חדשות    

חסמו אותי בוואטסאפ – יש מה לעשות?

מעודכן ל-12/2019

אנחנו רגילים לשמוע על חסימות בפייסבוק, אבל גם אצל החברה הבת וואטסאפ יש חסימות. אומנם בתדירות נמוכה יותר אבל קיימות. כך קרה לאחרונה למישהי שצורפה ללא ידיעתה  לקבוצה חשודה. החסימה כמו בפייסבוק  היא ללא התראה וללא אזהרה.

הנוסח שקיבלה והנוסח שמקבלים נחסמים אחרים זהה:  ״מספר הטלפון שלך מושעה/ית משימוש ב-WhatsApp. צור/י קשר עם התמיכה לעזרה״.

מאותו רגע לא יכלה להשתמש באפליקציה, כלומר לתקשר עם העולם בדרך שכל כך הרבה ישראלים עושים. גם כמה אמריקאים נחסמו השנה בעקבות שם בעייתי, למשל חבר ששינה את שם הקבוצה ל"פורנוגרפיית ילדים " כבדיחה.

בוואטסאפ, נזכיר, יש אפשרות לצרף אותך לקבוצה גם ללא הסכמתך אלא אם הגדרת אחרת. כך שאתה לא חייב להיות יזם הקבוצה, משנה השם או אפילו פעיל בה כדי להיחסם.

במקרים המדוברים השליחה לצוות הטכני של וואטסאפ נענתה רק במענה אוטומטי והחסימה לא הוסרה מיד אלא רק לאחר חמישה ימים. בעוד אצל חלנו וואטסאפ  משמשת רק לשיחות עם חברים או משפחה, אצל חלק זו הפעילות העסקית העיקרית שלהם.

מה אפשר לעשות? קודם כול כדי לשחרר את החסימה דווחו לוואטסאפ בפרטי הקשר ששלחו אליכם והסבירו את הבעיה. בימי החסימה הסבירו לחברים, למשפחה, למורים, לגננות וללקוחות את הבעיה. כמו כן דווחו בכלי התקשורת האחרים העיקריים שלכם על המצב, למשל הודעה בפייסבוק, במיילינג ליסט, באתר העסקי וכמובן הודעה פרטית במסרון רגיל או בשיחה בעל פה עם כל מי שאתם חפצים לשמור על קשר איתו. אפשר גם לעבור לאפליקציות אחרות כמו טלגרם, אלא שאלו פעילות פחות ובהן פחות אנשי קשר שלכן נמצאים.

לאחרונה בוואטסאפ הוסיפו מנגנון אוטומטי אשר מנטר שמות של קבוצות וחוסם אותן לפי הגדרות שוואטסאפ קבעה, או על ידי דיווח של משתמשים אחרים. אלא שגם משתמשים חפים מפשע סובלים.

אלא שלא מזמן ווואטסאפ החליטה לאפשר למשתמשים לא להוסיף אתכם לקבוצה ללא הסכמתכם. כדי לשנות את הגדרות הפרטיות שלכם בכל הנוגע לקבוצות, היכנסו להגדרות בוואטסאפ, עברו ל-Account->Privacy ולאחר מכן לאפשרות Groups. שם תוכלו לבחור בין 3 אפשרויות שונות: Everyone, כלומר כולם יכולים להוסיף אתכם לקבוצות; My Contacts, כך שרק אנשי קשר יוכלו להוסיף אתכם לקבוצות; ו-My Contacts Except, לחסימת חברים ספציפיים מהזמנה לקבוצות טיפשיות.

בינתיים אפשר לחסום רק זרים או חברים ספציפיים, אבלכדי לחסום הזמנה לקבוצות כלל תצטרכו לחסום את כל אנשי הקשר מאופציה זו. גם לא ברור מה הפתרון במקרה שחבר משנה את שם הקבוצה לשם בעייתי בלי ששמתם לב או בלי ידיעתכם.

עובדי מדינה שמפרסמים הודעות גזעניות בוואטסאפ צפויים לדין משמעת

איך להימנע מהזמנות לא רצויות בוואטסאפ ולא לקבל התראות מקבוצות מושתקות

קיצור דרך ליבואנים: יוכלו לפנות למכון התקנים בוואטסאפ