תוכן ממומן    

טיפול סיעודי להורינו: כך תבחרו חברה נכונה

תוכן ממומן

 

תוחלת החיים בישראל היא מהגבוהות בעולם ואין פלא שיותר ויותר ילדים להורים מבוגרים מוצאים את עצמם מתמודדים עם המון שאלות לא פתורות. איך עושים את זה? הנה כל התשובות

תהליך ההזדקנות כרוך מטבעו בשינויים ובאובדן העצמאות ולכן הוא מעורר את הצורך של ההורים בקבלת עזרה מבני המשפחה. במקרים כאלה, מה שעלינו לעשות הוא להכיר את המצב הקיים ולדאוג שההורים יקבלו את הטיפול הסיעודי הטוב ביותר. 

מתי ואיך יודעים שההורים צריכים עזרה סיעודית?

הורים צריכים עזרה סיעודית כאשר הם מתקשים לאכול, להתרחץ, להתלבש, לעשות את צרכיהם וכן הלאה. מטרת העזרה בשלבים הראשונים היא לסייע להורים לשמור על שגרה מסוימת, אך בשלבים מאוחרים היא עשויה לכלול גם תמיכה בנטילת תרופות או ביציאה מהבית. במקביל, כדאי להפגיש את ההורים עם מוצרים שיכולים גם הם לעזור ובהם חיתולים למבוגרים ומוצרי ספיגה. 

כמו כן, ילדים להורים מבוגרים יכולים להתייעץ עם רופא המשפחה כדי לזהות את הצורך בעזרה סיעודית. הדבר שחשוב לזכור הוא שיש ספקטרום של עזרה סיעודית ולא כל האנשים מבוגרים צריכים את אותה רמת מעורבות – לכן התאמה אישית של חברת סיעוד היא תנאי לשיפור באיכות החיים. 

איך בוחרים חברת סיעוד?

חברת סיעוד צריכה להיות כזו שגם ההורים וגם הילדים מרגישים בנוח בנוכחותה. בשביל זה צריך להגיע לפחות פעם אחת לפגישה אישית עם נציגי החברה, לבדוק איזה שירותים היא מציעה ולברר לגבי תמיכה כספית שניתן לקבל מחברת ביטוח פרטית או מהמדינה כדי לממן אותה.

חברת סיעוד בוחרים גם לפי מספר שנות הניסיון ורמת המקצועיות של הצוות. את רמת המקצועיות ניתן לקבל מחברים, קרובים ובני משפחה או מקולגות ושכנים. אם לא מכירים באופן אישי מישהו שהשתמש בשירותיה של חברת סיעוד מומלץ, כדאי לנסות להרחיב את היריעה בעזרת מידע מאתרי אינטרנט ורשתות חברתיות. 

מהן הזכויות שמגיעות להורים שלנו?

זכויות ההורים הן סוגיה מורכבת שמושפעת ממגמות בפוליטיקה ובחברה. נכון להיום, יש מספר גורמים שאליהם אפשר לפנות כדי לממש את הזכויות או לפחות לברר לגביהן: המוסד לביטוח לאומי, חברות סיעוד ולשכות פרטיות, רשויות מקומיות, קהילות תומכות ויחידות לטיפולי המשך מטעם בתי החולים.

קשישים שמתקשים לבצע חלק מהפעולות היום יומיות זכאים להגיש בקשה לביטוח לאומי לצורך קבלת גמלת סיעוד. בהמשך, אפשר לברר זכאות להשגחה מתמדת מצד עובד זר או מטפל סיעודי ישראלי. אם רוצים להפעיל את הביטוח המשלים של קופות החולים, ניתן להגיש תביעה למימוש הפוליסה ולפנות אל מסגרות בקהילה שמאפשרות לקשישים תחושה של ביטחון והשגחה.

לסיכום, טיפול סיעודי להורים שואב אנרגיה מכל המשפחה ודורש התנהלות בירוקרטית לא פשוטה. מנגד, אפשר להתעודד בכך שלהורים מגיעות זכויות ושיש גם חברות ומוצרים שיכולים לעזור.