

כמה תשלמו: 60 שקל ליום.

לא בטוחים לגבי פנסיון? יש עוד אפשרויות:

  • מלון בוטיק – לכלבים מפונקים במיוחד

אם אתם יוצאים לחופשה חלומית, למה שלא תפרגנו אחת כזו גם לחבר הפרוותי שלכם?

'דוג סקול' הוא מלון היוקרה הראשון מסוגו בישראל המיועד לכלבים. המקום מציע חופשה מפנקת בחדרים מעוצבים, מדשאות ירוקות ובריכה מרעננת.

בכל חדר צבעוני תמצאו מיטה נוחה, ספה, מזגן, מרפסת פרטית וטלוויזיה – לשמירה על רעשי הבית שאליהם רגיל כלבכם.

כדי שאף אחד לא יישאר לבד, בכל חדר משוכנים עד ארבעה חברים, לא לפני שנבחנה האינטראקציה ביניהם. בריכת השחייה מכילה מי מלח ללא כלור, ובסמוך לה נמצא מתחם מתקנים ומדשאה, כדי להוציא קצת מרץ.

פינוקים נוספים (בתשלום): ארטיק נקניקיות, מרק עוף בחורף, עצם פורקי, משחק בכדור/פריסבי, ארוחת גורמה, צילום תמונה, שירות הסעות עד הבית ועוד.

איפה? מושב פתחיה

כמה תשלמו: 95 שקל ללילה.

 דוגווקר/דוגיסיטר

זה יכול להיות הבן של השכנים שאוהב לשחק עם הכלב ומוכן תמורת סכום "סמלי" להוציא אותו לטיולים ולתת לו אוכל; סטודנט בחופשה או כל חובב כלבים אחר שעושה זאת לפרנסתו.

  • אם מדובר באדם שאינו מוכר לכלב, כדאי ליזום מפגש מקדים בין השניים. בקשו מהדוגיסיטר להגיע כדי להוציא את הכלב פעם-פעמיים בתקופה שלפני הנסיעה, כדי שייווצר קשר ביניהם והכלב ירגיש בטוח להישאר איתו כשתצאו לחופשה המיוחלת.
  • יש לוודא שהוא אכן יודע להוליך את הכלב עם רצועה. כדאי לתרגל איתו יציאה עם רצועה כדי לוודא שאין חשש להשאיר אותם יחד והכלב אכן בשליטה מלאה.
  • להשאיר לו מספר טלפון חירום של הווטרינר למקרה שייקלע למצוקה או בעיה ואין עם מי להתייעץ.
  • לוודא שניתן להשיג אתכם במקרה הצורך, אם יש בעיה מיוחדת.
  • להסביר איפה האוכל של הכלב, כמה לתת ובאיזה שעות הוא אוכל.
  • לוודא שיקפיד להמתין זמן מה בין האכלה לטיול – אין לשחק ולהשתולל עם הכלב אחרי האוכל, מחשש להיפוך קיבה.
  • לנסות לשמור על שגרת החיים הקבועה של הכלב.

כמה תשלמו: 40-23 שקל לחצי שעה

פנסיון ביתי

פנסיון מסוג זה ממוקם בדרך כלל בבית פרטי (אך לא רק), שבו הכלבים נמצאים בבית ובחצרו, לעיתים עם הפרדה והגבלה ולעיתים ללא כל הפרדה. אופציה זו אינה מתאימה לכלבים שאינם מסתדרים עם כלבים אחרים או עם בני אדם זרים.

פנסיון כזה מקבל לרוב מספר מצומצם יותר של כלבים ומעניק להם יחס אישי ומשפחתי. קבלו המלצות ממי שאתם מכירים באופן אישי וגשו לראות בעצמכם.

מומלץ להשאיר את הכלב לילה אחד לניסיון כדי לבדוק האם הוא מסוגל להיקלט בפנסיון, האם בעלי הפנסיון מסוגלים להתמודד עם הכלב ולמנוע מצב שבעלי הפנסיון ייצור אתכם קשר במהלך החופשה כי הוא לא מסתדר עם הכלב.

כמה תשלמו: 120-60 שקל ליום

האפליקציות שעוזרות לטפל בכלב

כמה עולה לגדל כלב?