מובייל וגאדג'טים    

חשיפה ראשונה: תכירו את הסמארטפון המתקפל החדש של וואווי

מעודכן ל-02/2020

אם חשבתם שהקורונה המתפשטת בסין תעצור את ענקית הטכנולוגיה הסינית, חשבו שנית – החברה חושפת שלל מוצרים חדשים, ובהם סמארטפון מתקפל חדש ומרשים. ויש סיכוי שהם יגיעו גם לישראל

בהלת הקורונה אמנם הביאה לביטול תערוכת MWC 2019 בברצלונה, אבל חברת וואווי (Huawei) שהייתה אמורה להיות נותנת החסות הראשית בתערוכה ולחשוף בה את מכשירי הדגל שלה לשנת 2020, לא ביטלה את התוכנית לחשוף את הסמארטפון המתקפל החדש שלה, שמכונה Mate XS.

החשיפה שנעשתה אתמול בוצעה גם פיזית וגם במסיבת עיתונאים וירטואלית, שבה הוצגה גרסה חדשה של הסמארטפון המתקפל, לצד טאבלט חדש וגרסאות חדשות ללפטופים המתקדמים של החברה.

למעשה וואווי הציגה כבר לפני שנה את Maxte X – הסמארטפון בעל הצג המתקפל, אבל מכשיר הטלפון לא הגיע לייצור סידרתי, אלא נמסר רק לנסיינים בודדים והוצג בתערוכות ובמסיבות עיתונאים.

אירוע העיתונאים שהתקיים אתמול כלל הקרנה של דברים שנשא מנכ”ל וואווי, ריצ’ארד יו, שהוקלט מראש על גבי אותה במה בברצלונה. המכשיר הראשון והראשי שנחשף הוא ה-Mate Xs, גרסה משופרת של המכשיר המתקפל הראשון של וואווי. כאשר הוא במצב הפתוח שלו, ה-Mate Xs מציג תמונה מלאה במסך 8 אינץ’. במצב הסגור, החלק הקדמי של המכשיר הוא בעצם מסך 6.6 אינץ’ והחלק האחורי הוא מסך 6.38 אינץ’. לטענת וואווי, הפעם המכשיר הונדס עם עוד 2 שכבות הגנה שיחזקו את המסך הגמיש, וציר חדש שאמור להיות חזק ובטוח יותר.

באשר למערך הצילום, אין חדש תחת השמש. ה-Mate Xs ממשיך עם חיישן ה-40MP, עדשת טלפוטו ב-8MP ועדשה רחבה במיוחד ב-16MP, בנוסף לחיישן Time Of Flight לצילומי עומק. אך המעבד שודרג למעבד Kirin 990 5G, שאמור לתמוך ברשת החדשה. את כל אלה מתחזקת סוללת 4,500mAh עם מטען 55W הכלול בערכה, שלטענת החברה יכול להטעין אפילו לפטופ.

ואם חשבתם שהבשורה תגיע מגזרת מערכת ההפעלה, אתם כנראה עומדים להתאכזב. ה-Mate Xs מגיע עם EMUI 10 המבוססת על אנדרואיד 10 בגרסת הקוד הפתוח – שהמשמעות היא ללא חנות האפליקציות של גוגל. הגרסה החדשה של וואווי מאובזרת במערכת מולטי-טאסקינג חדשה שמזכירה מאוד את מערכת iPad OS וה-Edge Apps של סמסונג.

מנכ"ל וואווי הבטיח כי ה-Mate Xs יזכה להשקה גלובלית שתחל בחודש הבא. אבל אל תצפו למכשיר זול: המחירים מתחילים מ-2,500 אירו לגרסת ה-8 ג'יגה RAM ו-512 ג'יגה נפח אחסון. בשלב זה עדיין לא ידוע, אם וואווי תייבא את המכשיר לישראל ומה יהיה מחירו אם יגיע ארצה.

כאמור, הטלפון לא היה המוצר היחיד שוואווי חשפה בברצלונה. עם מוצרי הדגל שהוכרזו נמנים ה- HUAWEI Mate Xs, הדור הבא של המכשירים המתקפלים הכולל חומרה ותוכנה מתקדמים; HUAWEI MatePad Pro 5G, טאבלט הדגל 5G, ו-HUAWEI Wi-Fi AX3 HUAWEI 5G CPE Pro 2,- שני פתרונות קישוריות Wi-Fi 6+  המאפשרים קישוריות מהירה במיוחד. בנוסף חשפה Huawei  גם מגוון מחשבים ניידים חדשים מסדרת  MateBook. המחשבים הניידים  נתמכים על ידי מעבדי Intel Core  מהדור ה-10 ומערכת ההפעלה חלונות 10 של מיקרוסופט.

האייפד פרו של וואווי – קונטרה לאפל

וואווי שחושקת בנתח משוק הטאבלטים המתקדמים הציגה את ה-MatePad Pro – טאבלט שמגיע עם מסך 10.8 אינץ’ ברזולוציית 2,560X1,600, יחס מסך-גוף של 90% ומשקל של 460 גרם.

ה-MatePad Pro מצויד ב-4 רמקולים ליצירת סאונד עשיר, וכן במיקרופוני Far Field שיוכלו לקלוט את הקול שלכם גם ממרחקים בשיחות וידאו. הסוללה של המכשיר תומכת בטעינה מהירה של 40W בחיבור למטען רגיל, או בטעינה אלחוטית של 27W עם המטען האלחוטי החדש שלה. הטאבלט גם תומך בטעינה אלחוטית הפוכה ב-7.5W, כך שתוכלו להטעין עליו כל מכשיר תומך תקן Qi.

מאחר ומדובר בתגובה ישירה לאייפד-פרו של אפל, תוכלו לשדרג את ה-MatePad Pro שלכם באביזרים משלימים כמו קייס מקלדת חכמה ועט חכם שיכול להיטען בצורה אלחוטית, ממש כמו זה של אפל. גם ה-MatePad Pro מגיע עם מעבד Kirin 990 עם תמיכה ב-5G, וגם הוא מגיע ללא האפליקציות של גוגל.

מחירי ה-MatePad Pro מתחילים ב-550 אירו עבור גרסת הוויפי, עם 6 גיגה RAM ו-128 גיגה נפח אחסון.

הלפטופ המשודרג של וואווי

כפי שהיה ניתן לחזות, וואווי לא עצרה בסמארטפונים, אלא עדכנה גם את סדרת הלפטופים שלה, ובראשם ה-MateBook X Pro. זהו הדגם המתקדם של החברה שמגיע עם מסך מגע 13.9 אינץ’ ברזולוציית 3000X2000 ויחס מסך-גוף של 91%. מצלמת הרשת שלו עדיין נסתרת מתחת למקשי ה-F, מה שמקנה לו שוליים דקים במיוחד.

גולת הכותרת של הדגם החדש היא השדרוג למעבדי הדור ה-10 של אינטל (תוצרת כחול לכן). הדגם המתקדם ביותר שלה תומך במעבד ה-i7 ומעבד גרפי MX250 עם 2GB של RAM מבית NVIDIA. מחירי הדגמים החדשים מתחילים ב-1,500 אירו ומגיעים ל-2,000 אירו לדגם המתקדם ביותר.

צועדים קדימה – למרות החרם האמריקאי

מנכ"ל וואווי הבהיר באירוע כי החברה תמשיך לכבד את ההסכם עם גוגל, אבל לאור החרם האמריקאי שלא מאפשר לה להשיק מכשירים עם אפליקציות של גוגל, היא ממשיכה הלאה וחושפת גרסה חדשה של HMS (Huawei Mobile Services), המקבילה ל-Google Mobile Services. מדובר באוסף הכלים למפתחים של וואווי, שהחברה מקווה שישכנע את המפתחים לפתח אפליקציות לחנות האפליקציות שלה.

מחיר הסמארטפון המתקפל של וואווי: 2,229 יורו

הסמארטפון המתקפל של שיאומי – בחצי מחיר מהמתחרים