מה צריך לכלול חשבון חשמל? איך להימנע תשלום כשיש שוכר? מה עושים אם הקריאה לא נכונה?
השנה חשבון החשמל התייקר ואיתו הביא להתייקרויות במשק. אז מה זה חשבון החשמל שאנחנו משלמים, מה התלונות הנפוצות וכיצד פותרים אותן
הרבה צרכנים מתלוננים על שעון חשמל לא תקין, דרישת תשלום אף שהדייר כבר לא גר בדירה, או דרישת תשלום מהבעלים כשהשוכר נמצא בדירה, אי מענה לפניות ועוד.
מה חשבון החשמל כולל: פרטי המשלם כולל שם כתובת. שימו לב אם אתם הבעלים, החליפו את הכתובות על שם השוכר .וכן אם אתם שוכרים שעזבו את הדירה. על חברת החשמל להמציא לצרכן אישור בכתב על הרישום תוך 15 יום מהפנייה
כמו כן צריכים להיות כלולים מספר החוזה, ותקופת החיוב – מדי חודשיים. עוד צריכה להיות כתובת לפניות של חברת החשמל – שימו לב, חברת החשמל צריכה להשיב על כל תלונה תוך 21 ימי עסקים. אם התלונה על החשבון, אתם לא חייבים לשלם עד בירור התלונה, אך אם התלונה אינה מוצדקת תחויבו בריבית.
עוד צריכים להיות סכום המע"מ, התפלגות הצריכה – אם יש סטייה קיצונית מתקופה קודמת צריך לברר; תאריך אחרון למועד תשלום; מספר מונה – אם הצריכה בחשבון אינה משקפת את הצריכה האמיתית לדעתכם, תוכלו להזמין בדיקת שעון בחינם.
, יתר על כן צריכים להיות סוג קריאה – זו כוללת קריאת מונה של חברת החשמל, קריאה של הצרכן, הערכה במקרים שיש קשיים לקרוא את המונה וכן דילוג יזום של חברת החשמל על קריאת המונה שאפשר לבצע רק אחד לשני חשבונות. ואז יש לזכות את התשלום עבור קריאת המונה.
כמו כן צריכים להיות קריאה נוכחית וקודמת, מספר הימים לצריכה תאריכי הקריאה . וצריכה בקוט"ש- ומחיר לקוט"ש.
עוד יופיעו סה"כ לתשלום , חברת החשמל רשאית להוסיף חשבונות שלא שולמו ותשלום קבוע שאינו קשור לצריכה.
עבור כל תלונה יש לפנות תחילה לכתובת של חברת החשמל שמופיעה בחשבון. אם אתם לא נענים תוכלו לפנות למועצה לצרכנות או לרשות לשירותים ציבוריים. תעריפים עדכניים מצויים באתר חברת החשמל